Boekenlezer schreef:Of je mag overstappen van kerkverband... In het licht van het katholieke belijden aangaande de kerk - Apostolische Geloofsbelijdenis: Ik geloof één heilige, algemene Christelijke Kerk, de gemeenschap der heiligen - is de kerkelijke situatie zoals we die kennen nogal absurd, en daarmee in feite ook deze vraag.
Maar goed, we zitten nu eenmaal in de situatie zoals die is. Daar is geen ontkomen aan.
In het licht van de aangehaalde regel uit het apostolicum - en daaruit volgend ook: art. 27-29 NGB - zie ik de keuze voor een kerkverband als een heel serieuze zaak. Ik heb dan ook helemaal niks op met mensen, die zomaar in een plaats een evangelische gemeente gaan stichten terwijl daar al een kerk van Christus is. Dan sticht je geen kerk, maar een sekte, en dat is onwettig. Dat soort 'leve de pluriformiteit!'-gedrag verfoei ik. Net zo min kan ik het "O, daar is ook een gemeente. Net zo makkelijk, word ik daar wel lid van." goedkeuren. Dat is spotten met de kerk.
boer schreef:Minder focussen op mensen, meer op Hem.
Die kan ik even niet plaatsen als reactie op mij. Sorry. Ik begrijp 'm niet zo goed.
Wat focust in mijn tekst, volgens jouw optiek teveel op mensen?
(Wist je overigens dat mensen het meest gefotografeerde onderwerp zijn in de fotografie? Dan wordt daar vanzelf het meest op gefocust.