Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aapjes
Verkenner
Verkenner

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Aapjes » 31 jan 2013 12:39

@Evelien: nee je moet ze wel maken natuurlijk (overuren bedoel ik). nee, maar afgezien van dat vind ik een bedrag van bv 300 euro buiten de vaste lasten, benzine en boodschappen gewoon veel. dit houden wij bv met overuren niet eens over. zouden wij dit overhouden, konden we daar toch wel 200 van sparen denk ik.

wij leven wel heel basis. letten op de E en dat gaat prima binnen een lager budget.
Denk aan boodschappen ongeveer 350 euro per maand kwijt.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 31 jan 2013 12:48

Evelien schreef:Nou de rekening van de gemeentelijke belastingen zijn ook binnen.... :shock: 500 euro.
Kennis van ons, in dezelfde woonplaats, 1.000 euro aan gemeentelijke belastingen.

1.000 euro aan gemeentelijke heffingen? Maar dat is dan hoop ik, inclusief WOZ?

Ik las overigens dat wij in één van de duurste gemeenten van Nederland wonen, qua gemeentelijke heffingen :( .
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 31 jan 2013 12:55

Het rare is dat de OZB wel omhoog gegaan is in percentage, maar de waarde van ons huis blijkt gezakt. Dus per saldo betalen we ongeveer hetzelfde als vorig jaar.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 jan 2013 13:28

Aapjes schreef:@Evelien: nee je moet ze wel maken natuurlijk (overuren bedoel ik).
Er zijn ook banen waar je overuren, ook al maak je ze, niet uitbetaald krijgt, hoor. En waar je ook geen dertiende maand en/of bonus krijgt.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 jan 2013 14:03

@Aapjes, mijn man maakt enorm veel overuren maar die krijgt hij echt niet uit betaald. Vorige week had hij flinke vertraging met zijn reis (hij krijgt niks vergoed van zijn baas en dat ook allemaal in zijn vrije tijd). Ook krijgt hij het dan niet voor elkaar om vrij te krijgen (zonder het op te hoeven nemen).

@Duscka, dat zou ik na moeten kijken. Maar volgens mij gaat het alleen om riool/stort etc. Volgens mij wonen wij dan in dezelfde woonplaats. Aangezien je het over de duurste gemeente van Nederland heb (qua gemeentelijke heffingen).

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 jan 2013 14:09

Ik ben blij dat ik in mijn huidige baan wel gewoon overtijd betaald krijg. Dat was bij mijn vorige baan namelijk niet zo - officieel tenminste - ook niet als je 80 tot 100 uur per week werkte.

Maar goed, deze maand weer 40 uur extra uitbetaald, dat schiet lekker op :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 jan 2013 14:10

Heerlijk :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 jan 2013 14:24

Bij mij worden ook de overuren uitbetaald heerlijk... In November 60 uur extra deze maand 40 uur extra en ik zag dat ik weer al op 56 overuren zit in totaal.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 jan 2013 15:00

Bij ons worden overuren ook niet betaald. Nu is het als werkende moeder sowieso soms heel lastig om zelfs je gewone uren te maken, dus ik maak niet zoveel overuren. Manlief krijgt ze ook niet betaald.

Qua woonlasten stijgt het bij ons ook behoorlijk. Dit jaar 5% en vorig jaar 10%.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 31 jan 2013 23:14

Evelien schreef:@Duscka, dat zou ik na moeten kijken. Maar volgens mij gaat het alleen om riool/stort etc. Volgens mij wonen wij dan in dezelfde woonplaats. Aangezien je het over de duurste gemeente van Nederland heb (qua gemeentelijke heffingen).

Nee, dat wonen we niet :wink:
Ik schreef dat ik in één van de duurste gemeenten van Nederland woon :D

Maar oei.... zoveel geld alleen voor gemeentelijke heffingen, da's niet normaal zeg.

Wij betalen weliswaar een dikke 850 euro per jaar (maar da's inc. OZB). Moet ik zeggen dat we een goedkoop krotje bewonen dus de OZB is niet zo pijnlijk.

@Schelpje
Volgens mij is bijna bij iedereen de WOZ omlaag maar de OZB omhoog.
Zo krijgt de gemeente in elk geval voldoende inkomen <ahum>.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Aapjes
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Aapjes » 31 jan 2013 23:48

@Evelien:Het ging mij niet om overuren, of andere extra`s, maar om het bedrag wat je overhoudt na aftrek van alle vaste lasten. incl eten, benzine en kadootjes bv. (overuren zijn er bij ons ook lang niet altijd).

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 feb 2013 09:42

Zo, de eerste volle maand met mijn budgeteringsprogramma zit erop. Leuk om te zien hoeveel je nu écht uitgeeft aan allerlei zaken.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 feb 2013 10:49

Zaten er echte verrassingen bij, Mortlach, of bleek je toch al een aardig beeld te hebben?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 feb 2013 11:23

LeChat schreef:Zaten er echte verrassingen bij, Mortlach, of bleek je toch al een aardig beeld te hebben?

Klopte allemaal vrij aardig. Ik gaf wat meer uit aan spelletjes dan ik begin januari had gedacht*. Het scheelt dus ook enorm dat ik al die verzekeringen en abonnementen heb opgezegd. En als je kijkt hoeveel de dure en de goedkope supermarkt schelen, dat is echt schokkend.

Het beeld is wel wat 'vertekend' omdat ik nu dus expliciet geld opzij heb gezet voor bijvoorbeeld mijn sportschoolabonnement. Maar goed, dat betekent wel dat ik straks niet alles in 1 keer hoef op te hoesten. Grote kosten uitsmeren over een langere periode VOORDAT je de kosten maakt, is waar het allemaal om gaat.

*En ik zie nu al dat ik het februari budget voor spelletjes ook niet ga halen :-)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 feb 2013 14:18

Leuk hé om dat inzicht te krijgen. Kost even wat tijd, maar eigenlijk valt dat uiteindelijk (Achteraf) gezien allemaal wel mee (zoals met zoveel dingen achteraf :mrgreen: )

Heb net onze financieën weer bijgewerkt en bekeken of alles nog volgens de planning verloopt. Gelukkig wel. Binnenkort wat hoge rekeningen, maar dat is ieder jaar in dezelfde maand dus daar kunnen we van te voren rekening mee houden.

Wij leven nu al een aantal maanden heel bewust qua gezonde dingen (tja... wat voor de ene gezond is is het voor de ander totaal niet) en ik merk toch wel dat we uiteindelijk niet veel duurder uit zijn.

Twijfel wel enorm over de vakantie. We hebben heel wat leuke huisjes/chalets gezien maar ik vind bijna 1000 euro (incl reiskosten) gewoon belachelijk veel voor een weekje weg. Dat ben je thuis bijna per maand kwijt ipv per week. We willen nog zoveel andere dingen die ook veel geld kosten (2 nieuwe slaapkamers die alle 2 gestuct moeten, nieuwe vloeren, nieuw bed voor de oudste 2 en 2 nieuwe kasten, nieuwe vloer beneden, pelletkachel, zonnepanelen, etc etc) Slaapkamers zijn echt nodig ivm vervangen van de kozijnen, die muren zijn echt tot de stenen toe kaal geworden op bepaalde plekken dus ziet er gewoonweg niet uit. (al ruim een jaar 8-[ )

Maar je kunt je geld maar 1 keer uitgeven hé :wink:

Terug naar “Archief”