Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Yael » 17 jan 2013 00:06

Boaz schreef:In Syrië zijn inmiddels al meer dan 30.000 doden gevallen. En de wereld doet er niets aan. Als zoiets in Israel zou gebeuren, zou de hele wereld meteen op de kop staan. Eens zullen we er verantwoording van moeten afleggen; zowel over het zwijgen en niets doen aan de genoemde situatie, als het meten met twee maten.

Frankrijk grijpt in, in Mali (wel aan de late kant)... ook dat conflict is een gevolg van de ''Arabische Lente'' (Libië).

Syrië wordt aan z'n lot over gelaten. We wachten gewoon totdat daar ook een islamitische staat gevestigd is... :roll: Ik begrijp wel dat men voorzichtig is, nu heeft ingrijpen ook geen zin meer, het is een zeer gevaarlijk kruitvat...

De laatste tijd heb ik me verdiept in de Arabische Lente, het beste boek wat ik toen nu toe gelezen heb (naa heb het bijna uit :wink: ) is Oorlog of vrede. De Arabische Lente en de toekomst van het Westen geschreven door Hamed Abdel-Samad.
Ik denk dat deze man weinig geliefd zal zijn in Egypte....

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 18 jan 2013 00:32

Als het Westen ballen heeft steunen ze de huidige regering in Syrie net als Rusland en dat Rusland dat doet is niet voor niets.
VERITAS VOS LIBERABIT.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 18 jan 2013 07:59

Lichtzwaard schreef:Als het Westen ballen heeft steunen ze de huidige regering in Syrie net als Rusland en dat Rusland dat doet is niet voor niets.

Troll alert, don't feed the troll
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 jan 2013 20:45

Faramir schreef:Op basis van geschiedenis neem ik aan. Een groot deel van het midden oosten, zo niet het hele midden oosten is ooit (vreedzaam) bekeerd door het christendom om na enkele eeuwen met het zwaard de islam opgedrongen te krijgen. De eerste kruistocht kwam niet uit het niets maar was een reactie op eeuwen geweld vanuit islamitische kant waarbij het christendom steeds verder werd teruggedreven.

Dat is wellicht de propaganda, maar er was een totaal andere reden: geld.
Toen de Byzantijnen werden afgelost door de Arabieren, werd er nog steeds gehandeld met de Levant. Pas toen de Seldsjoekische Turken er de dienst gingen uitmaken en de handel stil viel - en West-Europa tegelijkertijd in een crisis stak (o herhaling!), besloten de echt machtigen (de catholica en de adel) een reeks kruistochten te organiseren. Op enkele hoge edelen na, was het vooral plebs en gepeupel dat richting Jeruzalem gestuurd werd. De diverse deelnemende koningen hadden vooral economische belangen: wie Jeruzalem in handen had, had één van de eindpunten van onder andere de Zijderoute in handen en dus direct toegang tot alle dure producten uit het Verre Oosten.

Pas toen het niet mogelijk bleek om Jeruzalem en omgeving permanent te bezetten, ging men op zoek naar andere wegen die naar het Verre Oosten leiden en mede daarom gingen mensen als Vasco da Gama en Christophorus Columbus op ontdekkingsreis.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 18 jan 2013 22:45

Dat is wellicht de propaganda, maar er was een totaal andere reden: geld.
Toen de Byzantijnen werden afgelost door de Arabieren, werd er nog steeds gehandeld met de Levant. Pas toen de Seldsjoekische Turken er de dienst gingen uitmaken en de handel stil viel - en West-Europa tegelijkertijd in een crisis stak (o herhaling!), besloten de echt machtigen (de catholica en de adel) een reeks kruistochten te organiseren. Op enkele hoge edelen na, was het vooral plebs en gepeupel dat richting Jeruzalem gestuurd werd. De diverse deelnemende koningen hadden vooral economische belangen: wie Jeruzalem in handen had, had één van de eindpunten van onder andere de Zijderoute in handen en dus direct toegang tot alle dure producten uit het Verre Oosten.

Pas toen het niet mogelijk bleek om Jeruzalem en omgeving permanent te bezetten, ging men op zoek naar andere wegen die naar het Verre Oosten leiden en mede daarom gingen mensen als Vasco da Gama en Christophorus Columbus op ontdekkingsreis.------------CITAAT,

Leugens de geschiedenis leert anders.
VERITAS VOS LIBERABIT.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 22 jan 2013 07:08

Een topic over de wederkomst is van dit topic afgesplitst: viewtopic.php?f=2&t=26246
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 22 jan 2013 16:43

Vandaag zijn er verkiezingen in Israel.
Voor wie het leuk vind hier is de kieskompas .

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 22 jan 2013 16:46

Lichtzwaard schreef:Als het Westen ballen heeft steunen ze de huidige regering in Syrie net als Rusland en dat Rusland dat doet is niet voor niets.

FrankB schreef:
Troll alert, don't feed the troll

Je kunt ook inhoudelijk reageren. :roll:

Het conflict/burgeroorlog in Syrië is zeer complex , niet voor niks dat geen land z'n vingers er aan wil branden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 jan 2013 18:32

Wat mij opvalt, en eigenlijk zelfs een beetje stoort, is het volgende. Israel wordt al enige jaren geregeerd door een coalitie waaraan een politieke partij deelneemt die in Europa als extreem-rechts kan worden beschouwd. Nu herinner ik me nog dat er in 2000 in Oostenrijk (een vrij onbeduidend opvolgerstaatje van het veel grotere Habsburgse Rijk) een coalitie van conservatieven (ÖVP, zeg maar Likoed) en FPÖ (toen de partij van Haider, te vergelijken met Lieberman) democratisch een meerderheid behaalde.

De wereld was te klein. Plotseling wist iedereen precies waar Oostenrijk lag (en voor één keer werd er niet gezegd "Austria, Austria, kangaroos, kangaroos"), maar trok onder andere een zeer getergd Israel zijn ambassadeur uit Wenen terug. Er werd zelfs gezegd dat we niet naar Oostenrijk mochten gaan om te skiën en werd er gezongen "Kauft nicht bei Österreichern" (gebaseerd op "Kauft nicht bei Juden") en Joodse organisaties schreeuwden moord en brand. Voor alle duidelijkheid: Oostenrijk werd op dat moment (net zomin als ervoor en erna) niet beticht van het bezetten van andermans territorium, bouwde geen muren en heeft zelfs Zuid-Tirol niet teruggeclaimd (hoewel dit laatste volkomen terecht zou zijn!).

Inmiddels regeert er in Israel een partij mee die extremistischer is dan de FPÖ destijds was met een leider die uitspraken heeft gedaan over Palestijnen, waarbij de uitglijders van Haider volslagen onschuldig zijn, in een land dat, in tegenstelling tot Oostenrijk, wel een speler van formaat is.

Die schijnheiligheid van Israel en de vaak kritiekloze fans van Israel vind ik stuitend.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 23 jan 2013 08:57

Zodra Lichtzwaard inhoudelijk reageert zal ik de moeite nemen om te reageren op zijn berichten. Lichtzwaard reageert echter nimmer inhoudelijk. Verder dan wat loze kreten komt hij niet. Daarbij heb ik al eens aangetoond dat zijn uitspraken over arabieren inhoudelijk niet verschillen van wat Hitler, Himmler en Goebbels over joden zeiden. Hij is een troll, niets meer niets minder.

Er zijn diverse redenen waarom Rusland Assad blijft steunen waaronder:
- Russische marinebasis in Syrië die ze mogelijk kwijtraken als Assad weg is;
- Syrische schulden aan Rusland die een nieuwe Syrische regering mogelijk weigert te betalen;
- een goede afnemer van Russische wapens terwijl een nieuwe Syrische regering zijn blik vanwege de Russische steun aan Assad waarschijnlijk meer op het westen zal richten;
- angst voor een toename van islamitische strijders vanuit een Syrië zonder Assad in de Kaukasus;

etc. etc. etc.

Rusland steunt Assad echt niet omdat het zo'n lieve man is. Het enige voordeel van Assad voor Israel is dat men weet wat men aan hem heeft. Met de nieuwe regering moet je maar afwachten.
mvg, Frank

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 23 jan 2013 08:58

Gelukkig heeft het rechts-extremistische blok geen meerderheid bij de verkiezingen behaald. Er is mogelijk nog hoop voor Israel.
mvg, Frank

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 28 jan 2013 10:31

De stille oorlog met Iran gaat verder: http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... tie-Fordow
En ingrijpen in Syrie is ook mogelijk: http://www.cbsnews.com/8301-202_162-575 ... -in-syria/

Deze twee hebben mogelijk wel iets met elkaar te maken. Als het echt zo is dat Israël erin is geslaagd om het mogelijk belangrijkste Iraanse nucleaire complex op te blazen, zou Iran weleens terug kunnen slaan via Hezbollah. Daarover wordt nu gespeculeerd in de Israelische media. Nu is Hezbollah uit op de chemische wapens in Syrië. Daarom is het wel opmerkelijk dat Israël Iron Dome raketten naar het noorden heeft verplaatst en dreigt om in te grijpen als Hezbollah echt chemische wapens in handen krijgt.
Verder is er zaterdag een munitieopslagplaats van Hezbollah in Libanon ontploft.

*Bovenstaande berichten in de pers zijn niet bevestigd door niet-Israëlische bronnen. Iran ontkent alles. Wat wel duidelijk is, is dat er op z'n minst een media-oorlog aan de gang is en mogelijk veel meer.
** Als de installatie bij Fordow is opgeblazen, zijn er 2 mogelijkheden hoe dat is gebeurd:
1. Er is van binnenuit een explosie ontstaan (zou sabotage door Israel kunnen zijn).
2. De installatie is gebombardeerd. In dat geval zitten de Verenigde Staten erachter, want alleen zij hebben bommen die deze installatie (90 meter onder de grond) uit kunnen schakelen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 28 jan 2013 10:35

elbert schreef:De stille oorlog met Iran gaat verder: http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... tie-Fordow

Juist en maar goed ook;Israel kan niet snel genoeg een einde maken aan de oorlogvoorbereidingen van de boeven staat Iran.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 jan 2013 00:23

Ga jij meevechten? Ik neem aan dat jij als eerste ten strijde trekt, met een lichtend zwaard.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 31 jan 2013 09:16

De enige bevestigde aanval is die van Israëlische vliegtuigen op doelen in Syrië: http://edition.cnn.com/2013/01/30/world ... ?hpt=hp_t1
Het lijkt erop dat de berichten over een explosie in Fordo (Iran) niet kloppen. Deze berichten zouden een Israëlische afleidingsmanoeuvre kunnen zijn.

Terug naar “Archief”