Zelfmoord = verdoemenis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 03 mar 2004 15:01

sanderious schreef:
babbeltje schreef:owwww het gaat er niet om dat we niet mogen discusseren, heel graag zelfs, daar leren we allemaal van, maar accepteer ook mijn mening!!

accepteren doe ik het wel, of ik het serieus neem is een tweede...

Het enige argument dat jij aandraagt is je gevoel, daar kan ik erg weinig mee in een discussie... dus waar praten we over :?:

Waar moet ik anders mee aan komen? Ik ben niet God, die daar over kan oordelen, in de bijbel staat er weinig over, dus het begint bij mijn gevoel

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 03 mar 2004 15:08

jee, wat is er nou belangrijker? zelfmoord of babbeltje afzeiktopic
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 mar 2004 15:14

kurtyo schreef:Zelfmoord is een uitermate pijnlijk onderwerp. Nog pijnlijker is het om te lezen dat mijn ex-vriendin, een goede vriendin van mij, enkele van mijn beste vrienden en ikzelf in de hel zouden kunnen branden op dit moment als we onze plannen (allemaal individueel overigens) uitgevoerd zouden hebben... En met plannen bedoel ik geen mooi uitgewerkte plannetjes, maar zwaar depressieve gedachten...

Wie ben jij, babbeltje, wie is sowieso iemand, om dat te kunnen zeggen? Is het oordeel aan mensen? Nee toch? Dat zou niet mooi zijn, want dan zou de hemel behoorlijk leeg zijn....

Babbeltje: als ik het gedaan zou hebben: zou ik in de hel branden dan?

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 03 mar 2004 15:21

1 if bekeerd then goto 4
3 if else then end
4 heaven

dat weet jij beter kurtyo
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

sanderious
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor sanderious » 03 mar 2004 15:22

babbeltje schreef:Waar moet ik anders mee aan komen? Ik ben niet God, die daar over kan oordelen, in de bijbel staat er weinig over, dus het begint bij mijn gevoel

Nou dan nogmaals:

- De Bijbel is volgens mij heel helder wat bereft zonde: Er is er één die niet te vergeven is, dat is zonde tegen de Heilige Geest. Gij zult niet doodslaan is dus wel vergeeflijk.

- Christen zijn is geen garantie dat je gespaard wordt van depressiviteit, dus ook Zijn kinderen kunnen daar in vallen en zo tot zelfmoord gedwongen worden. God's kinderen blijft soms niet niets bespaard, ie bijvoorbeeld de voorbeelden in de vroeg Christelijke kerk.

- De vergeving der zonden is ook vergeving voor toekomende zonden en zonden die je niet bij name noemt (omdat je het bijvoorbeeld niet weet).

Overigens is zelfmoord niet een zonde die men ff lichtzinnig begaat zoals een diefstal. In ieder geval: Deze vallen allemaal duidelijk in de Bijbel terug te vinden, dus zo ongrijpbaar is het niet.

Wat het wel is is dat er een taboe op rust zoals een andere schrijver vermeldde.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

sanderious
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor sanderious » 03 mar 2004 15:27

Skoezie schreef:jee, wat is er nou belangrijker? zelfmoord of babbeltje afzeiktopic

Afgezien van het woordje "jee" [erg dubieus :shock: ]

Het is belangrijk om de discussie over een gevoelig onderwerp als dit zuiver te houden. Persoonlijke gronden die nergens op berusten, daar moet je niet mee aankomen zolang er nog duidelijke antwoorden te vinden zijn [is mijn mening].

Een persoonlijke mening mag uiteraard, maar om die dan als norm te gaan hanteren lijkt mij de doodsteek van een discussie...
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Vin

Berichtdoor Vin » 03 mar 2004 15:35

babbeltje schreef:Waarom hard? het is toch MIJN mening en MIJN mening hoeft niet goed te zijn, maar zo is het hoe ik erover denk!!!!

Precies, keihard. Dat gaf ik aan. Is dat een aanval? Ja, op je harde mening. Dus? Dus is mijn mening dat ik jou veel te hard vind. :roll:

Tuurlijk mag dat, maar je word gelijk van alle kanten aangevallen dat het niet zo is en weet ik wat. Kom met argumenten aan.

Wanneer horen we jouw argumenten voor je veroordelende woorden dan? Ja, dat zijn ze. Probeer nou maar niet te draaien, wat je zegt is gewoon hard. Maak het dan waar met argumenten; de bewijslast ligt 'bij jou'. Ik heb al een hoop langs zien komen over waarom zelfmoord niet naar de hel zou leiden. Nu jij.

Zelf heb ik van dichtbij meegemaakt dat een mens ver kan gaan, maar dat God diegene toch bewaard heeft voor zelfmoord.

Is dat een argument? Dit is zo'n beetje het zwakste, en meest typische, waar je mee kunt aankomen. Er zijn ook mensen die niet 'door God bewaard zijn' voor zelfmoord. Of waren dat dan niet God's kinderen? Zie je het probleem niet? Je baseerd je argumenten op je eigen aannames. En ondertussen veroordeel je je medemens die het wel zo zwaar heeft, of nog krijgt.

Ik word wel verdrietig als ik je je eigen mening zo vreselijk fel zie verdedigen, is die dan echt belangrijker dan genuanceerd over dit onderwerp praten?

BaBBa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BaBBa » 03 mar 2004 15:47

Ik denk dat je niet meteen naar de hel gaat ofzo als je zelfmoord pleegt. Niet dat ik daarmee wil beweren dat zelfmoord goed is. Maar net zoals al eerder gezegt is: Er is maar 1 zonde die niet vergeven kan worden en dat is de zonde tegen de Heilige Geest.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 mar 2004 15:47

Skoezie schreef:1 if bekeerd then goto 4
3 if else then end
4 heaven

dat weet jij beter kurtyo

Ja, ik wil weten wat babbeltje denkt...

Vin

Berichtdoor Vin » 03 mar 2004 16:06

kurtyo schreef:Ja, ik wil weten wat babbeltje denkt...

Babbeltje denkt niet dat je door zelfmoord in de hel beland, maar dat God Zijn kinderen voor zelfmoord behoud. (Wat dus betekend dat een zelfmoordenaar in de hel beland)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 mar 2004 16:09

Ja, daar komt het op neer. Maar hebben 'Zijn' kinderen wel die gedachten?

Vin

Berichtdoor Vin » 03 mar 2004 17:10

We zijn weer lekker off-topic.

Ok, tjek. 8)

Ik geloof dat Jezus voor m'n zonden gestorven is. Welke? Allemaal! Kan ik ze allemaal benoemen? Nee! Dus moet ik per zonde vergeving vragen? Kennelijk niet, anders ga ik naar de hel. Zeker als je nagaat dat we over een heleboel dingen met z'n allen anders denken.

Maar ok. Dus ik geloof nu. Maar morgen bega ik weer een zonde. Wedden? Hoe kan ik dan nu kind van God zijn als ik nog zonden bega? En tadaaa, zo ook met zelfmoord. Je bent niet plots perfect. En life sucks. En hoe meer 'christenen' doen alsof je leven geweldig moet zijn en God Zijn kinderen wel hiervoor bewaard, hoe meer je de put in word gepraat :P Knappe jongen die daar nog uitkomt, maar bij mij mag je koffie komen drinken. 8)

everlastingman
Mineur
Mineur

zelfmoord

Berichtdoor everlastingman » 03 mar 2004 17:31

Gelukkig hangt je verlossing niet af van het oordeel van mensen en of mensen die zelfmoord plegen al dan niet in de hemel komen zullen we nooit zeker kunnen zeggen. Een ding weet ik wel en dat is dat Jezus voor al onze zonden is gestorven, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je bewust moet gaan zondigen want dan weet je zelf dat je fout zit. De duivel zal er alles aan doen om je leven zo moeilijk te maken. Zondigen is eigenlijk de duivel een hand geven. Ook christenen kunnen door diepe dalen gaan maar het verschil tussen christenen en niet-christenen is dat christenen een hoop hebben. Dat zie je duidelijk terug in David als je de Psalmen leest.
Afbeelding

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 03 mar 2004 17:33

Simson die de pilaren van een huis omduwt en daarbij zelf om het leven komt, inclusief talrijke palestijnen;

hm..lijkt verdacht veel op een palestijn die zichzelf en een bus met israeliers opblaast. Maar dan precies omgekeerd.

Vin

Berichtdoor Vin » 03 mar 2004 17:37

surfer schreef:Simson die de pilaren van een huis omduwt en daarbij zelf om het leven komt, inclusief talrijke palestijnen;

hm..lijkt verdacht veel op een palestijn die zichzelf en een bus met israeliers opblaast. Maar dan precies omgekeerd.

idd :|

Terug naar “Archief”