Hemels vuur.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Trajecto
Sergeant
Sergeant

Re: Hemels vuur.

Berichtdoor Trajecto » 18 feb 2013 01:28

mohamed schreef:Daar kan ik behoorlijk ver in meegaan, doch is de vraag dan wat je met katholiek bedoeld. Als het louter algemeen is zonder de concilies e.d. wat er later bij is gekomen zeg ik ja, maar dat de geschriften door en door bewerkt zijn door roomsen zodat ze katholiek zijn geloof ik niet. Ik kan je van harte aanbevelen je in het jodendom te verdiepen waar veel katholieke gebruiken vandaan komen. Het vereren van de drie-eenheid is zo'n discutabel punt, want of het nou waar is of niet, waarom zijn roomsen er zo vreselijk dogmatisch over?

Ja oké, het is ook een beetje de vraag vanaf welk moment je van Rooms katholieken kunt spreken.

Ehm... de drie-eenheid... hoe bedoel je? Dat is toch iets wat ook door de protestanten wordt aangehangen, over het algemeen? En het wordt meestal ook niet als een onbelangrijk detail gezien. Hier op het forum heb ik ook al zien staan dat iemand die de drie-eenheid niet erkent geen christen zou zijn. En het was niet een katholiek die dat schreef.

Zo af en toe schrijf ik een post om het aan te klagen wanneer iemand beweert dat bijvoorbeeld een JG geen christen is omdat die de drie-eenheid niet erkent.
Zij zijn het bekendste voorbeeld van christenen die de drie-eenheid niet erkennen, volgens mij.
Men kan ze toch gewoon als anders-gelovende christenen zien?
Laatst gewijzigd door Trajecto op 18 feb 2013 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Nulla aetas ad discendum sera

mohamed

Re: Hemels vuur.

Berichtdoor mohamed » 18 feb 2013 09:06

Dat protestanten de drie-eenheid onderschrijven is één ding, maar dat ze er zo dogmatisch over zijn vind ik een tweede. En ja, we kunnen wat mij betreft JG's ook als christenen zien.

Terug naar “[Religie] - Open forum”