Moderator: Moderafo's
Tante Pollewop schreef:Johannes Calvijn kende de term homoseksualiteit niet, dus hij heeft er geen mening over.
mealybug schreef:@Jeewee, wat denk je dat Johannes Calvinus zou hebben gevonden van homosexuelen?
mealybug schreef:@Jeewee, wat denk je dat Johannes Calvinus zou hebben gevonden van homosexuelen?
JeeWee schreef:
Ik kan nauwelijks een suggestievere vraag bedenken....
Wat wil je nog proberen om je gelijk te halen?
Mij zul je niet horen zeggen dat jij ongelijk hebt. Feit is wel dat je er geen drol mee te maken hebt. Letterlijk.
Jij bent geen homo, dus moet het voor jou ook niet zo'n issue zijn en is het eigenlijk vet makkelijk om met je vingertje te wijzen naar 'de zonde van homoseksualiteit' die jij vast nooit zult begaan.
Ik ben wel homo en met mij nog zo'n cluppie, ook de kerk.
En we weten nu wel wat veel brave hetero's van homo's vinden.
Maar dit is iets tussen mij en God en tussen alle andere homo's en God en daar ga jij niet met je porrende vingertjes tussen zitten. Ik neem aan dat je zelf vast nog wel wat unfinished business hebt met God...
mealybug schreef:En waarom kan men in een forum niet gewoon suggestief (?) vragen wat een toonaangevende theoloog zou vinden van een onderwerp wat zo dominant aanwezig is in de kerk van tegenwoordig?
Mortlach schreef:
Omdat het pure luchtfietserij is waar niemand wat aan heeft?
Kvinna schreef:Dat zullen we nooit weten. En het heeft geen zin om Calvijn je eigen mening in de mond te leggen.
mealybug schreef:Nergens zeg ik een brave hetero te zijn.
Tante Pollewop schreef:Och, de atheïst mag niets zeggen omdat hij niet gelooft? Triest.
Hij heeft wel gelijk.
JeeWee schreef:Wat gedraag je je tocch als een min mannetje...
Ik schrijf een redelijk inhoudelijke reactie en wat doe je? Je haalt het woord 'brave' er uit en je laat de rest liggen...
Makkelijk toch?
O ja en dan wauwel je ook nog iets van 'leven verliezen' en zo...
Weet je? We gaan het Calvijn vragen en Luther en ik debk zelfs dat Comrie er nog wat over zou hebben kunnen komen gezegd te hebben.
Ben nu wel een beetje klaar met je...
Tante Pollewop schreef:Moet dit zo?
Jeewee schreef:Nee, dit zou niet zo moeten.
JeeWee schreef:Wat gedraag je je tocch als een min mannetje...
Ik schrijf een redelijk inhoudelijke reactie en wat doe je? Je haalt het woord 'brave' er uit en je laat de rest liggen...
Makkelijk toch?
O ja en dan wauwel je ook nog iets van 'leven verliezen' en zo...
Weet je? We gaan het Calvijn vragen en Luther en ik debk zelfs dat Comrie er nog wat over zou hebben kunnen komen gezegd te hebben.
Ben nu wel een beetje klaar met je...
mealybug schreef:''Wie zijn leven verliest, zal het behouden, en wie het behoudt zal het verliezen''.
Wat stel je je daar eigenlijk bij voor?
mealybug schreef:En waarom kan men in een forum niet gewoon suggestief (?) vragen wat een toonaangevende theoloog zou vinden van een onderwerp wat zo dominant aanwezig is in de kerk van tegenwoordig?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 345 gasten