Wim2600 schreef:Nou én? Ten eerste beweren de zogenaamde "heilige geschriften" van allerlei godsdiensten dat hun god(en) de enige echte is/zijn, en als je inderdaad inziet dat dat je reinste onzin is, waarom zou je diezelfde bewering met betrekking tot de bijbel dan wél voor waar aannemen?
Als ik morgen een boek schrijf, en ik noem het "Bijbel deel 2 - het Ultieme Testament", en ik leg daarin uit hoe de aarde een paar miljoen jaar geleden in exact 16 minuten geschapen werd door vier verdwaalde paarse vliegende ruimtewezentjes van de onzichtbare planeet Bzörk, en dat die ruimtewezentjes vanuit hun bizarre gevoel voor humor nadien ook alle menselijke religies inclusief de heilige geschriften van die religies verzonnen en verspreid hadden,... is de huidige bijbel dan voldoende ontkracht?
Slechts twee grote stromingen (Christendom en Islam) leiden terug tot de God van Abraham. In geschiften de Bijbel en Koran. Jij suggereert dat de opbouw bestaat uit een versnippering maar dat is niet het geval, je schrijven gaat dus niet op.