meribel schreef:dat is om in te lijsten hoe raar het is dat jij aan me vraagt; heb je er wel een bijbelse goedkeuring voor.
Want hoe kan je nu voor alles in je leven specifieke bijbelse goedkeuring vinden??? En daarom die voorbeelden.
En toen zei ik erbij; want schelpje, kan je überhaupt wel bijbelse goedkeuring vinden voor het hele systeem pleegzorg?
Antwoord daar dan op!!
Waar haal je nu weer vandaan dat ik pleegzorg zou afkeuren?
Ik probeer iedere keer terug te keren naar de OORSPRONKELIJKE vraag en er worden steeds allerlei bijzaken bijgehaald.
Ik heb getracht duidelijk te maken hoe het eruit zou moeten zien, maar in deze gebroken zondige wereld, gaat dat niet.
Dus zal er wel eens een soort uit 2 kwaden de beste oplossing gekozen moeten worden.
Hier wordt door sommigen iets wat krom is, recht gepraat en daar ageer ik tegen!
Natuurlijk kan een kindje dat opgevoed is onder heidense omstandigheden, christelijk worden. Dat zien we zeker in de Bijbel ook, Schaapje noemt het voorbeeld van Mozes en er zijn er meer.
Dat zijn verhalen over Gods bijzondere leiding met bepaalde mensen.
Dus dat kan heden ten dage ook!
Maar we moeten er niet naar toe gaan dat we alles wat de wereld ook doet, als christen maar moeten tolereren of goedvinden, onder het mom van liefde.
En ik begrijp nog steeds niet wat die door jou genoemde voorbeelden met dit topic te maken heeft.
We zullen er eens wat meer van moeten uitgaan, dat we de Heere moeten vragen wat we doen zullen, ook wat betreft de opvoeding van onze kinderen.
En niet wat de mensen goed achten.
En als je dan daar naar luistert, geeft Hij je echt die antwoorden op al die moeilijke en ingewikkelde vragen.
Achter Jezus aangaan, zoals zo vaak gezegd wordt, betekent ook je kruis opnemen! Dus soms dwars tegen de stroom in moeten gaan, van wereldse meningen!