xsidd schreef:@Ellentje1971
Ik wens je een mooie tijd toe in je kerk:)
Groet
Dank je wel!
Moderator: Moderafo's
Groet
Gerdien B. schreef:Ellen, wat fijn dat je belijdenis wilt gaan doen. Hier boven is al weer een discussie over andere zaken bezig, maar ik ga er vanuit dat jij bewust hebt gekozen voor deze gemeente en wat er daar nageleefd wordt en ook of jij je daar in kan vinden. Meestal gaat dit proces vooraf aan de keuze tot het wel of niet belijdenis doen.
Zelf heb ik een aantal jaar geleden belijdenis gedaan. Elke week met een groep bij elkaar en praten over het geloof. Ook dingen leren e.d. Het was wel een bijzondere tijd, vooral om voor in de kerk te mogen zeggen dat je God voor altijd wilt dienen en volgen. Persoonlijk vind ik het jammer dat er ook de kerkleer aan gekoppeld wordt, dat je daar ook ja op moet zeggen. het gaat namelijk om iets tussen jou en God.
Gods zegen toegewenst in je weg naar en in het belijdenis doen.
Zizo schreef:Mooi dat je belijdenis gaat doen Ellen!
Ik heb het afgelopen winter mogen doen in de PKN. Het is echt een fijne dienst en dag geweest!
Ik heb ongeveer een jaar (hele jaar rond) 1 avond in de maand catechisatie gevolgd en dat was enorm leerzaam en opbouwend! Ik vond het een zeer bijzondere tijd.
Grijp ook de kans om in deze periode vragen te stellen etc.!
En je bent uiteraard nooit te oud om belijdenis te doen.
Alvast een hele goede voorbereidingstijd en dienst toegewenst!
Optimatus schreef:Doe je alleen belijdenis of met een groepje?
schelpje3 schreef:Lijkt me fijn als je niet helemaal in je eenzame eentje vóórin hoeft te staan.
Groet
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten