Mortlach schreef:In de kern, beste boekenlezer, is het huwelijk een voornamelijk economische overeenkomst. Dat is de kern.
Waarom zou dat de kern zijn? Hoe kom je daarbij?
Ik weet op zich best dat er vroeger getrouwd werd met het oog op voorname diplomatieke betrekkingen (bijbels voorbeeld:
1 Koningen 3:
1), rijkdom, of überhaupt om een bestaanbaar leven te kunnen leiden omdat het zonder partner niet ging. Maar waarom zou dat daarmee de kern van de zaak zijn?
Mortlach schreef:Dat het man-vrouw was is een door de biologie bepaalde bijzaak.
De biologie die iets bepaalt...?? Wat heeft het vak biologie daar nou over te zeggen?
Ik denk dat het huwelijk al bestond, toen ze het vak biologie gingen bedenken.
Mortlach schreef:Ook de geslachten van de partners is tegenwoordig niet meer relevant, en om nou specifiek die bijzaak tot hoofdzaak te bombarderen omdat je nu eenmaal wat moeite hebt met het idee dat 2 mannen elkaar aardig vinden, dat is wel wat makkelijk.
Ik doe dat niet omdat ik toevallig wat moeite heb met het idee dat 2 mannen elkaar aardig vinden, maar omdat het oorspronkelijk als man-vrouw-aangelegenheid is ingesteld.
Mortlach schreef:Ondertussen lijkt Groot Britannië zich eindelijk ook uit te spreken voor de gelijke rechten voor homoseksuelen!
Alsof het nu pas een beetje leefbaar voor ze gaat worden. Daar geloof ik niks van.