Zwanger deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2013 08:50

Leuk om jullie allemaal zo te volgen.

Duschka dat is niet niks zeg. Sterkte.

Wij zouden ook heel graag nog een kindje willen maar gezien de situatie hier is het niet mogelijk. Ik merk wel dat ik er toch wel moeite mee heb, vindt het best wel lastig. Vooral als mensen er naar vragen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 apr 2013 10:46

Vervelend Evelien. Kan mij je gevoel goed voorstellen. Het verlangen naar een kleintje is zoiets primairs en je hebt er in feite zo weinig invloed op. Hoe reageer jij erop als mensen er naar vragen? Kan het ook niet prettig zijn als je erover kan praten met goede vrienden/familieleden?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2013 10:51

Ik reageer gewoon heel eerlijk hoe het zit (niet in details hoor). Ik merk wel dat ik er nu wel makkelijker over kan vertellen dan in het begin, je leert er ook wel mee om gaan. Hoe je het wend of keert het blijft moeilijk vindt ik. Niet dat ik er dagen van onderste boven ben hoor, dat absoluut niet. Maar als mensen vertellen dat ze zwanger zijn. Ik probeer dat mijn gevoel wel uit te schakelen.
(mijn ouders snappen heel goed dat wij nog niet zwanger willen worden)

We zijn gewoon blij dat het op dit moment de goede kant op gaat en herstel gewoon echt al merkbaar en voelbaar is. Daar zijn we enorm dankbaar voor en dan hebben we hier natuurlijk onze zoon rond lopen. Het is zo'n lekker ding. Deze leeftijd is echt leuk.

Vindt het overigens erg leuk om hier weer zwangeren te mogen volgen. :wink:
(ook al blijft het een dubbel gevoel).

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 09 apr 2013 15:53

Bumba schreef:
Tuurlijk! Kan ik je feliciteren???

dam mag je me feliciteren :mrgreen:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 09 apr 2013 19:18

johannes1 schreef:dan mag je me feliciteren :mrgreen:

Wat leuk! Gefeliciteerd! Hoe ver ben je / is je vrouw? :mrgreen:
Is het de eerste of de......?

@AG: wat fijn dat alles goed leek en wat leuk dat het een meisje is!

@AJL: voor mijn gevoel gaat jouw zwangerschap supersnel, ik weet natuurlijk niet of jij dit zelf ook zo beleeft?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 apr 2013 19:48

Bumba schreef:
@AJL: voor mijn gevoel gaat jouw zwangerschap supersnel, ik weet natuurlijk niet of jij dit zelf ook zo beleeft?

Dat gevoel heb ik zelf ook. Ik krijg het een beetje spaans benauwd als ik denk aan de hoeveelheid werk die er nog ligt op mijn werk en wat ik thuis nog wil doen. Al merk ik wel dat het laatste trimester is ingegaan :wink:

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 09 apr 2013 22:04

Evelien schreef: Ik merk wel dat ik er toch wel moeite mee heb, vindt het best wel lastig. Vooral als mensen er naar vragen.

Kan ik me levendig voorstellen hoor. (dat je er moeite mee hebt)
Ben nog niet vergeten hoe pijnlijk opmerkingen aan kunnen komen, op dat punt.
Vooral als je dus zelf (nog) een kinderwens hebt.

Dus moet ik even zeggen: knap dat je zo meeleeft met de zwangere dames hier!

Overigens... ik vind het nog steeds (ook al weet ik dus uit ervaring wat mensen soms durven zeggen of vragen) onvoorstelbaar dat mensen je dit soort dingen vragen of hierover oordelen.
Als die mensen toch eens wisten hoe je een ander hiermee kunt bezeren....

@Johannes... proficiat! :D
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 apr 2013 12:33

Hoi dames, jullie hebben het over 'het kraampakket', wat bedoelen jullie daar mee?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 apr 2013 12:37

Het kraampakket is een pakket met allerlei spullen die je nodig hebt rond bevalling en kraamtijd. Ik kreeg een pakket van mn zorgverzekering rond 35 wk zwangerschap, maar daarvoor moet je meen ik aanvullend verzekerd zijn.
Je kan ook zelf bij een drogist de spullen kopen die je i huis moet hebben. En op internet staat vast wel een lijstje met wat er precies in een kraampakket moet zitten.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 10 apr 2013 13:35

Idd moet je vaak aanvullend verzekerd zijn om een kraampakket te krijgen. Ik heb zelf alle spullen 'los' gekocht. Je moet dan bijv. denken aan een navelklem, watten, celstof matjes, kraamverband, flesje alcohol etc.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 apr 2013 16:14

Bij de Babydump bijvoorbeeld kan je ook kraampaketten kopen, hebben wij destijds toen ook gedaan, het belangrijkste zit hier allemaal in.
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 apr 2013 16:18

Ben ik nu zo stok? Als je je aanmeldt bij de kraamzorg, krijg je toch een heel boekwerk mee met alle aanwijzingen, tips, etc.?
8 weken vóór de uitgerekende datum kwam er een strenge mevrouw kijken, of je de wieg goed had opgemaakt, alles in huis was.
Ik begrijp dat dit in het stenen tijdperk was? :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 apr 2013 16:26

Ik zal gewoon eens overleggen met de kraamzorg. Hier had ik de helft niet eens nodig, en ik had nog niet eens het volledige pakket. Maar het is ook heel erg afhankelijk van hoeveel je vloeit.
Alcohol heb je niet of amper nodig (hier niet nodig geweest).

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 apr 2013 16:33

schelpje3 schreef:Ben ik nu zo stok? Als je je aanmeldt bij de kraamzorg, krijg je toch een heel boekwerk mee met alle aanwijzingen, tips, etc.?
8 weken vóór de uitgerekende datum kwam er een strenge mevrouw kijken, of je de wieg goed had opgemaakt, alles in huis was.
Ik begrijp dat dit in het stenen tijdperk was? :mrgreen:

Dat was inderdaad in het stenen tijdperk. Ze komen echt niet meer in je wieg kijken hoor :)
En informatie heb ik ook echt niet gehad, ja, toen ze op intake kwamen, maar die gaven me echt geen kraampakket 8)
Afbeelding

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 10 apr 2013 18:37

Bij mij kwamen ze beide keren kijken, dus als het stenen tijdperk 3 jaar geleden is, dan klopt het :mrgreen:

Kraampakket krijg je niet via kraamzorgbureau, maar ik zou gewoon eens kijken bij vrienden of kennissen die pas bevallen zijn. De helft wat in het pakket zit, heb je niet nodig. Ik ging de eerste keer plotseling naar het ziekenhuis om te bevallen, dus mijn kraampakket bleef bijna vol op het kraamverband na.

Terug naar “Archief”