Mortlach schreef:Poe, op het forum van dat budgeteringsprogramma dat ik gebruik, lees je toch echt wel wat horrorverhalen zeg. Ik las net nog over iemand met een studieschuld van 140.000 dollar! Bizar.
Ik snap nu ook stukken beter waarom zoveel Amerikanen in de schulden zitten trouwens. Meerdere credit cards, uitgeschreven cheques waarvan je maar moet kijken wanneer het bedrag wordt afgeschreven, ik kan me voorstellen dat je geen idee hebt hoeveel geld je nou precies hebt als je dat niet zorgvuldig bijhoudt.
Een paar jaar geleden was er een man die in de steek gelaten werd door vrouwlief. Ze had in de afgelopen jaren een schuld weten op te bouwen van 255.000 gulden (toen nog).
Hij kwam toen in een tv programma (heette dat geen make my day of zo?) en hij werd geholpen. Het was er geloof ik maar 1 seizoen. Ik denk dat de makers zich ietwat vergist hadden in de verwachte hoogte van de schulden.
Toen wij de hypotheek pas hadden afgesloten, heb ik ook een paar nachten liggen zweten van de hoogte van de schuld. En dan heb je nog een waardevast onderpand!
Ik moet er niet aan denken, wat een nachtmerrie.