JeeWee schreef:Ik blijf me verbazen...
Het enige dat homo's vragen is acceptatie om wie ze zijn.
Ook christenhomo's vragen nog niet eens of je het met hen eens bent.
Maar van waar toch die bizarre bekeringsdrang van hetero's om homo's te vertellen wat ze wel en niet mogen doen.
Er is er maar Eén die mij dat kan vertellen. En naar Zijn stem wil ik luisteren.
Maar kennelijk zijn er hier en elders hele hordes hetero's die Zijn stem beter verstaan dan ik en mij dat door de strot willen drukken.
Natuurlijk uit liefde...
De meeste christenhomo's waaronder ik, kunnen er goed mee uit de voeten als mensen de Bijbel zo lezen, dat er geen ruimte is voor een relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht. Ik respecteer die mening. Maar ik respecteer het ook als mensen samen met God tot een andere conclusie komen. Daar hoef ik het niet mee eens te zijn. Dat vraagt geen homo. Maar een beetje respect en tolerantie voor die keuze zou al geweldig zijn, zodat christelijke homo's ook de ruimte ervaren om met God op het christelijke erf te leven.
Ok, vertel gerust dat je het daar niet mee eens bent.
Maar daarmee basta. Ga niet op de stoel van God zitten.
Het is net als met je bijdrage aan het onderwerp over die verschillende kerken.
God is Een.
Hoe kun je mij voortdurend aanvallen over het vermeend onderwaarderen van het OT, wanneer je zelf God's houding tov homosexualiteit daarin gewoon wegwuift.
Het ideaalbeeld is trouwens helemaal geen ''trouwen en zo veel mogellijk kinderen krijgen'', want Paulus leert dat het het beste is om single te blijven, want de getrouwde spendeert al gauw te veel tijd aan vrouw en kinderen etc, waarbij er te weinig tijd en aandacht overblijft voor God.
En je kunt natuurlijk al helemaal niet de onderdanigheid van een vrouw middels een hoofddeksel tijdens de samenkomst verdedigen, als reflectie van de scheppingsorde, en tegelijkertijd diezelfde orde negeren door een praktiserend homo-koppel (in de gemeente !) God's vermeende goedkeuring toe te dichten.
Het bekeringsverhaal dat Marcel linkte , is een leugen, of jouw theorie is een leugen, God spreekt maar 1 taal.
Ga maar eens een bijbelstudie doen, en verbaas je nog veel meer.
Nooit te oud om te leren.