Moderator: Moderafo's
maran schreef:Paulus verkondigde een andere leer dan Jezus, aangezien de Wet niet meer nodig was in zijn ogen.
met zo'n uitspraak zou een rechtgeaarde Jood [Jezus] het nooit eens zijn geweest.
en verder zijn de brieven van Paulus nogal geredigeerd door de Kerk, aangezien Paulus een gnosticus was, wat in sommige teksten nog te lezen valt: de Christus IN u..
Paulus was een aanhanger van de Mysteriegodsdiensten en niet van het Jodendom.
vandaar dat het christendom ook zo afwijkt van het jodendom - denk alleen maar aan het concept van de Drieëenheid en dat Jezus God is, uit een maagd geboren is etc.... volgens deze leer. [bedacht op de concilies]
zoiets is het jodendom vreemd en zelfs blasfemisch, maar heeft meer verbondenheid met de mysteriegodsdiensten.
boer schreef:
De meeste joden zien dit niet, omdat dit de genadebedeling is, tijdens welke hun ogen woorden toegehouden, om wille van ons.
Daar komt echter verandering in.
Optimatus schreef:Joden staan op de Heer Jezus Christus te wachten, terwijl Hij reeds onder hen gewerkt heeft. Veel Israelieten hebben Hem herkend en zijn met Hem meegegaan, maar het jodendom heeft Hem niet herkend, laat staan erkend. Opvallend is, dat de Israëlitische profeet Jesaja heeft gesproken: "Daarom zal de Heere Zelf u een teken geven; ziet, een maagd zal zwanger worden, en zij zal een Zoon baren, en Zijn naam IMMANUËL heten." (Jesaja 7:14).
Het geloof in de maagdelijke geboorte is dus door en door Bijbels.
Ik neem toch niet aan, Maran, dat jij hier het jodendom gaat lopen verkondigen?
diak2b schreef:=D> captain Obvious.
De joden die wel iets met Jezus hadden noemt men ook wel christenen he.
maran schreef:Joden hebben niets met Jezus - voor hun is hij een mislukte messias.
Optimatus schreef:
En mijn affiniteit met het Jodendom is voornamelijk uit interesse in andermans godsdienst. Verder is het een andere godsdienst, net als de islam, het boeddhisme of het shintoïsme. Interessant, maar niet de godsdienst die ik aanhang.
Hoe zie jij Jezus?
maran schreef:
nee, de Joden zijn oerdom en blind en hebben een sluier voor hun ogen..........
![]()
en die verandering zit alleen in de hoofden van de [sommige]christenen,die menen het beter te weten.
whisful thinking ..
JeeWee schreef:jij en jij en jij... Wie niet voor mij is (pro) is tegen mij (anti)
Zoveel antichristenen hier...
maran schreef:
learsi schreef:Dat het kind door de moeder Immanuel wordt genoemd is uiteraard vervuld in de geboorte van de Heere Jezus en door Matheus volkomen terecht daarop toegepast.
h.g.
Learsi
maran schreef:
zoals ik schreef is die 'voorspelling' al vervuld tijdens de tijd van Jesaja in de geboorte van Hizkia .
een tweede 'vervulling' is inlegkunde en bovendien irrelevant.
eigenlijk misbruik maken van de Tenach voor eigen gewin.
de NT-schrijvers hebben daar een eigen [hellenistische] uitleg aan gegeven.
een format wat in veel omringende culturen gemeengoed was en herkenbaar.
lees verder in Jesaja 8:3:
3 En ik was tot de profetesse genaderd, die werd zwanger, en baarde een zoon; en de HEERE zeide tot mij: Noem zijn naam MAHER-SCHALAL, CHAZ-BAZ.
4 Want eer dat knechtje zal kunnen roepen: Mijn vader! of, mijn moeder! zal men den rijkdom van Damaskus, en den buit van Samaria dragen voor het aangezicht van den koning van Assur.
5 En de HEERE sprak nog verder tot mij, zeggende:
6 Dewijl dit volk veracht de wateren van Siloa, die zachtjes gaan, en er vreugde is bij Rezin en den zoon van Remalia;
7 Daarom ziet, zo zal de Heere over hen doen opkomen die sterke en geweldige wateren der rivier, den koning van Assyrie en al zijn heerlijkheid; en hij zal opkomen over al zijn stromen, en gaan over al zijn oevers; 8 En hij zal doortrekken in Juda, hij zal het overstromen, en er doorgaan, hij zal tot aan den hals reiken; en de uitstrekkingen zijner vleugelen zullen vervullen de breedte uws lands, o Immanuel!
het teken, de geboorte van het kind is in vervulling gegaan met de geboorte van Hizkia (Hizkia betekend: Sterke God).
2 Kon. 18:1 In het derde jaar van Hosea, de zoon van Ela, de koning van Israël, werd Hizkia koning, de zoon van Achaz, de koning van Juda. 2 Vijfentwintig jaar was hij oud, toen hij koning werd, en hij regeerde negenentwintig jaar te Jeruzalem.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten