Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 18 mar 2013 16:44

Yobem: wij leven in een gebroken wereld, zoals dat heet. Er gaat heel heel veel mis. Vanwege de zonden.
Ideaal bestaat nauwelijks nog.
Want zelfs met een kindje bij liefdevolle eigen ouders, kunnen er dingen mis gaan.
We moeten echter wel een onderscheid blijven maken tussen:
wat zegt de Bijbel wat wij moeten doen?
of zoeken we maar een meest gunstige oplossing?
Wat hebben wij precies op het oog? Een tijdelijke oplossing van een probleem? Ja, dan ben je sneller klaar, dat klopt.
Ik heb eens een buurkindje aangemeld bij de kinderbescherming, het kind werd zo gruwelijk mishandeld. :-&
Het kindje werd bij liefdevolle pleegouders geplaatst.
Heb ik het goed gedaan dan?
Ik weet het niet, moeder stortte psychisch helemaal in, toen haar kind weggehaald werd en moest opgenomen worden. Vader ging er vandoor. :cry:

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 18 mar 2013 17:04

schelpje3 schreef:Vanuit welk standpunt vel jij je oordeel dan?
Een christelijk of atheïstisch?

Nu doe je het weer. Net als bij de lesbiennes beoordeel jij mij op wat ik ben christelijk of atheistisch. Dat gaat volledig tegen de Bijbel in(nogmaals de barmhartige samaritaan). Jezus was ook heel duidelijk over mensen die vasthouden aan de wet belangrijker vonden dan barmhartigheid. Daar had Hij maar weinig vriendelijke woorden voor.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 mar 2013 17:15

shrew schreef:Nu doe je het weer. Net als bij de lesbiennes beoordeel jij mij op wat ik ben christelijk of atheistisch. Dat gaat volledig tegen de Bijbel in(nogmaals de barmhartige samaritaan). Jezus was ook heel duidelijk over mensen die vasthouden aan de wet belangrijker vonden dan barmhartigheid. Daar had Hij maar weinig vriendelijke woorden voor.

Niet verkeerd gaan invullen shrew [-X
Als Mortlach mij een reactie geeft, kan ik een bepaald standpunt van hem begrijpen, gezien zijn levensbeschouwing. Maar als ik van een belijdend lid van een bijv. rechts reform. kerk een antwoord krijgt dat een kind bij lesbiënnes okay is, klopt dat niet helemaal.
Dus daarom vroeg ik dat en nergens anders om.
Wat een achterdocht zeg :?

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 18 mar 2013 18:30

Sorry maar ik snap echt niet dat rechts gereformeerd van jou de opvang van deze lesbiennes moet afkeuren. Zij bieden hulp waar hulp nodig is. Maar van rechts gereformeerd mogen ze niet helpen want ze zijn fout. Ik geloof er niks van dat dat is wat rechts gereformeerd nederland denkt, zij kennen de Bijbel nl beter dan de meeste mensen en die is behoorlijk duidelijk over mensen die elkaar helpen ongeacht hun geloof.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 18 mar 2013 18:47

shrew schreef:Sorry maar ik snap echt niet dat rechts gereformeerd van jou de opvang van deze lesbiennes moet afkeuren. Zij bieden hulp waar hulp nodig is. Maar van rechts gereformeerd mogen ze niet helpen want ze zijn fout. Ik geloof er niks van dat dat is wat rechts gereformeerd nederland denkt, zij kennen de Bijbel nl beter dan de meeste mensen en die is behoorlijk duidelijk over mensen die elkaar helpen ongeacht hun geloof.

Ik word zo moe van die opdelingen en classificaties.
En Schelp, christelijke turken zijn zeer zeldzaam.
Minder dan 1 op de 1000 mensen zijn er christelijk

refo
Mineur
Mineur

Berichtdoor refo » 18 mar 2013 19:15

Ok, we gaan blijkbaar te snel.
Andere casus, iets minder definitief.

Je hebt een nichtje (sorry) dat altijd samen met een vriendin op je kinderen past als je met je man uit eten wilde. De kinderen zijn dol op ze dus die avonden zijn altijd een dubbel feest.
Sinds kort is ze uit de kast gekomen en heeft bekend 'anders' te zijn.
Mag ze nu niet meer met haar vriendin komen oppassen?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 mar 2013 20:17

refo schreef:Ok, we gaan blijkbaar te snel.
Andere casus, iets minder definitief.

Je hebt een nichtje (sorry) dat altijd samen met een vriendin op je kinderen past als je met je man uit eten wilde. De kinderen zijn dol op ze dus die avonden zijn altijd een dubbel feest.
Sinds kort is ze uit de kast gekomen en heeft bekend 'anders' te zijn.
Mag ze nu niet meer met haar vriendin komen oppassen?

Natuurlijk!! Van harte welkom, leuk, zeker als onze kinderen dol op haar zijn :D

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 18 mar 2013 21:20

schelpje3 schreef:wat zegt de Bijbel wat wij moeten doen?
of zoeken we maar een meest gunstige oplossing?

nee schelpje, ik haal er geen andere dingen bij.

Zie je niet dat bovenstaande zin krom is? Wat in de Bijbel staat is toch altijd! de meest gunstige oplossing...omdat het gaat om liefde voor elkaar!!!

Wat zegt de Bijbel; nogmaals mijn vraag...WAAR zegt de Bijbel dat je pleegzorg mag toepassen? En WAAR zegt de Bijbel dan dat een pleegkind enkel geplaatst mag worden bij een man en een vrouw?
EN als je uit de Bijbel kan halen dat het niet vrouw en vrouw mag zijn...laat dan weten waar? En waar überhaupt staat dat je een kind uit een gezin mag halen?

Als je dat laatste al niet kan beantwoorden, hoe dan wat er voor staat.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 mar 2013 22:04

meribel schreef:

nee schelpje, ik haal er geen andere dingen bij.

Zie je niet dat bovenstaande zin krom is? Wat in de Bijbel staat is toch altijd! de meest gunstige oplossing...omdat het gaat om liefde voor elkaar!!!

Wat zegt de Bijbel; nogmaals mijn vraag...WAAR zegt de Bijbel dat je pleegzorg mag toepassen? En WAAR zegt de Bijbel dan dat een pleegkind enkel geplaatst mag worden bij een man en een vrouw?
EN als je uit de Bijbel kan halen dat het niet vrouw en vrouw mag zijn...laat dan weten waar? En waar überhaupt staat dat je een kind uit een gezin mag halen?

Als je dat laatste al niet kan beantwoorden, hoe dan wat er voor staat.

Dat doe je wel, je zei o.a. dit:

moet je voor elke actie in je leven 'bijbelse goedkeuring' lezen? Dat gaat toch nooit lukken? Bijbelse goedkeuring om te internetten? Om de steunkousen van je buurvrouw aan en uit te trekken? Of je naar de kerk mag met de auto?

============================
Op deze manier probeer je iemand vast te zetten.
Jij komt nu met het begrip liefde, waardoor alles geoorloofd is.
Zo praat je alles, wat krom kan zijn, recht.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 19 mar 2013 09:06

dat is om in te lijsten hoe raar het is dat jij aan me vraagt; heb je er wel een bijbelse goedkeuring voor.

Want hoe kan je nu voor alles in je leven specifieke bijbelse goedkeuring vinden??? En daarom die voorbeelden.

En toen zei ik erbij; want schelpje, kan je überhaupt wel bijbelse goedkeuring vinden voor het hele systeem pleegzorg?

Antwoord daar dan op!!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 19 mar 2013 10:06

Mozes werd als een pleegkind opgevoed.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 mar 2013 10:40

meribel schreef:dat is om in te lijsten hoe raar het is dat jij aan me vraagt; heb je er wel een bijbelse goedkeuring voor.

Want hoe kan je nu voor alles in je leven specifieke bijbelse goedkeuring vinden??? En daarom die voorbeelden.

En toen zei ik erbij; want schelpje, kan je überhaupt wel bijbelse goedkeuring vinden voor het hele systeem pleegzorg?

Antwoord daar dan op!!

Waar haal je nu weer vandaan dat ik pleegzorg zou afkeuren? :?
Ik probeer iedere keer terug te keren naar de OORSPRONKELIJKE vraag en er worden steeds allerlei bijzaken bijgehaald.
Ik heb getracht duidelijk te maken hoe het eruit zou moeten zien, maar in deze gebroken zondige wereld, gaat dat niet.
Dus zal er wel eens een soort uit 2 kwaden de beste oplossing gekozen moeten worden.

Hier wordt door sommigen iets wat krom is, recht gepraat en daar ageer ik tegen!
Natuurlijk kan een kindje dat opgevoed is onder heidense omstandigheden, christelijk worden. Dat zien we zeker in de Bijbel ook, Schaapje noemt het voorbeeld van Mozes en er zijn er meer.
Dat zijn verhalen over Gods bijzondere leiding met bepaalde mensen.
Dus dat kan heden ten dage ook!
Maar we moeten er niet naar toe gaan dat we alles wat de wereld ook doet, als christen maar moeten tolereren of goedvinden, onder het mom van liefde.

En ik begrijp nog steeds niet wat die door jou genoemde voorbeelden met dit topic te maken heeft.
We zullen er eens wat meer van moeten uitgaan, dat we de Heere moeten vragen wat we doen zullen, ook wat betreft de opvoeding van onze kinderen.
En niet wat de mensen goed achten.
En als je dan daar naar luistert, geeft Hij je echt die antwoorden op al die moeilijke en ingewikkelde vragen.

Achter Jezus aangaan, zoals zo vaak gezegd wordt, betekent ook je kruis opnemen! Dus soms dwars tegen de stroom in moeten gaan, van wereldse meningen!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 19 mar 2013 12:54

schelpje3 schreef:Ik heb getracht duidelijk te maken hoe het eruit zou moeten zien, maar in deze gebroken zondige wereld, gaat dat niet.
Dus zal er wel eens een soort uit 2 kwaden de beste oplossing gekozen moeten worden.

ik denk dat we elkaar gewoon helemaal verkeerd begrijpen.
Want ik begrijp dus dat je niet tegen een homo of lesbisch stel als pleegouders bent op basis van het bovenste?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 mar 2013 13:41

Jawel, ik dacht dat dat wel duidelijk was.
Maar tussen droom en werkelijkheid staat nog een hele wereld (te winnen).
In het doopformulier staat toch: dit kind, waarvan gij vader en moeder zijt?
Waarom denk jij dat Hij ons zo geschapen heeft, elk met onze verschillen en mogelijkheden?
Ik zie het niet gebeuren in "onze kerken" dat een lesbisch stel een kind toegewezen krijgt.
Ik post hier, maar mijn mening is niet exclusief!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 19 mar 2013 13:48

schelpje3 schreef:Jawel, ik dacht dat dat wel duidelijk was.
Maar tussen droom en werkelijkheid staat nog een hele wereld (te winnen).
In het doopformulier staat toch: dit kind, waarvan gij vader en moeder zijt?
Waarom denk jij dat Hij ons zo geschapen heeft, elk met onze verschillen en mogelijkheden?
Ik zie het niet gebeuren in "onze kerken" dat een lesbisch stel een kind toegewezen krijgt.
Ik post hier, maar mijn mening is niet exclusief!

nee het is me dus niet duidelijk.

Want ik begrijp al niet wat een doopformulier met pleegzorg te maken heeft. Als mijn kinderen worden weggehaald door pleegzorg dan heb ik natuurlijk niets te zeggen over waar ze naartoe gaan. Dat bepaald de rechter/jeugdzorg. Die doen hun best een passend gezin te vinden.

Jij schrijft; in deze gebroken wereld moet de beste oplossing gekozen worden.

In een perfecte wereld is er geen pleegzorg nodig, daarna in een perfecte wereld zou iedereen natuurlijk christen zijn ( en ook nog van dezelfde kerk ) . Dat is het allemaal niet.

Ik zie dan echt oprecht niet het verschil tussen een atheistisch heteroseksueel stel en een homostel.

Als 2 homo's hun hart en huis openstellen voor kinderen is dat heel fijn, met name omdat ze anders in een instelling belanden. Want er zijn helaas nog steeds niet genoeg pleeggezinnen. Elk stel erbij ( overigens zijn er ook alleenstaande die pleegzorg doen )is fantastisch.

Terug naar “Archief”