Spons schreef:Nog Simcity fanaten hier ?
Ik vind de oude versies geweldig. Maar de nieuwe versie is een drama! Je moet ingelogd zijn op de servers van EA om te kunnen spelen - single player te kunnen spelen!
Als je fora bekijkt, blijken er 2 servers te zijn voor heel Noord-Amerika, 2! Niemand kan dus inloggen, en mensen die 70 dollar hebben betaald voor een spel zitten naar een foutmelding te kijken. Sterker nog, de melding zegt "probeer het over een half uur nog maar een keer". Nu zullen dat wat opstartproblemen zijn, maar effectief is het spel niet te spelen als je geen internetverbinding hebt. (op een laptop met wifi, bijvoorbeeld).
Bijkomend probleem is dat als EA in de toekomst bepaald de servers uit te schakelen - en dat zullen ze zeker doen - kun je je spel dus nooit meer spelen. Dat is wel het nadeel van bedrijven tegenwoordig; ze proberen je een spel te verkopen zonder dat je daadwerkelijk eigenaar wordt van dat spel.
Meer problemen met de server-setup van EA: Je kunt je save games niet opslaan, want die staan niet meer op je harde schijf, maar ergens op een server. Ga je van de ene naar de andere server, dan ben je dus al je voortgang kwijt.
Daarnaast lijkt het spel nog vol fouten te zitten en is de economie niet stabiel te krijgen. Je hebt ook nog eens nauwelijks ruimte om te bouwen. De cap voor een stad ligt op ongeveer 2 miljoen mensen, geloof ik, terwijl dat in Sim2000 nog 20 miljoen was.
Nee, ik ben heel erg blij dat ik de nieuwe SimCity (2013) links laat liggen. De originele SimCity (uit 1980) doet het ook nog gewoon, terwijl SimCity2013 het waarschijnlijk in 2015-16 niet meer zal doen.