Trouwen vanuit 2 verschillende religies

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Trouwen vanuit 2 verschillende religies

Berichtdoor schelpje3 » 05 mar 2013 14:01

Om van die belachelijke dure merkkleding te kopen in winkels die de prijzen 3 x over de kop laten gaan, onder het mom van "onder ons", ben ik het totaal niet mee eens en ik koop daar ook niks.
Ik koop functionele en mooie kleding en niet omdat er een advertentie in de Gezinsgids staat of zo.
Wijzelf doen niet zo spastisch over een lange broek, onze dochter gaat altijd met o.v. naar school (te ver om te fietsen) ze wilde zelf naar deze middelbare school en trekt thuis een rok aan. Zij vindt het flauwekul om in de trein of metro met een broek te zitten, om zogenaamd niet op te vallen of de boodschap te kennen te geven: wij zitten NIET op een refoschool hoor =;
Misschien als je het thuis verbiedt, dat meiden de drang hebben om hem iig op weg naar school aan te trekken?
En Alexander, je moet niet mijn woorden uit het verband trekken, het gaat erom dat als je ergens lid van bent je de regels ondertekend hebt en dus niet moet gaan proberen vervolgens de regels naar jouw hand te zetten.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 mar 2013 14:04

schelpje3 schreef:En Alexander, je moet niet mijn woorden uit het verband trekken, het gaat erom dat als je ergens lid van bent je de regels ondertekend hebt en dus niet moet gaan proberen vervolgens de regels naar jouw hand te zetten.

Wat waren Calvijn en Luther toch voor een doerakken hé!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 mar 2013 14:05

Tja, trek dat ook even uit het verband =; Zaten er hier op dit forum maar een Luther of Calvijn, zag het er heel anders uit.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 mar 2013 14:08

schelpje3 schreef:Tja, trek dat ook even uit het verband =; Zaten er hier op dit forum maar een Luther of Calvijn, zag het er heel anders uit.

volgens mij is dit precies passend binnen het verband van ergens lid van zijn en de regels willen veranderen...

Daarnaast is het volstrekt normaal dat een organisatie zich van binnenuit ontwikkelt. (zie bijvoorbeeld het met de auto naar de kerk gaan van een aantal weken geleden)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 mar 2013 14:14

Een organisatie? 8-[

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 mar 2013 14:17

schelpje3 schreef:Een organisatie? 8-[

ja hoor, een kerk is ook een organisatie. Met een bestuur, ledenvergaderingen, beleid enz enz.
Hoe denk je dat al die regeltjes eens tot stand zijn gekomen dan? uit de hemel komen vallen?

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 05 mar 2013 14:42

Alexander91:
Dit soort regulering binnen de refo-kring is absoluut niet Bijbels te noemen. Het komt daar in zijn oorsprong immers niet vandaan. De regulering is een symptoom van angst om de identiteit van de eigen sociale kring te verliezen. Die angst was er al in de 18e en 19e eeuw binnen de orthodoxe kringen, en die is er nu nog steeds. En het ergste is dat hier Bijbelteksten bij gezocht zijn om het te onderbouwen. Niet de Bijbel is de bron, de menselijke angst. Wat een fundament heb je dan.

Eindelijk de spijker op de kop. En waarom een refoschool? Er zijn toch genoeg andere christelijke scholen? Waarom die kwelling van de zwarte kousen?
Nooit van Paulus gehoord: de één van dit de ander van dat. Wij echter zijn van Christus!
Die nog nooit een broek gedragen heeft waarschijnlijk!
Zelden zoveel onzin gelezen. Wat blijft er over van dat stralende licht op die berg?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 mar 2013 14:44

Waarom moet het eigenlijk zo moeilijk gaan en dan ook nog eens tussen twee calvinistische kerken.
Wat een domper op de huwelijksvreugde. Gelukkig was mijn oecumenische huwelijksvoorbereiding niet zo'n probleem en hielpen zowel de priester als dominee een handje en hielpen ze ook elkaar nog.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 mar 2013 14:54

Wat moeten we dan nog met het spreekwoord: Twee geloven op één kussen, daar slaapt de duivel tussen?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 mar 2013 14:56

schelpje3 schreef:Wat moeten we dan nog met het spreekwoord: Twee geloven op één kussen, daar slaapt de duivel tussen?

Ik weet niet wat bijgelovigen daar mee moeten maar het deert mij net zoveel als het pas kruisen met een zwarte kat of onder een ladder doorlopen. Niets.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 mar 2013 14:56

schelpje3 schreef:Wat moeten we dan nog met het spreekwoord: Twee geloven op één kussen, daar slaapt de duivel tussen?

blijkbaar is het spreekwoord 'liever turks dan paaps' ook nog in zwang.

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 05 mar 2013 15:11

Ik vind het wel een beetje cru om GerGem en PKN 'twee geloven' te noemen...

Cahier
Mineur
Mineur

Berichtdoor Cahier » 05 mar 2013 15:19

[door mezelf verwijderd]
Laatst gewijzigd door Cahier op 08 mar 2013 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 mar 2013 15:26

Geschiedkundige kul en ook nog eens hevig off topic.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 mar 2013 15:28

Cahier schreef:PKN-lidmaatschap kan dat overduidelijk niet: het is een derde deel christelijk/calvinistisch (bond),een derde deel anti-christelijk (vrijzinnig) en voor een derde deel noch put noch regenwater (midden-orthodox).

Soms zijn uitspraken echt om te kotsen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”