de christenen in syrie en egypte -bid voor hen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

salty
Luitenant
Luitenant

de christenen in syrie en egypte -bid voor hen

Berichtdoor salty » 03 jan 2013 22:21

De Arabische lente-----de situatie in syrie...... een bange tijd voor de christenen in het middenoosten.
democratie of theocratie ? invoering van de Sharia - ???
wat betekent dit voor de christenen in die gebieden.
word het na Bahaar al Assad en Hosni Mubaarak beter ?
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

salty
Luitenant
Luitenant

Re: de christenen in syrie en egypte -bid voor hen

Berichtdoor salty » 03 jan 2013 23:11

Bid vooral ook voor de verspreiding van Gods woord onder de moslims in het middenoosten . Gelukkig zijn er al vele duizenden ex-moslims die de Heer Jezus Christus - Yeshua ha Mashiach Yesua alMassiih hebben aangenomen als hun Redder en God. dankzij de programmas van Al HAYAT TV brother Rachid en Brother Waheed Sister Katya en anderen en brother Nizar Shahin from Light for all nations . May God bless them !
http://www.islameyat.com

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 jan 2013 14:44

Bid ook voor Nigeria. Lees dit verhaal: http://www.refdag.nl/nigeriaan_weigert_ ... d_1_704286
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 05 jan 2013 23:27

elbert schreef:Bid ook voor Nigeria. Lees dit verhaal: http://www.refdag.nl/nigeriaan_weigert_ ... d_1_704286

Hoe groot is het geloof van deze man, als je met een vuurwapen gedwongen wordt de islamitische geloofsbeleidenis uit te spreken en je zegt tegen je vrouw 'De dood van een christen is geen verlies, maar grote winst' waarna het geweer op je gezicht gezet wordt en de trekker overgehaald. Wat een verhaal, als je het leest kun je het je gewoon niet voorstellen wat daar gebeurt.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 jan 2013 12:42

Ik ben trots op de medechristenen uit ons land die nog de moeite nemen om iets te organiseren ten bate van in dit geval de Joden en zo een gift hebben verzameld van onze kleine gemeente van 1400 Euro ten bate van de organisatie Israël en de Bijbel.
Maar zeker ben ik blij met de medechristenen op Urk die zoveel doen voor de mede broeders en zusters waar danook in de wereld.

Ik ken een gelovige broeder uit Staphorst uit Irak, die zoveel geleden heeft onder het juk van de islam, maar niet heeft gebogen. En nu mag hij in ons land ervan getuigen.

Wat zijn wij gezegend met alle geestelijke zegeningen in Christus.
Laten we niet klagen, maar leer ons danken daarvoor!

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 07 jan 2013 13:15

ja de vervolgingen van de gelovigen is vreselijk- ook in andere delen van dewereld-- vooral onde de sharia --jammer dat niet meer mensen zich geroepen voelen om te getuigen van hun geloof . Moslims hebben de getuigenis nodig . mensen die weten hun geloof uit te dragen in liefde - een brug te vormen en uitleg te geven over wat het goede nieuws voor de wereld is. Een mooie gelegen heid om in gesprek te komen - kerst en nieuwjaar - dat het licht de duisternis heeft overwonnen en - ook- tijdens - de feesten van de islam. islam 's missie is het tegenovergestelde van de boodschap van Yeshua - !! De programmas van alhayat tv wijzen daar op ,zetten mensen aan het denken en durven moeiilijke vragen aan te gaan, wat kunnen jullie doen ? wijs de mensen de weg naar de programma's van alhayat tv . Jullie kunnen zaaien - in de harten van anderen - God doet de rest - en zorgt dat deze zaadjes onwikkelen envrucht voort brengen. daarvoor gebruikt Hij ook andere kanalen buiten de voor jullie bekende kerk . belangrijk is dat moslims antwoord krijgen van anderen- ex-muslims die het Licht van Yeshua hebben gevonden en dit uitdragen. Wees een aktief van dit Licht drager en geef het door !

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 13 jan 2013 00:26

Wat brengt de toekomst voor de christenen in syria na Bahar al assad ?
http://likud.nl/2013/01/christenen-in-de-knel-door-syrische-rebellen/

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 13 jan 2013 20:32

...Moslims hebben de getuigenis nodig

Eerlijk gezegd vind ik het moeilijk om met Nederlanders over God te praten: ze lijken Hem vaak niet nodig te hebben.
Bij moslims, al dan niet gelovig, is veel meer een Godsbesef aanwezig. Ik heb op een asielzoekerscentrum vlakbij mij uitnodigingen uitgedeeld voor internationale diensten, en kon meestal wel een gesprek met de mensen aanknopen.

Wat dat betrfet hoeven we niet naar het buitenland om te evangeliseren; ze komen al naar ons toe. Nu moeten wij nog in actie komen..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jan 2013 21:14

Dat hoeven we ook zeker niet.

Als ik kijk naar onze Zustergemeente in Syrië (dat zijn geen Hollanders die daar heen zijn gegaan maar gewoon echt inwoners van Syrië), dan wordt er gebed gevraagd (en gecollecteerd) voor de mede broeders en zusters. Terwijl ze zelf zo in nood zitten helpen ze wel vluchtelingen door onder dak te bieden, eten etc.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 14 jan 2013 12:43

Evelien schreef:Dat hoeven we ook zeker niet.

Als ik kijk naar onze Zustergemeente in Syrië (dat zijn geen Hollanders die daar heen zijn gegaan maar gewoon echt inwoners van Syrië), dan wordt er gebed gevraagd (en gecollecteerd) voor de mede broeders en zusters. Terwijl ze zelf zo in nood zitten helpen ze wel vluchtelingen door onder dak te bieden, eten etc.

Het gaat daar niet over een of ander vrij groepje en laat de rest maar stikken het gaat over onze mede broeders en zusters in de Heer en het over grote deel is Syrisch- Orthodox.

Voorts doet dat vrije groepje aan proselitisme een kwalijke zaak.

Al met al laten men van uit Europa de Kerk in Syrie met raad en daad bij staan .
VERITAS VOS LIBERABIT.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jan 2013 13:00

Lichtzwaard schreef:
Het gaat daar niet over een of ander vrij groepje en laat de rest maar stikken het gaat over onze mede broeders en zusters in de Heer en het over grote deel is Syrisch- Orthodox.

Voorts doet dat vrije groepje aan proselitisme een kwalijke zaak.

Al met al laten men van uit Europa de Kerk in Syrie met raad en daad bij staan .

Die laatste zin daar had ik het ook over. Dus ik begrijp je reactie niet echt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 jan 2013 20:52

salty schreef:De Arabische lente-----de situatie in syrie...... een bange tijd voor de christenen in het middenoosten.
democratie of theocratie ? invoering van de Sharia - ???
wat betekent dit voor de christenen in die gebieden.
word het na Bahaar al Assad en Hosni Mubaarak beter ?

Ik bid voor iedereen in die landen. Dat lijkt me iets mensvriendelijker.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 01 feb 2013 00:42

Het Menachem Begin Heritage Center in Jeruzalem organiseerde begin november 2012 in Jeruzalem een discussie over vervolging van christenen in moslimlanden
------
Dreiging wordt groter
Dr. Mordechai Nisan van de Hebreeuwse Universiteit in Jeruzalem weet veel over de oude christelijke gemeenschap in Libanon was ook aanwezig bij de discussie. Hij waarschuwde de aanwezigen dat de dreiging voor christenen in het Midden Oosten steeds groter wordt.”
--------
------

Julliane Talmoorazy, voorzitter van de Iraqi Christian Relief Council en een leider van de Assyrische Katholieke gemeenschap in Amerika, sprak ook over de aanvallen op christelijke gemeenschappen in Irak, Syrië en elders in de Arabische wereld. Zij beschreef zelfs de hedendaagse kruisiging van christenkinderen die weigeren zich tot de islam te bekeren, en veel andere afschuwelijkheden.

“Dit is een blauwdruk die honderden jaren is gebruikt. Niets is veranderd.” Talmoorazy liet foto’s zien en getuigenissen op video van Iraakse christenen die gedood waren, verwond en getraumatiseerd tijdens aanvallen door hun moslimburen.

Dreiging voor het Westen
Beide sprekers waarschuwden dat de groeiende politieke, economische en sociale macht van de moslimgemeenschappen in het Westen eventueel tot een zelfde patroon zouden kunnen leiden. Hierbij werden voorbeelden gegeven van eisen van moslims in Engeland en Frankrijk om islamitisch voedsel te serveren in schoolcafetaria’, en het tot zwijgen laten brengen van klokken in katholieke kerken die binnen gehoorsafstand van moskeeën staan.

“Ik ben erg geschrokken dat de shariawetgeving naar Amerika komt,” verklaarde Talmoorazy. Als zij in protestantse kerken probeert te spreken over vervolging door moslims van christenen in het Midden Oosten, dan wordt zij vaak door pastors tegengesproken die haar ervan beschuldigen “vergif te verspreiden” en op een oneerlijke manier de islam verdacht te maken, waarvan velen vol blijven houden dat het een “religie van vrede” is.------

http://christenenvoorisrael.nl/2013/01/ ... den-oosten

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 20 mei 2014 15:07

Door de burgeroorlog in Syrië slaan veel mensen op de vlucht. Maar Hanna* en haar man zijn ervan overtuigd dat ze moeten blijven om andere christenen te helpen.

In de Centraal-Afrikaanse Republiek willen islamitische Séléka-rebellen voorganger Servant* vermoorden. Servant is ondergedoken, maar probeert in het geheim andere christenen te bemoedigen.

Vervolgde christenen als Hanna en Servant kennen de kracht van gebed. Door te bidden leggen zij hun zorgen, angst en twijfel in de handen van de Here God. Ze weten dat zij alleen met Zijn hulp staande kunnen blijven. En ze vertrouwen erop dat ze hun last niet alleen hoeven te dragen maar kunnen rekenen op het gebed van christenen wereldwijd.

In de nacht van 13 op 14 juni bidden duizenden christenen op honderden locaties in Nederland en België voor Hanna, Servant en andere vervolgde christenen. Een dvd met filmfragmenten en een boekje met gebedspunten voor iedere deelnemer helpen om deze nacht goed in te vullen. Bidt u mee voor de vervolgde kerk?

* Hanna en Servant heten in werkelijkheid anders. Om veiligheidsredenen wordt hun echte naam niet vermeld.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 27 mei 2014 13:59

Wie is de bron? Open Doors, SDOK of andere?

Waarschijnlijk kunnen mensen daar meer info vinden.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Terug naar “Archief”