Leuk!!!
las over wasmiddel, iemand ooit wel eens geprobeerd zelf wasmiddel te maken? er zijn verschillende recepten op internet te vinden. ik heb het gedaan, bevalt best. Alleen geen witmakers dus je witte was wordt al snel grauw, maar daar kun je zuurstofbleekmiddel voor bij gebruiken. Maar ik was de witte was vaak met de donkere handdoeken en vaatdoeken dus ik hoop dat het straks in de zon wat meer gaat bleken.
Vlekken gaan op zich wel gewoon normaal. heb altijd vlekken die ik er 'zo' niet uitkrijg, maar vanisch voor gebruik.
En qua geur, het is niet zo'n indringende geur als de meeste wasmiddelen, maar ik kan daar ook niet zo goed tegen dus wat mij betreft ideaal. Soort 'neutral' luchtje met en vleugje lavendel (heb de zeep met lavendel genomen, heb ook andere geuren). Meteen ook veel minder jeuk.
het is in elk geval echt mega goedkoop
Over de kerst enzo. ik vind zowieso dat men hier in NL dan al overdrijven

Je ziet het nu met pasen ook, ze maken de gekste dingen

maar je betaald je scheel.
Maar sint en verjaardagen zijn hier ook veel meer dan wij 'vroeger' kregen, maar toen koste het ook een stuk minder en kregen onze ouders in verhouding misschien de helft van ons salaris. Dus wat dat betreft is het niet gek dat de kado's ook duurder zijn geworden.
Al vind ik het soms ook echt verbazingwekkend wat men voor een sint-feestje geeft. vraag me dan wel eens af wat ze op de verjaardagen krijgen

Sint is hier echt iets kleins extra, meer niet.
maar nu we een action in de buurt hebben en ik daar veel kadootjes vandaan haal kun je best veel kopen voor 5-10 euro... heb nu een leuk kadootje voor een feestje van school voor een paar euro maar het kind wat haar feestje geeft krijgt er wel 3 kadootjes van. Vind het bijna 'teveel' maar het kost mij bijna niks dus om nu met 1 ding van 1 euro aan te komen vind ik dan eigenlijk ook weer een beetje weinig
heb de afgelopen weken in elk geval mijn boodschappen budget netjes gehandhaafd, zonder bij te pinnen