Wat heb jij met de koningin?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Wat heb jij met de koningin?

Berichtdoor JeeWee » 29 jan 2013 10:50

Afbeelding

Onze koningin Beatrix vertrekt. 't Is klaar, finito. En overal en door iedereen wordt zij nu de hemel in geprezen.

Wat heb jij met koningin Beatrix? Wat zijn je leukste, mooiste of meest gedenkwaardige herinneringen? Heb je iets met 'God, Nederland en Oranje'? Of vind je alle aandacht overdreven? Ben je misschien in tranen uitgebarsten? Voel je weemoed? heb je haar ooit ontmoet, een foto van haar gemaakt?

Gooi maar los!
Laatst gewijzigd door JeeWee op 29 jan 2013 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Wat heb jij met de koningin?

Berichtdoor Evelien » 29 jan 2013 10:51

Ik echt helemaal niks. :oops: :oops: (sorry).

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 29 jan 2013 13:29

JeeWee schreef:Afbeelding

Onze koningin Beatrix vertrekt. 't Is klaar, finito. En overal en door iedereen wordt zij nu de hemel in geprezen.

Wat heb jij met koningin Beatrix? Wat zijn je leukste, mooiste of meest gedenkwaardige herinneringen? Heb je iets met 'God, Nederland en Oranje'? Of vind je alle aandacht overdreven? Ben je misschien in tranen uitgebarsten? Voel je weemoed? heb je haar ooit ontmoet, een foto van haar gemaakt?

Gooi maar los!

God, Nederland en Oranje, vind ik een schandalige misleiding van de historische feiten.
Talloze geloofsdopers, remonstranten en katholieken zijn er omgebracht in Zijn naam.
Daar mag je beslist geen aandeel van God aan toekennen.
Eigenlijk bewijst het precies het tegenovergestelde.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 jan 2013 13:35

Ik zie God en oranje totaal niet "samen" politiek is nooit te verenigen met Gods Woord.

Maar wat heb ik met de koningin? Heel veel. Ik ben apetrots op ons land en ben behoorlijk chauvinistisch.
Ik heb diep respect voor haar als koningin, maar ook als moeder, oma en schoonmoeder.

Ik hecht aan de monarchie en vind het een prima instituut.

Ik ben er trots op dat ik een onderdaan mag zijn van deze majesteit.
Zou nooit kiezen voor een republiek o.i.d. allemaal rotzooi wat daar gebeurt, zeer corrupt heb ik gezien bij veel situaties op de t.v. waarbij de hulp van de overheden gewenst was en zelfs de criminelen contact hadden met de politie.

Ik ben blij dat het koningshuis meewerkt aan een niet corrupt Nederland met vrijheid van meningsuiting.
Geweldige vrouw en een prima koningshuis.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 29 jan 2013 13:52

Niet meewerken aan corruptie? Even kijken, hoe zat dat toch met Bernhard?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 29 jan 2013 14:16

Niks helemaal niks;voorts zijn het nog geen eens echter oranjes en ze hebben niks toegevoegd aan dit land ;door hun toe doen in dit land gescheurd in 1831 enz enz enz .Ken uw geschiedenis.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 jan 2013 14:29

U bent echt rooms katholiek en nu begrijp ik waarom.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 29 jan 2013 14:30

Als je het simpel bekijkt is het een schatrijke familie die door ons wordt onderhouden om de folklore in stand te houden. Ik zat pas nog vlak bij haar en het is inderdaad een mens. Geen instituut. Zij doet haar werk, voor zover zichtbaar, prima. Dat moeten we nog maar afwachten van WA. Die is lang zo intelligent niet. Zijn vrouw gelukkig wel, al komt zij uit een niet zo keurig nest, maar daar kan zij niks aan doen.
Verder wordt er veel over geromantiseerd, maar de werkelijkheid is bitter, als ik denk aan Bernhard en zijn verhouding met Juliana en dan al die schandalen (lockheed/onwettige kinderen). Gelukkig zijn ze niet lid van een kerk met tucht. :lol: :lol: :lol:
Het is mij trouwens een raadsel waarom er met name in refokringen zo wordt gedweept met deze familie, die werkelijk alles deed/doet wat God verboden heeft of wat in deze kringen geleerd wordt als goddeloos. Ik heb heel wat gebeden moeten aanhoren over hen die in hoogheid zijn gezeten, terwijl zij zich lekker uitleefden op de Dag des Heeren. En wij maar zuchten in die kerk!
Maar ja, het volk is dom en bijziend.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 jan 2013 14:37

Bah, het gaat meteen weer een zuur topic worden. :-&
Allemaal beste stuurlui hier.
Wat denk je dat die Italiaan de gemeenschap kost, met al zijn gore feestjes met jonge meiden?
Of al die pracht en praal in het Kremlin?
De koningin was in een land met een paleis zo groot, je kon er in rondfietsen, was je een tijd bezig. Gelukkig had de queen een werkster, want er waren een paar honderd wc's. Evenwel doen ze hier niet aan die grootheidswaanzin.
We gaan op vakantie mooie kastelen bekijken, paleizen en kijken onze ogen uit.
En hier gaan we er even badinerend over doen. =;
Laatst gewijzigd door schelpje3 op 29 jan 2013 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 29 jan 2013 14:44

Ook hier weer vijf minuten politieke moed en alles is vergeten en de Republiek in ere hersteld.
Een recht geaarde Hollander heeft niets met mevrouw van Amsberg maar alles met de Republiek der Nederlanden .
VERITAS VOS LIBERABIT.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 jan 2013 14:48

schelpje3 schreef:Bah, het gaat meteen weer een zuur topic worden. :-&
Allemaal beste stuurlui hier.
Wat denk je dat die Italiaan de gemeenschap kost, met al zijn gore feestjes met jonge meiden?
Of al die pracht en praal in het Kremlin?
De koningin was in een land met een paleis zo groot, je kon er in rondfietsen, was je een tijd bezig. Gelukkig had de queen een werkster, want er waren een paar honderd wc's. Evenwel doen ze hier niet aan die grootheidswaanzin.
We gaan op vakantie mooie kastelen bekijken, paleizen en kijken onze ogen uit.
En hier gaan we er even badinerend over doen. =;

Precies Schelpje. We laten onze trots niet ondersneeuwen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 jan 2013 14:57

Een beetje weemoed voelde ik wel.

Ik denk dat we een kundig en betrokken staatshoofd met pensioen zien gaan. Zij was een van de weinige echt kundige mensen in een tijdperk waarin politici over het algemeen niet uitblinken in verstandig beleid.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 29 jan 2013 15:05

Precies Schelpje. We laten onze trots niet ondersneeuwen.

Kom op Wilsophie. anders kun je zo goed discussiëren!
Ik begrijp die blinde vlek echt niet. Het gaat toch om Gods eer?
We kunnen wat krom is toch niet rechtpraten?
Ook al betreft het het vorstenhuis.
Wat vind jij dan bv van papa Zorreguieta? Ik heb daar ontzettend veel moeite mee.
Zelfs Beatrix was van mening dat hij er best bij mocht zijn, weet ik uit welingelichte kring.
Er zijn genoeg republieken die goed draaien. Denk aan Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland.
Italië ook, want uiteindelijk is de smeerlap gewipt.
Dat kan met een monarchie niet. Alles wordt bedekt met de mantel der liefde, de zgn ministeriële verantwoordelijkheid. Kijk ook eens naar België.
Nee, ik ben er niet zo trots op!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 jan 2013 15:14

Lichtzwaard schreef:Niks helemaal niks;voorts zijn het nog geen eens echter oranjes en ze hebben niks toegevoegd aan dit land ;door hun toe doen in dit land gescheurd in 1831 enz enz enz .Ken uw geschiedenis.

Mis jij België echt?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 jan 2013 15:45

Wat betreft Papa Z, wij willen altijd het braafste jongetje van de klas zijn en klikken. Kijk eens wat hij gedaan heeft? ooooo. Alsof we hier allemaal schone handen hebben. In de recente geschiedenis van ons land, hebben wij ook dingen gedaan waar we rode wangen van moeten krijgen!
Denk maar aan Indonesië bijv. In elke oorlog maakt iedereen vuile handen.
Als bewezen wordt dat de man er een groot aandeel in had, moet hij gestraft worden. Maar het is wel haar vader!

Terug naar “Archief”