Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

maran
Sergeant
Sergeant

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor maran » 02 feb 2013 14:53

schelpje3 schreef:

Dat onrecht is in de wereld gekomen, na onze zondeval. Daarvóór was alles volmaakt.
Het is de laatste machtsstrijd van satan en het gebeurt onder de toelating Gods.
Dat is iets anders dan onmacht of onwil.
In die landen is goed te zien hoe de mens van nature is, een hater van God en van zijn naaste.

dat van die zondeval is een dooddoener
en sorry, de rest trouwens ook.
beetje gemakkelijk om de schuld maar weer in de schoenen van de duivel te schuiven.

en waarom is het juist in die landen te zien?
omdat deze niet christelijk zijn?
of bedoel je wat anders?

het is vreselijk wat daar gebeurt, maar soms is het wel goed er eens bij stil te staan - door b.v. geconfronteerd te worden met die vreselijke foto's: dode kinderen en volwassenen afgeslacht - :?
anders raak je er al gauw aan gewend en lijkt het een film en geen realiteit.

hopelijk komt er snel een oplossing.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 feb 2013 15:28

maran schreef:
dat van die zondeval is een dooddoener
en sorry, de rest trouwens ook.
beetje gemakkelijk om de schuld maar weer in de schoenen van de duivel te schuiven.

en waarom is het juist in die landen te zien?
omdat deze niet christelijk zijn?
of bedoel je wat anders?

hopelijk komt er snel een oplossing.

Nee dat is geen dooddoener, maar de realiteit. En de schuld ligt geheel bij ons, maar satan vindt dat wel prima zo.
Het is niet alleen in die landen te zien, maar je zou kunnen zeggen dat de voorspelling al in de Bijbel gegeven wordt. Het zal altijd een strijd blijven daar.
Ik heb er wel eens een preek over gehoord, Jakob heb ik liefgehad, maar Ezau heb ik gehaat.
En ik zag gisteren de aangrijpende beelden over de watersnoodramp. En als je een docu bekijkt over de 2e WO, zie je dat ons land ook niet gespaard wordt, bij tijden.
Maar je moet het wel willen en kunnen zien, dat het allemaal moet geschieden. Lees Openbaring er maar eens over.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 02 feb 2013 16:10

wij staan meer bij stil omdat het nu bij de buren gebeurt - Christenen worden uitgemoord en verdreven !- dat heeft niks met propaganda voor israel te maken - maar wel alles waar we voor staan

je kunt er wel bij stil staan --- hoeveel minuten ?? hoeveel uren --- seconden sta je er bij stil ?
het is een realiteit die zich steeds verder uitbreidt

ach meneer optimatus - je mag dan trots zijn dat je latijns kent--- maar van arabisch weet je geen bal- !
optimatus :Verder, de islam is een religie, >>geen ideologie. Alleen Wilders gelooft die onzin.

haha alleen wilders ----- islam is officeel:>>>> diin wa dawla De islam is een politiek systeem.
heb je wel eens van dr Wafa Sultan gehoord - die verliet syria al ver voor de revolutie !
in islam kun je diin wa dawla دين و دولة niet van elkaar scheiden-
!!!!-

struisvogel !
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 02 feb 2013 22:51

http://www.aina.org/guesteds/20110118151407.htm

To make things worse for the Christian communities throughout the Middle East, every single state in the Arab League, except Lebanon, inserted in their constitutions provisions indicating that "Islam is the religion of the state"; or " the laws of the state must be based on Islamic Sharia"; or the "president must be Muslim". All these provisions in the constitutions of the Muslim countries demonstrate disrespect and discrimination against the original Christian inhabitants of these states.>>>
Such provisions encourage Muslim states and individuals to commit acts of violence and murder against the Christian minorities. Such constitutional provisions make it possible for fanatic parties to flourish and instigate riots and violence against the Christian minorities as we see in Iraq, Pakistan, Egypt, Saudi Arabia, Sudan, Indonesia, and other Muslim nations.

Blijven we dan STIL staan of doen we daadwerkelijk iets ?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 feb 2013 22:58

Zou je eens kunnen beginnen om gewoon in het Nederlands te posten? Ik plaats hier toch ook geen lappen Duitse tekst? Bovendien is het Latijn en niet Latijns.

En nee, ik spreek geen Arabisch. Ik denk dat ik met Nederlands, Duits, Engels, Frans, Italiaans en Swahili (in deze volgorde) voldoende talen spreek om me vrijwel overal ter wereld op z'n minst rudimentair verstaanbaar kan maken.

Als een moslim mij vertelt, dat zijn religie een geloof in een bepaalde godheid is, dan neem ik dat aan. Jij, als niet-moslim en anti-islamiet, hebt er blijkbaar belang bij om het tegendeel te beweren. Ik neem aan dat iemand die een bepaalde godsdienst aanhangt, daar toch echt meer verstand van heeft dan een buitenstaander.

Ik krijg de indruk dat jij elke islamiet die niet aan jouw definitie van islam voldoet, in jouw ogen geen moslim is. Op dat punt verschil je weinig van die barbaren die Timboektoe of Kandahar hebben bestormd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 02 feb 2013 23:34

meneer optimatus is op zijn tenen getrapt ! hij spreekt wel zoooveel talen - maar kent geen arabisch .
Toch denkt hij te kunnen invullen wat islam is !
arabisch sprekende christenen laten hem koud--- helaas kennen die geen nederlands- hun stem laten ze horen in het arabisch http://www.islameyat.com/
en ook in het engels - maar die stem mag hier van hem niet gehoord worden.
>>>>we mogen hier alleen stil staan ! ---- en afwachten ------------niets zeggen !
hij meent ook op te merken dat iedere kritiek die op de politieke islam wordt geuit een samenzwering is met wilders en onverdraagzaam heid tegenover moslims
--- helaas ik ben geschokt door zijn onbegrip.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 feb 2013 23:38

Het verdraaien van andermans mening gaat je goed af, gelijk het leggen van woorden in andermans mond. Maar even op mijn bijdrage ingaan, is teveel gevraagd. Blijkbaar wil je alleen je eigen zilte mening horen, maar kritische benaderingen ga je uit de weg.

Treurig.

Als moslims op twee continenten mij onafhankelijk van elkaar vertellen dat de islam voor hen een geloof is en geen politiek systeem, dan neem ik dat aan. Misschien dat zij in jouw ogen geen goede moslims zijn, dat is echter totaal irrelevant. Het is hun geloof, of jij dat nou wel of niet in jouw definitie van islam vindt passen. Al jouw websites zijn derhalve ook irrelevant, want die maken echt niet uit wat islam wel of niet is. De enige conclusie die er uit te trekken valt, is dat er blijkbaar diverse vormen van geloofsbeleving zijn, ook in de islam. Waarmee vastgesteld is dat DE islam net zomin bestaat als HET christendom.

Uit jouw woorden meen ik te proeven dat moslims die niet aan jouw definitie of aan jouw Arabische boekjes voldoen, geen goede moslims zijn. Ik vraag me af of iemand daar wakker van zal liggen, behalve wat extremisten uit islamitische of anti-islamitische hoek. Het is een beetje alsof de aartsbisschop van Parijs met een moslimextremist samen tegen het homohuwelijk in Frankrijk gaat demonstreren. Beide maken zich totaal ongeloofwaardig.

Om nog even ontopic te komen, JeeWee heeft dit niet voor niets geopend: ja, die doden doen me veel, temeer omdat mogendheden die er iets aan kunnen doen, er niets aan doen. Ik heb dan ook veel waardering voor Frankrijk, dat in Mali gewoon de mouwen heeft opgestroopt om de gezouten barbaren de bergen in te jagen.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 03 feb 2013 00:14

dat gaat in mali iets makkelijker dan in het midden oosten

geloof me we moeten op ons hoede zijn als we vrijheid van mening willen blijven houden.
wat er in de landen in het middenoosten aan de hand is is tekenend-
en ja de christenen zijn de dupe
de joden waren al de gebeten hond maar nu zien we dus weer de onverdraagzaamheid jegens de christenen -- door de invoering van de politieke islam --- en dat is ook tekenend !
ik ben helemaal geen hater van muslims -integendeel ! hoe kom je er bij --- ook veel sekuliere muslims zitten met vragen- maar als ze zeggen dat ze niet meer geloven is dat hier in de regio heel gevaarlijk !
jij wordt kwaad op my dat ik zeg dat religie en politek systeem in de islam samen moeten gaan >als je religieus bent -- dat is je plicht- In het westen gaat dat moelijk - want de oorspronkelijke bewoners zijn nog geen moslim- maar als ze steeds meer mensen kunnen overtuigen om over te gaan in de islam dan komt het doel wel dichterbij----- dan kan je zeggen van mij mag iedereen islamiet worden---- ok !
maar dan heb je niet alleen dat men in de lering van mohamed gaat geloven - maar het streven is dat uiteiinderlijk - de andersdenkenden zich zullen onderwerpen aan de islamitiche wetten . We hebben al gelezen dat men in nederland steeds minder religieus wordt- de kerken lopen leeg- mensen hebben niets meer met de godsdienst---- maardan >> de kinderen de jeugd zoeken toch weer een doel--- een levensinvulling - vandaar dat er dan in het sekuliere westen meer en meer jongeren overgaan tot de islam-omdat hun ouders ze niet meer bij de heilige geschriften hebben grootgebracht - en kerkelijke leiders hun werk niet doen

kun jij je geloof verdedigen - of vind je dat zonde van je tijd- of wil je een ander zijn gevoel niet kwetsen - please wake up
twee kanalen die de moeite waard zijn----- in het engels

http://www.youtube.com/user/OneBibleOneGod
http://www.youtube.com/user/securefreedom

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 03 feb 2013 06:32

Wat kunnen we doen ipv alleen te zwijgen -
wat begrijpen we ervan ---- door meer te leren over de aard en de weg van de islam .
de taal barriere wordt overbrugd dor een nieuwe show van brother al-fadi. Hij is een saudi - ex-muslim > nu volger van Jezus. !!! Hallelu YAH =D>

dit is de introduktie van zijn nieuw programma The Islam dilemma
helaas dus voor de nederlanders >> alleen in het engels
http://www.islameyat.com/post_details.php?id=5152&cat=35&scat=226&

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 feb 2013 09:16

Ik hoef mijn geloof niet te verdedigen omdat niemand mijn geloof aanvalt. Los daarvan, ik hoef niemand verantwoording af te leggen voor wat ik geloof. Iedereen in mijn omgeving weet wat ik geloof en hoe ik geloof en men respecteert mijn opvattingen.

Het zijn de fanatici die religie in het algemeen een slechte naam bezorgen.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 03 feb 2013 18:28

Dat onrecht is in de wereld gekomen, na onze zondeval. Daarvóór was alles volmaakt.
Het is de laatste machtsstrijd van satan en het gebeurt onder de toelating Gods.
Dat is iets anders dan onmacht of onwil.
In die landen is goed te zien hoe de mens van nature is, een hater van God en van zijn naaste.------CITAAT.

Als de gevechten daar zijn afgelopen zal het land een grote puinhoop zijn op de Christelijke gebieden na daar is het nog steeds naar omstandigheden vrij rustig;gebed en daadwerkelijke hulp voor onze Christelijke en broeders en zusters is zeer geboden zo ook het onophoudelijk gebed voor hen .
VERITAS VOS LIBERABIT.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 05 feb 2013 23:29

De enige oplossing tegen dit geweld is Het Goede Nieuws (de Injeel) van Jezus !
Pas als mensen elkaar gaan zien door de ogen van Jezus en ze Zijn Weg volgen dan zal er een kentering komen in deze cirkel van geweld. Dus wat kunnen we doen --- ons Geloof verdedigen .
en het Licht van Jezus laten schijnen - hulp bieden waar dat nodig is - samen bidden de Heilige Schrift aanbieden --- hier is er meer vraag naar dan in nederland - mensen zijn bereid Bijbels te lezen - en daarmee bedoel ik niet alleen het nieuwe testament. misschien niet openlijk - dan wel in het verborgene-
Ook is het belangrijk om te weten waarom je in Jezus gelooft - wat is er anders aan dan dat de muslims over hem weten , en waarom de God uit de Bijbel anders is dan Allah uit de Quran
wat de basis is en de drijfveer van de islam- voor mensen die het engels machtig zijn en die er tijd voor vrij hebben of willen maken zijn de programmas van de http://www.abnsat.com
Jesus or Muhammad - van David Wood en Sam Shamoun en Usama Dakdok .heel informatief
ook via youtube.------ en hou het dan niet voor je zelf - maar praat erover ook met anderen !

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 feb 2013 09:51

Ik lees liever de Bijbel. De Bijbel lees ik thuis en in de kerken waar ik naar toe gaan.

De genade van Jezus is mij genoeg.
Ik heb al die websites van jou echt niet nodig.

Al die doden in Syrië, Congo, Nigeria, Colombia en waar ook ter wereld doen mij evenveel, temeer omdat mensen in Jezus' ogen gelijk zijn.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 06 feb 2013 11:52

salty schreef:De enige oplossing tegen dit geweld is Het Goede Nieuws (de Injeel) van Jezus !
Pas als mensen elkaar gaan zien door de ogen van Jezus en ze Zijn Weg volgen dan zal er een kentering komen in deze cirkel van geweld. Dus wat kunnen we doen --- ons Geloof verdedigen .
en het Licht van Jezus laten schijnen - hulp bieden waar dat nodig is - samen bidden de Heilige Schrift aanbieden --- hier is er meer vraag naar dan in nederland - mensen zijn bereid Bijbels te lezen - en daarmee bedoel ik niet alleen het nieuwe testament. misschien niet openlijk - dan wel in het verborgene-
Ook is het belangrijk om te weten waarom je in Jezus gelooft - wat is er anders aan dan dat de muslims over hem weten , en waarom de God uit de Bijbel anders is dan Allah uit de Quran
wat de basis is en de drijfveer van de islam- voor mensen die het engels machtig zijn en die er tijd voor vrij hebben of willen maken zijn de programmas van de http://www.abnsat.com
Jesus or Muhammad - van David Wood en Sam Shamoun en Usama Dakdok .heel informatief
ook via youtube.------ en hou het dan niet voor je zelf - maar praat erover ook met anderen !

=D> =D> =D> =D> d:)b d:)b d:)b
VERITAS VOS LIBERABIT.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 24 mar 2013 14:25

Assad schijnt dood te zijn.
Maar nieuws uit dat soort landen is zo onbetrouwbaar , dus wacht maar even af..

http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuw ... -1209463W/

Terug naar “Archief”