Markie schreef:Het valt me op dat er ook mensen zijn die anderen verwijten nogal fel te zijn in het verdedigen van hun standpunt.
Dat mag toch ook imho?
Daar heb je standpunten voor, om ze te verdedigen.
Maar het ergste is dat de mensen die het zeggen zelf ook hun mening vasthouden.
En ja, het is idd vreselijk als er iemand van je vrienden of familie zelfmoord pleegt.
Denk dat met name die mensen zich afvragen of er dan tóch geen mogelijkheid is om toch in de hemel te komen wanneer men zelfmoord pleegt.
Begrijpelijk wel, maar het is echt niet zo.
En dat is mijn menig, en die zie ik als feit.Praat niemand me ook vanaf, want als je dood bent is er geen vergeving meer mogelijk.
Je genadetijd is dan voorbij.
maar ik lees nergens in de Bijbel dat God een wedergeboren persoon zal behoeden voor zelfmoord! helemaal nergens!
en dat als je dood bent, er geen vergeving van zonde is, daar kan ik aardig in meekomen, maar voor je dood is er wel vergeving van zonde, ook van zonden die je nog gaat doen. dat is nou totale genade, dat er niets is waardoor God meer van een mens gaat houden, en niets waardoor God minder van een mens gaat houden.
Markie, als je jouw redenatie volgt, zou iemand die te hard met zijn auto rijdt (wat zonde is, want je overtreedt de wet) en verongelukt, ook niet bekeerd kunnen zijn, want dan zou God hem voor bewaard hebben. volgens mij precies dezelfde redenatie. ook een wedergeboren persoon kan in de zonde vallen, kijk maar naar David, die liet iemand vermoorden omdat hij zijn vrouw wilde hebben. volgens mij is het vermoorden van iemand anders niet minder erg dan het vermoorden van jezelf. en dan kun je bij David nog moeilijk zeggen dat hij niet wist wat hij deed.