Antwoord op geweld in de Bijbel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Korneel

Re: Antwoord op geweld in de Bijbel

Berichtdoor Korneel » 03 mar 2013 18:16

Beste Marcel,

De Bijbel bevat absoluut het Woord van God.
De kern ervan is, dat God een God van Liefde is, Die alle mensen tot zich wil trekken. Hij heeft in aanvang een verbond met iedereen. Alle zonden kunnen vergeven worden, als de mens zich tot Hem bekeert. Maar de zonden tegen de Geest kunnen niet vergeven worden, omdat deze het verbond verbreken. Immers, God kan het boze niet begunstigen door Zich daar opnieuw mee te verbinden, en het is voor het boze onmogelijk om zichzelf te verheffen tot God, omdat al het goede vanuit God is. Conclusie: vergeving is voor dezen onmogelijk. Maar ook: God verderft de zondaar niet, maar deze verderft zichzelf.

Cheers, Korneel

P.S. Zoals je ziet is mijn posting verwijderd. Dat was te verwachten, want hij spoorde niet met een eraan voorafgaande posting. Het gevolg is, dat ik bij deze het stof van dit forum van mijn voeten schud.

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 03 mar 2013 19:06

het komt op mij over dat je een soort new age denken hanteert maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

maar mijn vraag was dus hoe je er tegenaan kijkt wat God allemaal in de eindtijd gaat doen met goddelozen zoals openbaringen beschrijft?
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 03 mar 2013 21:44

Een man een man.......een woord een woord.
Hij is dus weg :D

h.g.
Learsi :(

Terug naar “Archief”