Tante Pollewop schreef:Valt wel mee suggereert nog steeds dat er iets ergs zou kunnen gebeuren. Dat zal een atheïst dus niet denken.
Jij hebt 't alvast begrepen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Tante Pollewop schreef:Valt wel mee suggereert nog steeds dat er iets ergs zou kunnen gebeuren. Dat zal een atheïst dus niet denken.
Tante Pollewop schreef:Nee, je snapt het niet.
Een atheïst zal niet denken dat het wel mee valt omdat hij denkt dat er niets mee of tegen zal vallen na de dood.
JHM schreef:Inderdaad een Atheist denkt dood = dood. Geen oordeel, geen vervolg, niets, niks, nada, niente. Als ook hij uiteindelijk voor het altaar van de Allerhoogste verschijnt zal hij nog wel eens achter zijn oren krabben maar dat is een ander verhaal want voor hem is dat geen realiteit tot God zich eenmaal aan hem openbaart.
JHM schreef:Inderdaad een Atheist denkt dood = dood. Geen oordeel, geen vervolg, niets, niks, nada, niente. Als ook hij uiteindelijk voor het altaar van de Allerhoogste verschijnt zal hij nog wel eens achter zijn oren krabben maar dat is een ander verhaal want voor hem is dat geen realiteit tot God zich eenmaal aan hem openbaart.
Tante Pollewop schreef:Nee, je snapt het niet.
Een atheïst zal niet denken dat het wel mee valt omdat hij denkt dat er niets mee of tegen zal vallen na de dood.
gml schreef:Volgens mij geldt dit maar voor een gedeelte van de atheïsten. Er zijn zeker ook atheïsten, die denken dat het wel goed komt na de dood. Om in de hemel of in een hiernamaals te geloven, hoef je immers niet per se in een god te geloven, dus dan kan dat ook voor een atheïst. Immers, de ene atheïst is de andere weer niet.
blijblij schreef:Volgens mij moet je een scheiding maken. Niet-gelovigen zou je, cru gezegd, kunnen indelen in: atheïsten, agnosten, ietsisten en gewoon onverschillige mensen. (er zijn vast wel meer mogelijkheden. Voel je niet beledigd!)
Ik zou zelf denken dat iemand die zichzelf atheïst noemt daarmee een duidelijk standpunt inneemt mbt tot God, goden, hemel, hel, hiernamaals e.d.
Iemand die wel die ideeën heeft is m.i. geen atheist.
Wim2600 schreef:Dat vat het wel mooi samen, denk ik. Wat mij persoonlijk betreft: ik denk dat ik zowat het hele scala doorlopen heb: aanvankelijk christelijk opgevoed, rond m'n 14de tot het besef gekomen dat het christelijke plaatje voor mij niet klopte, tijdje voor mezelf volgehouden dat er wellicht toch wel "iets" zou zijn, en uiteindelijk tot mijn grote opluchting en verlossing tot inzicht gekomen dat ik me helemaal niet hoef te laten leiden of beïnvloeden door welke religie dan ook, want dat elke religie één fundamenteel gemeenschappelijk aspect heeft: haar menselijke oorsprong.
gml schreef:in de hemel of in een hiernamaals te geloven, hoef je immers niet per se in een god te geloven
Mortlach schreef:Als je me wijst op seculiere anti-homolobbies die in Afrika actief voor anti-homowetten lobbyen, dan geloof ik je...
.
Dat doet niets af aan het feit dat ik me niet ga aansluiten bij EXTRA lui die bloed aan hun handen hebben kleven.
Harmonica schreef:Je gaat totaal voorbij aan het punt. Ja, anti-homolobbies kennen vaak religieuze motieven maar onder niet religieuzen heb je weer andere absurde praktijken. Het is niet extra wat die lui doen, het is een ANDER soort kwaad. Als je motivatie om religie te mijden is dat er onethische stromingen zijn, dan tref je het niet veel beter bij niet religieuzen. Je wilt het hele christendom verantwoordelijk stellen voor specifieke verkeerde overtuigingen, maar dan moet je ook consequent zijn en alle niet religieuzen verantwoordelijk stellen voor kwaad dat niet in naam van religie wordt gedaan...
Tante Pollewop schreef:Ik heb pas een paar afleveringen van het programma 'Adieu God' gekeken, een aantal mensen heeft een vergelijkbaar proces doorgemaakt.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten