Beste Wim2600
Bedankt voor je reactie
Een vraagje vooraf.
Waarom wil je op dit forum aanwezig zijn.
Ik zou totaal geen interesse hebben in iets wat niet bestaat.
Je tegenwerpingen zijn niet correct en passen niet in het verhaal als zodanig.
B.v. het volgende.
Wellicht denk je waarom zou ik het doen, dan zeg ik op mijn beurt waarom zou je het niet doen. je bent al verloren en het kan alleen maar beter worden. Ik weet heel zeker dat je er nooit spijt van krijgt en je zult er nooit minder van worden.
Hier grijp ik graag even terug naar mijn bewering dat jij kan vliegen. Ga eens op het dak van een flatgebouw staan en fladder naar beneden... waarom zou je 't niet doen? Ik weet héél zeker dat jij kan vliegen, en dat je er dus nooit spijt van krijgt, vliegen is fantastisch leuk! Nooit meer in de file, om maar één voordeel te noemen....
"Toch maar niet", hoor ik je denken...? Dan heb je meteen ook mijn antwoord op jouw vraag.
Ik val te pletter, jij weet net zo goed als ik dat ik niet kan vliegen.
Ik weet wel heel zeker dat je eer geen spijt van krijgt en er alleen maar beter van kunt worden terwijl jij denkt van niet.
Ik kom hier wel, op dit forum, maar ben ook geen refo hoor, wel jaren geweest.
Begrijp me goed, als ik iets zeg over mezelf of wat ik er van vind of hoe ik het zie, wil niet zeggen dat ik het dan beter wil weten maar om het verschil aan te geven.
Ik wil je iets vertellen van iemand die heel dichtbij in mijn leven staat.
Een jonge man, had niets met God, jaren ernstig drugsverslaafd. Hij wilde er van af maar wist niet hoe, hij was ten einde raad. Hij erkende zijn probleem aan God en vroeg Hem om hulp omdat hij het zelf zat werd en het ten koste van zijn gezin ging doordat heel veel geld naar zijn verslaving ging. Direct nadat hij God om hulp vroeg nam God zijn behoefte aan drugs weg. Vanaf die tijd totaal geen behoefte meer gehad, kun je het je voorstellen?, het is nu bijna een jaar geleden. Zelfs zijn leveranciers, dealers dus, die hem telkens belden om het spul te kunnen verkopen, bellen hem vanaf die tijd ook niet meer op.
Wim, als God niet bestaat hoe kan dit dan?
Ik wil je ook vertellen hoe het een Christen en een atheïst verging.
De Christen, een man die me zeer aan het hart ligt, had een atheïst op bezoek en spraken wat heen en weer over het geloof. De Christen kon de atheïst niet overtuigen dat God bestaat, allerlei tegenwerpingen, je weet wat ik bedoel.
Op een gegeven moment vraagt de Christen aan de atheïst of hij mag bidden, ook voor hem.
Dit is echt gebeurd Wim.
De man ging akkoord en de Christen vraagt God of Hij aan de atheïst wil laten zien dat Hij bestaat, of Hij hem wil laten opmerken wie Hij is. Wim, God gaf een heel klein beetje Liefde in zijn hart, de man wist niet wat hem overkwam. Na het gebed zegt de Christen, die voelde ook wat er gebeurde, “dat was God hé”, de man zegt “ja dat was God, het kan niet anders”.
Deze man is tot bekering gekomen en kan niet anders dan Groot over God spreken.
Verhoord gebed bewijst Gods bestaan.
Dit zijn beide verhoorde gebeden.