Floppie schreef:Misschien zou de discussie al beter worden gevoerd als er geen mensen bij betrokken zouden worden, maar dat het topic genoemd was: We beschouwen de leer van de kerk van Rome als antichristelijk.
Want?
Moderator: Moderafo's
Floppie schreef:Misschien zou de discussie al beter worden gevoerd als er geen mensen bij betrokken zouden worden, maar dat het topic genoemd was: We beschouwen de leer van de kerk van Rome als antichristelijk.
Faramir schreef:Dat kan. Dat zie ik hier echter niet snel gebeuren. Men interpreteert er vrolijk op los en is over het algemeen maar zeer gering geïnteresseerd in wat x of y nou werkelijk inhoud. Men wil slechts vanuit de eigen protestantse kaders kijken naar andere geloven/levensbeschouwingen, de eigen vooroordelen moeten overeind gehouden worden. Met objectiviteit heeft het vrij weinig van doen.
Optimatus schreef:Want?
Optimatus schreef:Ik heb ook bezwaren tegen bepaalde leerstellingen van de RKK, maar dat betekent niet dat ik de kerk onchristelijk vind.
sammie schreef:In principe zijn alle kerken maar een instituut die in de loop van de eeuwen hun eigen regels en wetjes erbij hebben gegooid. Mijn persoonlijke mening is dat het werkelijke geloof toch echt iets persoonlijks is wat tussen de gelovige en God speelt. Een kerk fungeert als hulpmiddel voor de gelovige om contact met andere gelovigen te krijgen en het geloof te delen en te verspreiden. Een mooi hulpmiddel maar zodra er aan allerlei kerkelijke regels en wetten voldaan moet worden haak ik af, want dit belemmerd juist mijn persoonlijk geloof en contact met God.
Speedy schreef:Het genootschap sammie blijft volgens mij met zijn regels ook in een cirkel hangen ........
sammie schreef:
Ik heb zelf jarenlang in een geloofsgemeenschap gezeten met bijna sectarische trekjes, dus misschien ben ik daarom ook wel wars van alle kerkelijke regels, dogma´s en verplichtingen en denk daarom idd dat een kerk maar een klein hulpmiddeltje is voor een gelovige en niet meer of minder.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten