Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Riska » 01 mar 2013 12:45

Ja, leuk hè?
Hij vindt extreme namen leuk of grappig of hoe je het ook noemen wil.
Ik zou er verre van zorgen te zijn, hij kennelijk niet.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 01 mar 2013 13:53

Faramir schreef:Dat hij maar in goede gezondheid mag genieten van zijn welverdiende emeritaat.

Dat zal wel lukken in dat kasteeltje, waar hij gisterenavond per helicopter naar toe vloog, vergezeld van een lading lakeien, DE ZWITSERSE GARDE, gendarme's en weet ik al niet wat er aan verkleedpartijen weer had plaatsgevonden om de juiste outfit voor de juiste gelegeheid te versieren
Dan is die ezel van destijds maar armoede, he?
Laatst gewijzigd door boer op 01 mar 2013 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Riska

Berichtdoor Riska » 01 mar 2013 14:23

Kan het nog negatiever en neerbuigender?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 mar 2013 15:28

Ik zag het in het journaal. Wat een broze man is het geworden in amper 10 jaar tijd :?
Het is blijkbaar een hele zware verantwoordelijkheid voor hem geweest, wetende dat van hem excuses wordt gevraagd, voor gebeurtenissen die hij verafschuwt.
Wie wil er in zijn schoenen staan? Eigenlijk zou daar een jonge(re) sterke man moeten staan, maar het zijn geloof ik meestal "bejaarde" mannen die paus worden? Ze moeten het hele parcours eerst volbracht hebben.
Ik heb het gevoel dat hij niet lang meer zal leven. En genieten van zijn emeritaat is er met deze lichamelijke welstand niet bij. Hooguit even in het zonnetje zitten.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 01 mar 2013 15:56

Riska schreef:Kan het nog negatiever en neerbuigender?

De katholieke mis een vervloekte afgodendienst noemen is m.i veel ernstiger.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 01 mar 2013 16:13

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 02 mar 2013 13:56

http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... -1189013W/

Zou de zuidafrikaanse minister Xingwana dan misschien toch een heel klein beetje gelijk kunnen hebben?
''Ms Xingwana’s comments on Tuesday — "Young Afrikaner men are brought up in the Calvinist religion believing that they own a woman, they own a child, they own everything and therefore they can take that life because they own it" —''

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 02 mar 2013 19:18

@ boer: Pfff, bij de katholieken kan niets goed, nu weer die calvinisten...Ik zeg: afschaffen dat hele christendom (het is toch al een kopie van oudere godsdiensten, alleen de marketing is wat beter uitgevoerd). Jezus was gewoon een Jood met bepaalde standpunten, zoals zovelen in zijn tijd. En net als zovelen werd hij als oproerkraaier ter dood gebracht. Hij was alleen zo handig om een stel fanatieke volgelingen zonder perspectief te hebben, en die konden het niet verkroppen dan hun "leider", goeroe, of whatever er niet meer was. Als we dan dat christendom eindelijk achter ons hebben gelaten, kunnen homo's ook gewoon weer over straat, is sex niet meer vies, mogen vrouwen gewoon gaan werken, hebben we geen zinloos geneuzel over de koopzondag, en al helemaal geen moraalridders meer die het allemaal zo goed weten. Ik ga nog even Imagine opzetten... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 mar 2013 15:42

schelpje3 schreef:Ik zag het in het journaal. Wat een broze man is het geworden in amper 10 jaar tijd :?
Het is blijkbaar een hele zware verantwoordelijkheid voor hem geweest, wetende dat van hem excuses wordt gevraagd, voor gebeurtenissen die hij verafschuwt.
Wie wil er in zijn schoenen staan? Eigenlijk zou daar een jonge(re) sterke man moeten staan, maar het zijn geloof ik meestal "bejaarde" mannen die paus worden? Ze moeten het hele parcours eerst volbracht hebben.
Ik heb het gevoel dat hij niet lang meer zal leven. En genieten van zijn emeritaat is er met deze lichamelijke welstand niet bij. Hooguit even in het zonnetje zitten.

Ik heb de indruk dat hij heerlijk heeft zitten piano spelen op zijn eerste dag in Castel Gondolfo.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 03 mar 2013 22:55

Yep, ook dat is weer mogelijk geworden dankzij Mussolini in 1929.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 03 mar 2013 22:56

boer schreef:Yep, ook dat is weer mogelijk geworden dankzij Mussolini in 1929.

Ontbreekt het je aan intellegentie om geschiedenis te interpreteren of ben je gewoon bewust zo kortzichtig?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 03 mar 2013 23:21

Faramir schreef:Ontbreekt het je aan intellegentie om geschiedenis te interpreteren of ben je gewoon bewust zo kortzichtig?

iets uitgebreider dan maar:

Formally speaking, the Vatican assumed control of Castel Gandolfo only in 1929 under the Lateran Treaty, which formalized relations between Italy and the independent state of Vatican City. But in reality, it has been the church's domain since 1596, when Pope Clement VIII SEIZED it from the Savelli family in lieu of unpaid debts, according to the Vatican's official history.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 03 mar 2013 23:28

De vraag blijft staan, want het is een steeds terugkomend item bij jou.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 mar 2013 10:08

Bij sommige mensen is het zeer moeilijk om iets van hun harde schijf te wissen. Of gewoon eens hun visie te wijzigen. :cry:

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 04 mar 2013 15:00

schelpje3 schreef:Bij sommige mensen is het zeer moeilijk om iets van hun harde schijf te wissen. Of gewoon eens hun visie te wijzigen. :cry:

klopt.
maar vertel eens, in welk opzicht ben jij anders gaan denken en waarover heb jij dan nu een andere mening dan vroeger?

Terug naar “Archief”