Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

yobem
Luitenant
Luitenant

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor yobem » 13 apr 2013 11:28

Hier heet dat de wet gelijke behandeling, en die is niet zo duidelijk en expliciet, alhoewel het op hetzelfde neerkomt:

Artikel 7

1. Onderscheid is verboden bij het aanbieden van of verlenen van toegang tot goederen of diensten en bij het sluiten, uitvoeren of beëindigen van overeenkomsten ter zake, alsmede bij het geven van loopbaanoriëntatie en advies of voorlichting over school- of beroepskeuze, indien dit geschiedt:

a. in de uitoefening van een beroep of bedrijf;
b. door de openbare dienst;
c. door instellingen die werkzaam zijn op het gebied van volkshuisvesting, welzijn, gezondheidszorg, cultuur of onderwijs of
d. door natuurlijke personen die niet handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf, voor zover het aanbod in het openbaar geschiedt.

Dus ik zou zeggen; als je geen homo's wil, ga dan in je privé-omgeving en gelijkgestemd netwerk kijken en zet vooral geen openbare advertentie, want je gaat geheid de boot in als iemand er een zaak van maakt.

Terecht wat mij betreft want het is gewoon strafbaar volgens de Nederlandse wet.

Voor de hele wettekst, klik hier.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 13 apr 2013 11:42

Speedy schreef:Deze betekenis geeft JeeWee er niet aan aangezien hij het niet grappig vindt.

Elk geweld mag niet gerelativeerd worden!

Dank, je insteek is me helder en ik ben blij met je antwoord. Mijn uiting van ongenoegen :-oo is overigens netjes gemodereerd, ik zal in emotie mijn woorden ook zorgvuldiger proberen te kiezen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 apr 2013 12:08

yobem schreef:

Iemand die flamboyant homo is (dat is overigens een aanname van je) moet kunnen rekenen op een portie klappen; c'est la vie, er zijn ergere dingen.

Tuurlijk zijn er ergere dingen, die zijn er altijd :roll:
Als je er bij toeval achterkomt dat je, zeer door jou gewaardeerde, huisarts, in zijn "vrije tijd" een flamboyant homo is, zoek je dan stante pede een andere huisarts?
Zoals jij het dus zegt, moet iedereen die afwijkt van het normale (wat is normaal?) kunnen rekenen op een pak slaag.
Gaan we zover afglijden dat dit als normaal moet worden beschouwd?
Stil tochtje erachter aan, wat witte ballonnetjes loslaten, en de zaak is weer verontwaardigd gladgestreken. Tot het volgende incident.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 apr 2013 12:22

yobem schreef:En dat vind jij gek?

Maar reageer eerst eens op de balans want je schiet alle kanten op maar laten we punt voor punt bij de kop pakken; is de balans niet een beetje uit het lood, als je in-elkaar-slaan moet relativeren en aangesproken-worden-op-een-mening juist niet?

Dan wil ik daarna best door op kamerverhuur.

ik vergelijk alleen een pak slaag krijgen (al dan niet veroorzaakt door mensen met korte lontjes die een aversie hebben tegen aanstootgevende drama-queens ) met een totaal verwoest leven van een kind wat ooit misbruikt is, of de brandstapel voor andersdenkenden destijds)

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 apr 2013 12:30

schelpje3 schreef:Tuurlijk zijn er ergere dingen, die zijn er altijd :roll:
Als je er bij toeval achterkomt dat je, zeer door jou gewaardeerde, huisarts, in zijn "vrije tijd" een flamboyant homo is, zoek je dan stante pede een andere huisarts?
Zoals jij het dus zegt, moet iedereen die afwijkt van het normale (wat is normaal?) kunnen rekenen op een pak slaag.
Gaan we zover afglijden dat dit als normaal moet worden beschouwd?
Stil tochtje erachter aan, wat witte ballonnetjes loslaten, en de zaak is weer verontwaardigd gladgestreken. Tot het volgende incident.

Ik discrimineer nooit, voor alle duidelijkheid, maar zeg alleen dat ik me bepaalde zaken voor kan stellen.
Als ik de gay parade zie, word ik ook misselijk, net als een hele goede vriend van me, die homo is.
Ik ga in tegen het MOETEN liefhebben van de homo, wat ie ook doet, zegt en er bij loopt.
Wat de verhuur betreft, is het dus zo dat je niet eens mag besluiten wie je toegang geeft tot je eigendom? .
Schelpje, wat doe je wanneer je de bovenetage van je huis in de verhuur doet, en er komt een ''flamboyantje'' aan die deze wil komen huren?

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 13 apr 2013 13:01

mealybug schreef:Ik discrimineer nooit, voor alle duidelijkheid, maar zeg alleen dat ik me bepaalde zaken voor kan stellen.
Als ik de gay parade zie, word ik ook misselijk, net als een hele goede vriend van me, die homo is.
Ik ga in tegen het MOETEN liefhebben van de homo, wat ie ook doet, zegt en er bij loopt.

Als dat laatste het geval is, zou je dan niet beter op zoek gaan naar een andere religie? Eentje waarin "Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven" niet zo hoog in de gebodenlijst staat? Of mis ik ergens een gebod over de indeling van naasten in verschillende klassen, waarbij je de in jouw ogen minder leuke niet "moet" liefhebben?

En als je misselijk wordt van het zien van een gay parade, kijk dan naar iets anders! Het is niet alsof zo'n parade expres bij jou door de voortuin loopt, of wel?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 apr 2013 13:02

mealybug schreef:Ik discrimineer nooit, voor alle duidelijkheid, maar zeg alleen dat ik me bepaalde zaken voor kan stellen.
Wat de verhuur betreft, is het dus zo dat je niet eens mag besluiten wie je toegang geeft tot je eigendom? .
Schelpje, wat doe je wanneer je de bovenetage van je huis in de verhuur doet, en er komt een ''flamboyantje'' aan die deze wil komen huren?

Die roze parade word ik ook misselijk van, maar misschien om andere redenen dan jij. Ik word er nl misselijk van dat landsbestuurders ook in een bootje moeten meevaren, terwijl ze ELKE Nederlander vertegenwoordigen. In de zin van: kijk ons eens, hoe tolerant wij zijn.
We varen mee.
En dat heeft dus met het begrip homofiel zijn, niks te maken, maar is een grove schending van de goede smaak. Waarom geen parade van kattenliefhebbers, zigeuners, marokkanen?
Als mijn bovenetage te huur staat en er komt een flamboyantje, is hij van harte welkom. Maar hij houdt zich wel aan de geldende regels, die ook voor anderen gelden!
Ik kijk de mens aan en probeer te zien hoe hij van binnen is. Dan maakt het mij niet uit of hij heiden, homo of gereformeerd is.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 13 apr 2013 13:21

mealybug schreef:ik vergelijk alleen een pak slaag krijgen (al dan niet veroorzaakt door mensen met korte lontjes die een aversie hebben tegen aanstootgevende drama-queens ) met een totaal verwoest leven van een kind wat ooit misbruikt is, of de brandstapel voor andersdenkenden destijds)

Het gevaar met dat soort manke vergelijkingen is dat je ze tot in het oneindige kan doortrekken, en dat het is alsof je telkens het volgens jou "minder erge" lijkt te bagatelliseren.

Een kind dat ooit misbruikt is, is volgens jouw logica dan ook "minder erg" dan pakweg een kind dat én ooit misbruikt is, én te horen krijgt dat het kanker heeft. En dát is dan weer minder erg dan een kind dat ooit misbruikt is én kanker heeft, én zijn ouders verliest in een brand...

Bovendien geef je met je bovenstaande woordkeuze impliciet aan dat een pak slaag krijgen enigszins "begrijpelijker" is wanneer het slachtoffer een in jouw ogen "aanstootgevende drama-queen" is.

Vraagje: twee mannen van 40 jaar oud worden op een avond op straat door wildvreemden in elkaar geslagen. De ene man is een dominee in een net pak, die op weg naar huis is na een bijbelstudie-avond. De andere is een enorm flamboyant geklede kerel, vrolijk fluitend op weg naar een blind date in een homobar. Jij leest over beide incidenten in de krant: ben je over beide gevallen even geschokt en verontwaardigd?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 apr 2013 13:34

Wim2600 schreef:Als dat laatste het geval is, zou je dan niet beter op zoek gaan naar een andere religie? Eentje waarin "Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven" niet zo hoog in de gebodenlijst staat? Of mis ik ergens een gebod over de indeling van naasten in verschillende klassen, waarbij je de in jouw ogen minder leuke niet "moet" liefhebben?

En als je misselijk wordt van het zien van een gay parade, kijk dan naar iets anders! Het is niet alsof zo'n parade expres bij jou door de voortuin loopt, of wel?

Volgens mij begrijp jij best wel dat de strekking van mijn zin eigenlijk bedoelt te zeggen dat we tegenwoordig niet alleen de homo , maar vooral ook het gedrag van allerlei minderheden maar moeten liefhebben.''wat ie ook doet, zegt en er bij loopt'', had ik toch gezegd?.
Maar goed, de Staat en zelfs het Europese hof dwíngen dus dóen we.
Hetzelfde geldt voor de dameskwestie van de SGP.
Als die club geen dames wil, het zij zo.
Yab Yum stelt toch ook regels ?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 apr 2013 13:37

Wim2600 schreef:Vraagje: twee mannen van 40 jaar oud worden op een avond op straat door wildvreemden in elkaar geslagen. De ene man is een dominee in een net pak, die op weg naar huis is na een bijbelstudie-avond. De andere is een enorm flamboyant geklede kerel, vrolijk fluitend op weg naar een blind date in een homobar. Jij leest over beide incidenten in de krant: ben je over beide gevallen even geschokt en verontwaardigd?

ja, en moet ook beiden gelijk bestraft worden.

Ik zei alleen (nogmaals) dat ik dénk dat de provocatie ook heeft meegespeeld.
betreffende persoon zegt zelf nl al dat hij luidruchtig en in beschonken toestand was.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 apr 2013 14:24

Ik vind beschonken, vrolijk en gearmd met je vriend over straat lopen niet provocerend.
Sowieso is er nooit een geldige reden voor om iemand zo toe te takelen.

Ik vind jouw houding in deze discussie eigenlijk best vreemd.
Er worden de laatste tijd meer homo's mishandeld dan eerder. Deze man heeft de ballen om, nadat hij mishandeld is de publiciteit op de zoeken en te proberen er iets aan te doen.

Dat heeft niets te maken met gedwongen worden om homo's 'lief te hebben'.
Dat heeft te maken met de wens van homo's dat zij niet worden aangevallen op straat als zij even niet oplettend zijn en gearmd lopen.

Als homo zal het me een worst wezen wat je van homo's vindt. Het enige wat ik zou willen is respect voor de keuzes die ik maak.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 apr 2013 17:00

Tante Pollewop schreef:Ik vind beschonken, vrolijk en gearmd met je vriend over straat lopen niet provocerend.
Sowieso is er nooit een geldige reden voor om iemand zo toe te takelen.

Ik vind jouw houding in deze discussie eigenlijk best vreemd.
Er worden de laatste tijd meer homo's mishandeld dan eerder. Deze man heeft de ballen om, nadat hij mishandeld is de publiciteit op de zoeken en te proberen er iets aan te doen.

Dat heeft niets te maken met gedwongen worden om homo's 'lief te hebben'.
Dat heeft te maken met de wens van homo's dat zij niet worden aangevallen op straat als zij even niet oplettend zijn en gearmd lopen.

Als homo zal het me een worst wezen wat je van homo's vindt. Het enige wat ik zou willen is respect voor de keuzes die ik maak.

Nog maar een keer:
Als het een keuze was geweest om homo te zijn, zou ik je juist niét respecteren.
maar het is geen keuze, je bent zo geboren, daarom discrimineer ik niet, maar zeg ik alleen dat ik me voor kan stellen dat iemand aanstoot neemt aan een flamboyante, lallende nicht midden in de nacht.
Misschien chargeer ik enigszins, maar hoe meer radicale freedomfighters het homoleger krijgt, hoe meer andere mensen zich misschien (!) af gaan vragen, wanneer voelen jullie je nu eens geaccepteerd genoeg.
Ook reageren de moslims helemaal averechts op dat soort provocaties, waardoor er steeds meer in elkaar getrapt worden etc.
Nogmaals dus, triest en schandalig.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 apr 2013 17:32

Als het een man en een vrouw beschonken gearmd bij het feestje vandaan was gekomen, was er niet mishandeld. En daar gaat het om. Daarom zit deze man bij DWDD, en was hij op het Franse journaal.

Zolang homo's nog op moeten letten waar ze hand in hand kunnen lopen zonder bang te zijn om in elkaar getimmerd te worden vind ik dat er nog actie nodig is.

Nogmaals mijn punt: het zal me een worst zijn wat jij, de buurman of wie dan ook over homo's denkt, als men maar het fatsoen heeft om mij zowel verbaal als fysiek met rust te laten.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 13 apr 2013 19:38

Tante Pollewop schreef:Als het een man en een vrouw beschonken gearmd bij het feestje vandaan was gekomen, was er niet mishandeld. En daar gaat het om. Daarom zit deze man bij DWDD, en was hij op het Franse journaal.

Zolang homo's nog op moeten letten waar ze hand in hand kunnen lopen zonder bang te zijn om in elkaar getimmerd te worden vind ik dat er nog actie nodig is.

Nogmaals mijn punt: het zal me een worst zijn wat jij, de buurman of wie dan ook over homo's denkt, als men maar het fatsoen heeft om mij zowel verbaal als fysiek met rust te laten.

Helemaal mee eens. Vooral die eerste zin, dat is precies de kern van het probleem!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 apr 2013 20:03

mealybug schreef:Als iemand 'snachts om 3 uur aangeschoten en naar eigen zeggen luidruchtig over straat gaat, speelt het ''doen'' zmisschien ook een rol?

Laat me raden, jij bent ook zo'n typetje die als een meisje wordt verkracht, dat aan haar 'doen' ligt?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”