muziek op het werk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marcel081276
Sergeant
Sergeant

muziek op het werk

Berichtdoor marcel081276 » 14 mar 2013 18:11

ik sta heel de dag in een werkplaats waar of radio veronica of 538 of een andere vreselijke zender op staat.
sinds kort heb ik ontdekt dat ik via een radio-app op mijn telefoon kan luisteren naar de reformatorische omroep (ja het kan natuurlijk ook via hun site maar dit is wel praktischer)
wauw is dat even fijn, 1 oordopje in en het werkt een stuk lekkerder :-)

misschien vertel ik oud nieuws of misschien heb je interesse?

hoe zit jij in de muziek op je werk of hoe ga je er mee om?
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: muziek op het werk

Berichtdoor Mortlach » 14 mar 2013 21:00

marcel081276 schreef:ik sta heel de dag in een werkplaats waar of radio veronica of 538 of een andere vreselijke zender op staat.
sinds kort heb ik ontdekt dat ik via een radio-app op mijn telefoon kan luisteren naar de reformatorische omroep (ja het kan natuurlijk ook via hun site maar dit is wel praktischer)
wauw is dat even fijn, 1 oordopje in en het werkt een stuk lekkerder :-)

misschien vertel ik oud nieuws of misschien heb je interesse?

hoe zit jij in de muziek op je werk of hoe ga je er mee om?

Ik zit de hele dag aan een bureau. Webradio en een koptelefoon zijn je vrienden. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 mar 2013 21:03

Radio Veronica is naast 3FM mijn zender van voorkeur op de radio.
Vooral Veronica is heerlijk genieten van rock klassiekers. Geniet ervan en draag op het werk geen koptelefoon, dat is slechts voor de sociale contacten met je collega's en kan ook nog eens potentieel gevaarlijke situaties opleveren op de werkvloer.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 14 mar 2013 21:29

Als eigen baas kan ik gelukkig de hele dag ontsnappen aan allerlei geluidsvervuiling uit een radio of disjockeys die zichzelf erg lollig vinden :mrgreen: .
Een paar keer per week geniet ik van trance en beautiful voices (MDB), maar zingende vogels overdag en krekels 's nachts vervelen eigenlijk nooit.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 mar 2013 21:51

Wat is er mis met stilte en concentratie Marcel? :-k

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 14 mar 2013 22:09

Misschien even de vraag lezen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 mar 2013 22:14

Dat heb ik gedaan. En mijn reactie is wat er mis is met stilte.
Moet er ten allen tijde muziek gehoord worden?
Niet elke baan is hier geschikt voor.

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 14 mar 2013 22:25

ik sta heel de dag in een werkplaats waar of radio veronica of 538 of een andere vreselijke zender op staat.

Dit schrijft hij. Dat is het toch niet zijn keus? Ik denk dat hij graag in stilte zou werken, liever dan onder het geluid van deze zenders.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 mar 2013 22:27

Kvinna schreef:ik sta heel de dag in een werkplaats waar of radio veronica of 538 of een andere vreselijke zender op staat.

Dit schrijft hij. Dat is het toch niet zijn keus? Ik denk dat hij graag in stilte zou werken, liever dan onder het geluid van deze zenders.

Uiteindelijk is zijn vraag: [ihoe zit jij in de muziek op je werk of hoe ga je er mee om?][/i]
En daar geef ik nu antwoord op Kvinna.

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 14 mar 2013 22:37

schelpje3 schreef:Uiteindelijk is zijn vraag: [ihoe zit jij in de muziek op je werk of hoe ga je er mee om?][/i]
En daar geef ik nu antwoord op Kvinna.

Nou, daar zul je hem vast erg mee helpen ](*,)

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 15 mar 2013 07:47

Er is helemaal niets mis met stilte! Als ik wel eens overwerk in mijn eentje vind ik het heel lekker om in alle stilte te werken. Maar als ik binnen kom staat die radio al aan daar kan ik niets aan doen..
En genieten van klassieke rocknummers?!? Sinds Christus Heer en Meester is in mijn leven walg ik van zulke muziek. Vroeger vond ik het geweldig maar nu niet meer!
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 15 mar 2013 09:33

marcel081276 schreef:En genieten van klassieke rocknummers?!? Sinds Christus Heer en Meester is in mijn leven walg ik van zulke muziek. Vroeger vond ik het geweldig maar nu niet meer!
Ik vermoed dat we nu weer een beetje richting de 'deze muziek mag wel en deze muziek mag niet'-discussie gaan. Kijk, ik luister zelf ook graag rock van bands met een duidelijke christelijke identiteit en luister totaal niet graag naar Veronica ofzo. Dat heeft meer te maken met het feit dat ze daar geen muziek draaien die ik mooi vind en daarnaast zitten er inderdaad ook vaak nummers tussen waar ik als christen mijn vragen bij heb.

De vraag is alleen of je dan juist handelt door je eigen muziek/radio er maar extra hard overheen te zetten. Zoals al werd gezegd: dat werkt vermoedelijk je sociale contacten op je werk tegen en zou, afhankelijk van je werk ofc, ook gevaarlijke situaties kunnen opleveren. Verder heb ik ook altijd een beetje moeite met het 'afscheiden' van de wereld zoals reformatorische christenen (en ook andere) proberen te doen. Uiteraard, niet meegaan met de wereld maar ook niet wereldvreemd zijn en je dan maar afzonderen. Dan kun je beter bij een reformatorische werkgever gaan werken...
"Een libelle zweeft over het water..."

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 15 mar 2013 09:49

Toch denk ik dat het voor veel mensen een serieus probleem is, de muziek op hun werk. Persoonlijk vind ik een groot nadeel van 538 niet alleen de muziek, maar ook het hersenloze geleuter tussendoor. Soms te banaal voor woorden. Je wil daar niet de hele dag naar luisteren, stel ik me zo voor. En wat moet je dan? Als de meerderheid er geen moeite mee heeft...
Ik kan me voorstellen dat je je dan wat afschermt door je eigen muziek op te zetten. Positief van de vraagsteller vind ik dat hij één dopje gebruikt, zodat hij wel contact kan hebben met de collega's.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 mar 2013 10:38

We worden overspoeld met ongevraagde muziek (rommel). In de supermarkt, een trendy kledingwinkel, winkelcentrum, lift, wachtkamers, het is bijna nergens meer stil.
Dus je zult maar 8 uur in een werkplaats moeten doorbrengen met die takkemuziek. Vreselijk :-&
Word je dan niet horendol van die 2 soorten muziek? In het ene oor 5 3 8, in het andere oor, jouw keuze? 8-[

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 mar 2013 11:09

schelpje3 schreef:Wat is er mis met stilte en concentratie Marcel? :-k

Muziek hélpt mij juist me te concentreren.

Sterker nog, ik 'luister' naar youtube-filmpjes van mensen die spelletjes spelen die ik zelf goed ken. De combinatie van een prettige commentaarstem en geluidjes uit spelletjes die herkenbaar zijn, zorgen dat ik veel meer werk kan verzetten dan wanneer alles stil zou zijn. Nou ja, stil, het constante geratel van 30 toetsenborden is niet echt stil te noemen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”