JHM schreef: Het is dus een misverstand dat ik mij beter zou voelen dan iemand die geen geloof aanhangt.
Ik begrijp wat je bedoeld maar gezien de atheïsten onder ons wil ik het graag een beetje nuanceren.
Ik
ben niet beter maar
ik voel me namelijk
veel beter dan iemand die niet geloofd in een God of iemand die geloofd in God maar de Genade niet ontvangen heeft, dat is voor God namelijk wel het zelfde.
Als een oprecht kind van God zich niet beter zou voelen hier op aarde zou God niet aan zijn eer komen. God wil dat we op de Heere Jezus lijken en dat kan niet als God er niet in vertegenwoordigd is en dus onmogelijk dat we het niet opmerken.
Ook wil ik graag nog het een en ander kwijt met het oog op de atheïsten onder ons.
Ik merk dat het bij mensen nogal hard aankomt als Christenen spreken over de hel, ook door mijzelf.
Op de eerste plaats wil ik helpen herinneren dat we het over de “eeuwige ondergang” hebben en dat is niets anders dan de hel.
We leven hier op aarde tot eer van God als doel, anders niet, daarom heeft God ons gemaakt.
Daaruit blijkt dat alles wat niet van God is niet goed is. Alles wat niet van God is is van de duivel. De duivel is de heerser der aarde en als we opzien naar God door Genade mogen we overwinnaar zijn in Jezus Christus. Niet dat we geen last meer van de duivel hebben maar dan hebben we wel Iemand achter ons staan waar we met de wapenrusting in Zijn autoriteit mogen gaan staan om de duivel weg te jagen.
In de postings wordt eigenlijk alleen maar over Christenen en niet-Christenen gesproken waarbij de ateisten onder de niet Christenen geschaard worden, dit is niet correct.
We hebben Christenen, niet-Christenen en atheïsten.
Een Christen heeft Gods Genade ontvangen doordat hij zich bekeerd heeft en mag zich de gelukkigste en de rijkste persoon van de wereld prijzen.
Een niet-Christen is een Christelijk persoon die misschien ook nog naar de kerk gaat maar zegt te geloven dat er een God bestaat maar zich niet bekeerd heeft en Gods genade niet heeft ontvangen.
Een atheïst is iemand die niet in God geloofd, dat is voor een ieder duidelijk.
Het verschil van een atheïst en een niet-Christen is wel degelijk aanwezig en het vervolg wat hun te wachten staat na dit leven ook.
Je kunt Christelijk zijn en een dergelijk gedrag tonen 30, 40, 50, voor mijn part 80 jaar lang 2x per week naar de kerk gaan en de bijbel uit je hoofd kennen en na te leven zonder je bekeerd te hebben, God zegt Zelf, het is des mensen heil en dat is ijdelheid. Ze hebben het goed geweten en God niet geloofd en serieus genomen, dat is het ergste. Niet gehoor gegeven aan Gods bevel, het staat meer dan 100 keer in de bijbel, ‘bekeert u”. Het is een opdracht van God.
Ze hebben het goed geweten, beter als atheïsten en zullen daardoor meer gestraft worden.
Het is de ergste van alle zonden, God niet geloofd te hebben.
We weten niet hoe het Hitler in zijn dood is vergaan, God gaat wonderlijke wegen.
Als hij zich niet bekeerd heeft op het laatste moment, 1 seconde tijd is genoeg, zal de wroeging dat hij God niet geloofd heeft en niet serieus genomen heeft meer aangrijpen, erger zijn dan de herinnering dat hij zoveel mensen gedood heeft.
Het doden van mensen had God hem graag vergeven maar je begrijpt de zonde, God niet serieus nemen, kan niet vergeven worden.
Het neemt niet weg dat de straf voor een ieder ondraaglijk en onophoudelijk zal zijn.