Moderator: Moderafo's
babbeltje schreef:Zijn kinderen kunnen ook ver gaan en dwalen, maar toch geloof ik dat God het niet toelaat als Zijn kinderen zelfmoord plegen, zover gaat God toch niet?
Vin schreef:caprice schreef:Kan iemand een kind van God uit de Bijbel noemen die zelfmoord heeft gepleegd toen hij het niet meer zag zitten?
De moeilijkheid zit em er ook in dat zelfs de Bijbel nauwelijks oordeelt over het zieleheil van personen, maar toch denken wij het beter te weten.
Saul was kind van God, hij was de gezalfde des Heeren. (en hij was/ werd psychisch gestoord) Lees de eerste jaren van Saul eens, hoeveel van wat hij deed van geloof getuigde!caprice schreef:Vin schreef:caprice schreef:Kan iemand een kind van God uit de Bijbel noemen die zelfmoord heeft gepleegd toen hij het niet meer zag zitten?
De moeilijkheid zit em er ook in dat zelfs de Bijbel nauwelijks oordeelt over het zieleheil van personen, maar toch denken wij het beter te weten.
Ga dan iedereen na in de Bijbel die zelfmoord pleegde. (Saul, Judas,...).
Waren dat duidelijk kinderen van God?
Vin schreef:caprice schreef:Ga dan iedereen na in de Bijbel die zelfmoord pleegde. (Saul, Judas,...).Waren dat duidelijk kinderen van God?
Moet elk kind van God duidelijk kind van God zijn?
Los daarvan, lieve Caprice, het is niet relevant. Je draait het verhaal om en daar kun je geen conclusies uit trekken.
babbeltje schreef:Vin schreef:caprice schreef:Ga dan iedereen na in de Bijbel die zelfmoord pleegde. (Saul, Judas,...).Waren dat duidelijk kinderen van God?
Los daarvan, lieve Caprice, het is niet relevant. Je draait het verhaal om en daar kun je geen conclusies uit trekken.
Draait caprice het om, of draaien jullie er met zn alle om heen en denken jullie dat God alleen maar liefde is, God is barmhartig maar hij is ook rechtvaardig en het zo rechtvaardig van God zijn als Hij ons alle straft, om wat voor zonde dan ook.
Skoezie schreef:Was mijn vriend wel geroepen toen hij met zijn auto over de kop flikkerde, op te kop tegen de boom knalde en levend verbrande?
Yep. Maar nu heb je nog niets gezegt babbeltje. Ja dat zelfmoord zonde is. Maar daar was al algemeen bekend.babbeltje schreef:Vin schreef:caprice schreef:Ga dan iedereen na in de Bijbel die zelfmoord pleegde. (Saul, Judas,...).Waren dat duidelijk kinderen van God?
Draait caprice het om, of draaien jullie er met zn alle om heen en denken jullie dat God alleen maar liefde is, God is barmhartig maar hij is ook rechtvaardig en het zo rechtvaardig van God zijn als Hij ons alle straft, om wat voor zonde dan ook.
Doortje schreef:Ik vind het heel moeilijk om zelfmoord te vergelijken met een andere zonde. Is het wel vergelijkbaar met elkaar? Ik blijf erbij dat bekeerde mensen hun leven niet in eigen hand zullen nemen. Waarom zal je als je bekeerd bent zelfmoord plegen? je bent toch gelukkig? God kan Zijn kinderen heel diep erdoor laten gaan (ook psychisch), maar Hij zal het nooit toelaten dat ze een einde aan hun leven maken.
Ik weet zeker dat hier een tekst over in de bijbel staat, maar ik weet absoluut niet meer waar. Ik ga er naar op zoek!
Er wordt hier verweten dat de mensen die dit zeggen hard zijn. Maar waarom ben je hard? Als God dit nu zelf zegt? En God is niet alleen een lieve Vader, die iedereen wel in de hemel zal laten komen. God is ook rechtvaardig hoor.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten