Troonsafstand Koningin Beatrix

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hubert
Majoor
Majoor

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor hubert » 26 mar 2013 16:49

Reageer eens op mijn stelling dat zij koningin is bij de gratie Gods.

Dit is een oude veronderstelling, waarvan ik niet weet wie hem verzonnen heeft. Dat zou betekenen dat God haar welgevallig is of iets goedkeurt?
Persoonlijk heb ik (en zij ook) een ander godsbeeld. Maar dat ga ik nu niet bespreken, want wie is daar in geïnteresseerd?
Je zou net zo goed kunnen zeggen dat we allen bij de gratie Gods leven. Wat zegt dat?
Wie spreekt dat aan? Bijna niemand meer. Vergeet niet dat wij absoluut in een niet christelijk land leven, al zou je anders denken als je dit forum leest.
Niemand in mijn omgeving gelooft nog ergens in. In Den Haag zijn nog geen 10.000 christelijk gelovigen. Minder dan een willekeurig dorp op de Veluwe.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 mar 2013 16:59

hubert schreef:
Dit is een oude veronderstelling, waarvan ik niet weet wie hem verzonnen heeft. Dat zou betekenen dat God haar welgevallig is of iets goedkeurt?
Persoonlijk heb ik (en zij ook) een ander godsbeeld. Maar dat ga ik nu niet bespreken, want wie is daar in geïnteresseerd?
Je zou net zo goed kunnen zeggen dat we allen bij de gratie Gods leven. Wat zegt dat?
Wie spreekt dat aan? Bijna niemand meer. Vergeet niet dat wij absoluut in een niet christelijk land leven, al zou je anders denken als je dit forum leest.
Niemand in mijn omgeving gelooft nog ergens in. In Den Haag zijn nog geen 10.000 christelijk gelovigen. Minder dan een willekeurig dorp op de Veluwe.

Ik woon ook in een heidense omgeving. Maar dit land wordt nog gedragen door het gebed, geloof je dat?
Het is louter goedheid, dat wij nog niet weggevaagd zijn, de Noordzee zou geen tsunami kunnen voortbrengen, zeggen de geleerden. Maar wel zou ons land voor een groot deel kunnen overstromen.
Ik woon vlakbij grote olieraffinaderijen. Er hoeft maar één gek er een vliegtuigje op te laten vallen en heel Zuid Holland, Zeeland en Brabant is weg.
Maar de mens tracht zich staande te houden, middels techniek.
We dwalen af.

Ik weet het niet 100% zeker, ik heb niet de absolute waarheid. Maar wel ben ik blij, als ik om me heen kijk, naar andere landen, dat we dan nog een koningin hebben, die een uiterlijk onberispelijk leven leidt.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 26 mar 2013 17:08

Op bezoek bij collegae die christenen de doodstraf geven voor het verspreiden van bijbels (Zoals in Saoedi Arabie) noem jij onberispelijk?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 mar 2013 20:43

Is H.M. daar geweest dan?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 mar 2013 20:46

Kabinetten vallen in Nederland bijna altijd voortijdig, dan is het een prettig idee dat er tenminste één iemand blijft zitten om de continuïteit nog enigszins gestalte te geven.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 26 mar 2013 21:47

Optimatus schreef:Is H.M. daar geweest dan?

Het lijkt er wel op

http://blog.yellow-stars.com/2012/01/ko ... rabie.html

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 mar 2013 22:01

Misschien is het verstandig iets serieuzer sites hiervoor op te zoeken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... ederlanden

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 26 mar 2013 22:08

Optimatus schreef:Misschien is het verstandig iets serieuzer sites hiervoor op te zoeken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... ederlanden

Ik zei dan ook al ''lijkt'', maar goed de blogger denkt waarschijnlijk dat al die zandbakken onder de noemer saoudi arabie vallen, ik weethet niet.
:lol:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 mar 2013 22:23

Daarom neem ik dat soort sites niet serieus als het gaat om onderwerpen die zorgvuldigheid benötigen.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 29 mar 2013 17:24

Schelpje:
Ik weet het niet 100% zeker, ik heb niet de absolute waarheid. Maar wel ben ik blij, als ik om me heen kijk, naar andere landen, dat we dan nog een koningin hebben, die een uiterlijk onberispelijk leven leidt.

Het is lastig hierop te reageren. Ik geloof wel dat gebed positief kan zijn, maar ik heb gemerkt dat de meeste gebeden niet brengen wat je ervan verwacht. Je bent blij met de Koningin en ze is zeker oprecht. Het is ook leuk, de gouden koets en de juwelen waarmee gepronkt kan worden.
Waarom haar kinderen dan ook weer automatisch staatshoofd moet zijn gaat mij te ver. Dat is toch niet fair? Het is toch ook geen goddelijk gebod? Bij de gratie Gods is dan ook een vroom verzinsel en nergens op gebaseerd. Niemand in Nederland kan zich toch beroepen op afstamming? Iedereen is toch gelijk volgens de Grondwet? En denk je nu echt dat het God wat uitmaakt? Waarom dan een uitzondering voor de kinderen van het staatshoofd? Tegen wil en dank vaak, want WA bv had er helemaal geen zin an. Een gekozen staatshoofd lijkt mij democratischer, al zijn er mensen die vinden omdat deze staatsvorm in de Grondwet staat deze vorm democratisch is. Blijkbaar is er geen 2/3 meerderheid te vinden om het af te schaffen. Er zijn genoeg koningshuizen verdwenen, dus het kan wel.
Ik ben lekker in het buitenland 30 april.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 26 apr 2013 21:07

30 april nadert al. Gaan de refo's ook nog het koningslied meezingen.
Ik weet niet of er al tv gekeken mag worden, maar bij Pauw en Witteman geeft Maarten van Rossem interessante minicolleges over de afgelopen koningen. Vanavond is de a.s. koning aan de beurt.
Leuk hoor! Dan weet je gelijk waarom je niet voor een erfelijk staatshoofd kunt zijn.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 apr 2013 21:11

duh, heer van Rossem is een overtuigde republikein. :!:

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 26 apr 2013 21:13

schelpje3 schreef:duh, heer van Rossem is een overtuigde republikein. :!:

Ik eigenlijk ook, sinds ik de geschiedenis van deze familie eens ben gaan onderzoeken.
maar eigenlijk wil ik het niet eens zo belangrijk laten zijn.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 apr 2013 21:33

Nee, vandaar dat je zo fanatiek bezig bent.
Houd je maar bezig met je eigen familie.

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 26 apr 2013 21:52

Mooi lied van Brigitte Kaandorp voor de koningin.
[url]
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... jqf5F7PPGw[/url]

Als ik dit hoor/zie, denk ik: waarom heeft dat verhipte koningslied nou niet deze kwaliteit? Het kan best.

Terug naar “Archief”