Ik heb een aantal dingen opgezocht.
Er wordt in commentaren inderdaad aangegeven dat een aantal apostelen ook twijfelden aan wat Jezus had gezegd. Maar er zijn ook teksten die duidelijk aangeven dat de Dag des Heren nog moet komen.
Christenen moeten altijd op de wederkomst voorbereid zijn. In Matteüs hoofdstuk 24, vers 42-44 staat namelijk dat Jezus terugkomt als een dief in de nacht, dus volkomen onverwacht: "42 Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag jullie Heer komt. 43 Besef wel: als de heer des huizes had geweten in welk deel van de nacht de dief zou komen, dan zou hij wakker gebleven zijn en niet in zijn huis hebben laten inbreken. 44 Daarom moeten ook jullie klaarstaan, want de Mensenzoon komt op een tijdstip waarop je het niet verwacht."
Jezus zal volgens Openbaring van Johannes 1:7 terugkeren op de wolken: "Hij komt te midden van de wolken, en dan zal iedereen hem zien, ook degenen die hem doorstoken hebben. Alle volken op aarde zullen over hem weeklagen. Ja, amen." Hieruit wordt dikwijls geconcludeerd dat hij voor iedereen over de hele wereld zichtbaar zal zijn.
Zie ook Handelingen 1: 10 en 11: En toen zij naar de hemel staarden terwijl Hij henenvoer, zie twee mannen in witte klederen stonden bij hen die ook zeiden: Galileese mannen, wat staat gij daar en ziet op naar de hemel? Deze Jezus die van u opgenomen is in de hemel zal op dezelfde wijze wederkomen, als gij Hem ten hemel hebt zien varen.
Ik denk niet dat we hier uitkomen. Ik respecteer jouw mening, maar zal zelf blijven geloven in Zijn wederkomst! Ik ben geen theoloog en kan het verder niet uitleggen.