games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JHM
Kapitein
Kapitein

Re: games

Berichtdoor JHM » 21 feb 2013 20:36

Faramir schreef:Vannacht is de Playstation 4 aangekondigd. Als oud PS3 bezitter was ik wel nieuwsgierig naar wat Sony ons zou brengen.
Niet in de laatste plaats omdat de aanhang van Playstation zo af gaf op de Wii U.

Zie ik het heel verkeerd als ik denk dat de komende generatie de consoles qua kracht zo dicht bij elkaar liggen dat er nauwelijks verschil zal zitten in multi-platform games? Volgens mij kan Nintendo deze generatie (in tegenstelling tot de vorige) prima meekomen en zal het zeker ook gewoon alle multi-platform titels krijgen.
Dat zou een behoorlijke klap zijn voor Sony denk ik.

Voor mij is een van de de belangrijkste redenen voor Playstation te kiezen de controller.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 feb 2013 22:06

JHM schreef:Voor mij is een van de de belangrijkste redenen voor Playstation te kiezen de controller.

Die dual shock is een fijne controller over het algemeen. Al ben ik geen fan van dat Kinect-achtige ding dat ze tijdens de presentatie lieten zien. En er zitten wat dingen in de Dual shock 4 waarvan ik denk "waarom?" Dat speakertje dat erin zit, het touch schermpje... nee, mijn eerste reactie is dat dat niet nodig is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 22 feb 2013 14:45

Ik moet zeggen dat ik op de een of andere manier nooit ben aangetrokken tot een spelcomputer. Heeft denk ik te maken met de games die ik graag speel en de controller. Shooters vind ik toch niet te spelen met een controller, en spellen als Company of Heroes, lijkt me toch handiger met muis.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2013 15:01

Voor mij was het lange tijd heel simpel: een PC betekent een scherm en een bureau. Een console betekent een bank en een televisie.

Gelukkig kan ik nu beide gebruiken vanaf mijn bank en mijn televisie :-)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 22 feb 2013 16:13

Ja, dat is wel een verschil. Via een beamer een racespel doen met 4 man is dan weer wel vermakelijk :)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 feb 2013 22:18

Vandaag even 2 demo's geprobeerd voor de 3DS.

Een Monster Hunter. Nog nooit een deel gespeeld van de game en de demo vond ik ook vrij lastig. Schijnbaar ben ik toch niet zo behendig in dit genre. Zag er wel mooi uit maar denk niet dat het wat voor mij is. Wat me veel meer beviel was Castlevania. Het laatst uit deze serie heb ik een versie op de GBA gespeeld en die was meesterlijk. Van wat ik nu van de demo heb meegekregen is deze nog beter. Het zag er ook nog eens geweldig uit op de 3DS.

Voor iedereen met een 3DS is het zeker de moeite waard om de gratis demo's eens uit te proberen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 feb 2013 14:44

Faramir schreef:Vandaag even 2 demo's geprobeerd voor de 3DS.

Een Monster Hunter. Nog nooit een deel gespeeld van de game en de demo vond ik ook vrij lastig. Schijnbaar ben ik toch niet zo behendig in dit genre. Zag er wel mooi uit maar denk niet dat het wat voor mij is. Wat me veel meer beviel was Castlevania. Het laatst uit deze serie heb ik een versie op de GBA gespeeld en die was meesterlijk. Van wat ik nu van de demo heb meegekregen is deze nog beter. Het zag er ook nog eens geweldig uit op de 3DS.

Voor iedereen met een 3DS is het zeker de moeite waard om de gratis demo's eens uit te proberen.

Monster Hunter vind ik ook niks aan, je bent dus niet de enige. Is Castlevania in 3d of 2d?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 feb 2013 14:49

Mortlach schreef:Is de Wii U zo krachtig dan? Zoals ik al zei, dat ding interesseert me niet zo heel veel. Wat ik in de SONY presentatie zag, kan ik mij niet herinneren dat de WiiU dat ook allemaal kan...

Er is meer voor nodig om een goede game te maken dan een krachtige console. Waarom anders denk je dat Bill Gates miljoenen betaalde voor Rare? Zeker niet vanwege hun grafische kwaliteiten en het aantal FPS!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 feb 2013 17:29

mohamed schreef:Monster Hunter vind ik ook niks aan, je bent dus niet de enige. Is Castlevania in 3d of 2d?

Castlevania is 2D, althans de demo, ik denk het hele spel eigenlijk. Dus een echte ouderwetse Castlevania maar wel met (voor mij) indrukwekkende 3D effecten.
Wat dat betreft vind ik het 3D aspect van de 3DS wel een hele leuke gimmick.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 feb 2013 18:17

mohamed schreef:Monster Hunter vind ik ook niks aan, je bent dus niet de enige. Is Castlevania in 3d of 2d?

Faramir schreef:Castlevania is 2D, althans de demo, ik denk het hele spel eigenlijk. Dus een echte ouderwetse Castlevania maar wel met (voor mij) indrukwekkende 3D effecten.
Wat dat betreft vind ik het 3D aspect van de 3DS wel een hele leuke gimmick.

Als je houdt van 2d games maakt die gimmick het leuk, maar sinds Nintendo met Mario 64 het nieuwe 3d gamen door onze strotten ramde, ben ik totaal afgekickt van het oude genre en wil alleen nog maar 3d games spelen. Met de 16 bit snes tilde Nintendo het 2d platform genre naar nieuwe hoogten. Toen de geruchten over de nieuwe 64 opdoken verwachtte ik nog mooiere en betere 2d platformgames. Indertijd zag ik de nieuwe Mario die in 3d bleek niet aankomen en als diehard fan was dat voor mij een schok. Het kostte me grote moeite er aan te wennen en misschien lukt het me daardoor niet om terug te gaan. Voor mij is tegenwoordig een 2d spel spelen als het drinken van oude wijn.

Een game als Mario Galaxy zou ik graag op voortgeborduurd zien. Daar zitten genoeg ideeën in die spellen an sich konden zijn.

Afbeelding
Van Bee Mario zou Nintendo met gemak een game kunnen maken die ik zou kopen.

Wat Nintendo zo sterkt maakt zijn twee dingen: de ideeën van hun tekenaars én hun acteurs en actrices die de personages van stemmen voorzien. Kinderen en volwassenen houden van Mario om hoe hij er uitziet en vanwege zijn stem. Wanneer ik een imitatie van de guitige loodgieter ten beste geef ligt mijn kleine nichtje in een scheur.

Afbeelding
Charles Martinet, de stem van Mario

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 05 mar 2013 20:11

Nog Simcity fanaten hier ?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 mar 2013 21:06

Spons schreef:Nog Simcity fanaten hier ?

Ik vind de oude versies geweldig. Maar de nieuwe versie is een drama! Je moet ingelogd zijn op de servers van EA om te kunnen spelen - single player te kunnen spelen!

Als je fora bekijkt, blijken er 2 servers te zijn voor heel Noord-Amerika, 2! Niemand kan dus inloggen, en mensen die 70 dollar hebben betaald voor een spel zitten naar een foutmelding te kijken. Sterker nog, de melding zegt "probeer het over een half uur nog maar een keer". Nu zullen dat wat opstartproblemen zijn, maar effectief is het spel niet te spelen als je geen internetverbinding hebt. (op een laptop met wifi, bijvoorbeeld).

Bijkomend probleem is dat als EA in de toekomst bepaald de servers uit te schakelen - en dat zullen ze zeker doen - kun je je spel dus nooit meer spelen. Dat is wel het nadeel van bedrijven tegenwoordig; ze proberen je een spel te verkopen zonder dat je daadwerkelijk eigenaar wordt van dat spel.

Meer problemen met de server-setup van EA: Je kunt je save games niet opslaan, want die staan niet meer op je harde schijf, maar ergens op een server. Ga je van de ene naar de andere server, dan ben je dus al je voortgang kwijt.

Daarnaast lijkt het spel nog vol fouten te zitten en is de economie niet stabiel te krijgen. Je hebt ook nog eens nauwelijks ruimte om te bouwen. De cap voor een stad ligt op ongeveer 2 miljoen mensen, geloof ik, terwijl dat in Sim2000 nog 20 miljoen was.

Nee, ik ben heel erg blij dat ik de nieuwe SimCity (2013) links laat liggen. De originele SimCity (uit 1980) doet het ook nog gewoon, terwijl SimCity2013 het waarschijnlijk in 2015-16 niet meer zal doen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 09 mar 2013 20:04

De nieuwe SimCity schijnt een waar drama te zijn. Je moet constant online zijn om het spel te spelen (ook single player). En wat blijkt, de servers laten het weer eens massaal afweten waardoor mensen hun net nieuwe spel niet kunnen spelen.
Met deze vorm van DRM hoeft een spel van mij niet heb ik ervaren na het laatste deel van de Settlers. Ik laat hem dus links liggen ondanks dat ik SimCity een erg leuk spel vind.

Zojuist weer een uurtje lekker lopen raggen met een zweep in Castlevania voor de 3DS. Best een duistere, sfeervolle game.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2013 01:24

Euro Truck Simulator 2 is verrassend leuk!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 11 mar 2013 12:37

FarCry 3 is anders ook vermakelijk en bruut mooi op de pc. Je hebt er wel een beetje pc voor nodig, maar dan heb je ook wel wat. Enorme vrije spelwereld, en toch heb je niet het idee dat je heel lang bezig bent met rondrijden om ergens te komen.

Dus die nieuwe simcity is een drama? Snap nu ook wel waarom je dat spel niet op de nieuwsgroep tegenkom, als je zelfs al voor singleplayer moet zijn ingelogd. Nee dank je, dan doe ik wel een oudere variant.

Iemand ervaring met Anno 2070?

Terug naar “Archief”