caprice schreef:hijwel schreef:ik durf hier niks van te zeggen. Ik kan op grond van de bijbel wel zeggen dat het afbeelden van Jezus in zijn menselijke gedaante niet verkeert is. Want je mag ook een beeld hebben van Jezus.
Ik denk van niet.
De wet des Heeren schreef:Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.
Jezus is nu niet meer op aarde, maar boven in de hemel.
ik weet het niet, mij verstand zegt: "ik weet het niet"
jouw verstand zegt: waarschuwing van God
iemands anders verstand zegt: "een teken van God"
btw met beeld: bedoelde ik in eerste instansie een verstandelijk beeld. Jij hebt net zo goed een beeld van Jezus als ik. Jij verteld ook over Hem op grond van jou geloof en je gevoel. Dus beeld je jezus ook uit voor andere mensen. Andere mensen hebben een beeld van Jezus, en makken hier dus een veel van op grond van de bijbel en gevoel.
met het bebod wat jij aanhaald wordt denk ik meer bedoeld: "dien geen andere goden, maak geen beelden van ze te aanbidden." Wat als ik mag aannemen dat mij opa in de hemel is, dan mag ik geen foto meer van hem op mijn schoorsteen zetten.
Dus ik weet het niet echt, maar heb wel mijn vraagtekens, maar ik wil niet op grond van mij gevoel een coclusie trekken.