Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 08 apr 2013 12:21

Ik zou ook buikpijn hebben AG als mijn kind daar lag. Dan zou je het zo graag over willen nemen. Hoe gaat het nu met haar?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 apr 2013 19:42

Gaat heel goed. Nadat de verdoving was uitgewerkt, heeft ze ook niet geklaagd.
Alles meegevallen dus. En natuurlijk trots haar tandje (in stukken..) in een doosje op school laten zien. :)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 09 apr 2013 07:41

Wat een dappere meid, AG! Onze kids hebben gelukkig zelden iets bij de tandarts, dat verbaast me weleens als ik naar de gebitten van manlief en mezelf kijk.

@Petra85: Wat ontzettend erg zeg... Heel veel sterkte!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2013 08:47

@Sophie, dat dacht ik ook altijd. Maar dat zegt echt niks. Er zijn verschillende oorzaken wat betreft je gebit. Vorige week bij de mondhygiëniste en die vertelde het een en t ander over eetgedrag en het onderhouden van je gebit.

@Petra, zo dat is niet niks waar je dan mee geconfronteerd word. Sterkte.

@Ag, fijn dat het goed gegaan is met I. Een tandarts is voor kinderen toch wel ingrijpend. Hoe oud is ze?

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 09 apr 2013 12:09

@Evelien: Onze tandarts vertelde ons dat wat de antibiotica heeft betekend voor de gezondheidszorg, fluor heeft betekend voor de tandheelkunde. En idd, soewieso hoeft een slecht gebit niet erfelijk te zijn. Trouwens, zo slecht zijn die van manlief en mij niet, maar toen ik een jaar of tien was, had ik al een paar keer wat gehad en verschillende van onze kids hebben nog nooit iets gehad op die leeftijd.
Wat poetsen betreft: daar hameren we op (hoewel ik er niet op sta dat ze het meerdere keren per dag doen) en gesnoept wordt hier zelden sinds het (vrijwel) E-nummerloze tijdperk :wink:.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 apr 2013 12:31

Merk je wat aan jezelf en je kids bij langdurig e nummervrij eten?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2013 12:45

Sophie77 schreef:@Evelien: Onze tandarts vertelde ons dat wat de antibiotica heeft betekend voor de gezondheidszorg, fluor heeft betekend voor de tandheelkunde. En idd, soewieso hoeft een slecht gebit niet erfelijk te zijn. Trouwens, zo slecht zijn die van manlief en mij niet, maar toen ik een jaar of tien was, had ik al een paar keer wat gehad en verschillende van onze kids hebben nog nooit iets gehad op die leeftijd.
Wat poetsen betreft: daar hameren we op (hoewel ik er niet op sta dat ze het meerdere keren per dag doen) en gesnoept wordt hier zelden sinds het (vrijwel) E-nummerloze tijdperk :wink:.

Klopt idd. antibiotica is super slecht voor je gebit, door veel gebruik hier van heb ik een enorm slecht gebit.

Twee keer per dag poetsen plus 1 keer met de tandenstoker (ik heb ze van gum) is genoeg. Aldus mijn tandarts. En een uur na de maaltijd of nadat je wat gegeten heb. Dat zijn allemaal tips die ik mee gekregen heb. Hopelijk helpt het allemaal. En wat ook meespeelt is idd. eten.

Hier eten wij amper toegevoegde (geraffineerde) suikers, wit/zetmeel en ik zelf geen zuivel. En dat is zeker te merken, voel me steeds fitter worden en als ik bijv. melkchocola of iets waar suiker is toegevoegd gegeten heb zo echt een aanslag op m'n lichaam (dan begin ik echt te tollen).

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 09 apr 2013 16:09

Ha meiden, een beetje off topique-smile , maar ik ben begonnen met het verkopen van Baby- en kinderkleding. Nu alleen nog even via Facebook, maar hoop ook een webshop te gaan starten, maar hier komt wat meer bij kijken :-) Dus voor degenen die facebook hebben, neem alvast een kijkje op https://www.facebook.com/pages/IKKUH-Ba ... 6239764077 en like en deel de pagina als je wil :mrgreen:
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 apr 2013 12:24

Dippie, grappige contructie zo.
Maar wel de kans dat je lang moet wachten totdat " de ronde vol zit" .
Vandaar het advies om een maat groter te bestellen? ;)

Succes er mee!

Hier begonnen met het zindelijk krijgen van de jongste.
Vanaf dinsdag geen luier meer aangehad thuis. Wel in bed.
Gaat heel goed, verwacht dat het niet lang meer duurt tot ze zindelijk is.
Zaterdag wordt ze alweer 2 jaar! Leuk! :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 apr 2013 12:31

Leuk Dippie! Zelf waag ik alleen die gok niet zo snel, want als het dan lang duurt, dan past ze het niet meer, of ze past een zomerjurkje pas in de winter als ik een maat groter koop, ook zo jammer :)

AG, wat goed, zindelijk worden! Lekker snel hoor, knap!

Vandaag heb ik de foto's gehaald van de kids, maar zoals verwacht staat Jurian overal als een volleerd fotomodel op, en Frederiek kijkt bijna overal boos of raar. Haha. De pasfoto's waren wel aardig, dus die heb ik maar genomen en een foto voor opa en oma. Het was de bedoeling om een grote poster te laten maken voor in de woonkamer van mijn ouders, mijn moeder had al een lijst gehaald. Maar geen enkele foto was zo leuk om in groot formaat af te laten drukken. Dus mijn zusje maar aan het werk zetten zodra het zomer is, die kan leukere foto's maken meestal.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 apr 2013 15:30

Ik baal er idd ook nog even van dat die levertijd zolang is, heb inmiddels al wel wat besteld en zal dus denk ik ook niet wachten tot de hele ronde vol is. Ik kijk even hoe het 'loopt'. Ik wil in principe toewerken naar een webshop dus zal dan wel gewoon voorraad in huis hebben, maar je moet ergens beginnen :wink: En kan moeilijk in één keer voor een giga bedrag inslaan...

Super leuke foto's MissF!!!
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 apr 2013 16:02

Evelien schreef:
Klopt idd. antibiotica is super slecht voor je gebit, door veel gebruik hier van heb ik een enorm slecht gebit.

.

Dat is een fabeltje Evelien. Eén zoon van mij heeft 2 jaar a.b. geslikt vanwegen zijn acné, kort daarna moest hij zeer langdurig 2 soorten a.b. (!) vanwege een gevaarlijke langzaamgroeiende bacterie.
Toen die eindelijk weg was na 2 1/2 jaar kreeg hij een onderhoudsdosering,
2 per week 500 mg. Hij heeft een puntgaaf gebit, en hij is inmiddels 32. :D
Dus het hoeft zeker niet. Zelfs geen last van zijn darmen/darmflora.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 apr 2013 16:05

Dan is jouw zoon een uitzondering.

Maar er zijn vele gevallen dat een AB kuur een enorme aanslag is op je lichaam dus ook op je gebit en darmflora. Dus een fabeltje is het niet.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 apr 2013 16:06

schelpje3 schreef:
Hij heeft een puntgaaf gebit, en hij is inmiddels 32. :D
Dus het hoeft zeker niet. Zelfs geen last van zijn darmen/darmflora.

Niet lullig bedoeld, maar heb jij een zoon van 32 :shock: , mijn beeld veranderd even :mrgreen:
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 apr 2013 16:12

Dippie schreef:

Niet lullig bedoeld, maar heb jij een zoon van 32 :shock: , mijn beeld veranderd even :mrgreen:

Jep ik ben inmiddels een ouwe geit hoor :lol: maar zie er wel jonger uit :wink:

Terug naar “Archief”