MissF schreef:
ajl, haha, ja, maar ik kan me ook nog goed herinneren dat ik die 2,5 jaar verschil tussen J en F minimaal vond en best pittig dat eerste jaar, dus als het zo ver komt dat we 'voor een derde gaan' dan liever met iets meer leeftijdsverschil
ajl schreef: Grappig hoe verschillend iedereen erin staat. Wij hebben er als alles goed gaat nu 20 mnd tussen en bij de vorige keren 17 en 22 mnd. Ik moet er juist niet aan denken om alles gehad te hebben ( nachten wakker, slaapjes, nachtvoedingen, luiers, driftbuien etc) en dan vervolgens weer opnieuw te moeten beginnen. Ik vind het nu wel makkelijk, iedereen hetzelfde ritme en straks weer wat meer ruimte. Het eerste jaar is sowieso pittig en volgens mij maakt het niet uit hoeveel leeftijdsverschil er tussen zit.
Het kortste wat er bij ons tussen zit is bijna 20 maanden. Eerlijk gezegd vond ik dat nog het vloeienst en makkelijkst verlopen. Tussen de eerste twee zit ruim 2en half jaar en tussen nr.3 en 4 bijna 3enhalf jaar en nu weer bijna 3enhalf jaar. Maar misschien ligt t er ook aan hoe je kids zijn en wat je zelf leuk vind en aan kan

En hoe vlot ze doorslapen enzo; onze oudste sliep met 6 weken door, de tweede met een 6 maanden en de derde ook zo iets.
De jongste heeft bij ons de eerste maanden 20 van de 24 uur gehuild en daarna nogwel tot zijn tweede jaar ofzo dat we elke nacht in de weer waren. Nou, toen moest ik ook niet aan eentje erbij denken hoor! Achteraf bleek hij onwijs veel allergiën te hebben, ook een paar keer in het ziekenhuis gelegen; was hij net aan t doorslapen volgede er weer een opname en was het weer maanden lang mis snachts. Nu volg ik zelf vanaf begin van de zwangerschap een dieeët dus hoop ik geen allergie-klachten-kind te krijgen en lekker lang BV te kunnen geven!