Is het een probleem voor de zondvloed

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: Is het een probleem voor de zondvloed

Berichtdoor antoon » 11 jan 2013 17:33

Zonde van je tijd, want die zaken zijn irrelevant.

Dat is niet zo, ik heb al heel wat recht kunnen zetten van de oude geschiedenis, ik niet alleen natuurlijk ook met behulp van andere onderzoekers voor mij

Neem nu het oude Chinese schrift dat moet niet lang na de Babylonische spraakverwarring zijn ontstaan, bij het opzetten van hun woordenschat hebben zij gebruik gemaakt van de geschiedenis, schepping vloed en spraakverwarring tot aan hen toe. al die aspecten vind je terug in hun schrift, ik zal er morgen over verder gaan

alvast een voorproefje
Afbeelding

dit deze uitdruking <GROTE BOOT> wordt uitgebeeld met 8 mensen in boot
als dat nu alles is kan je het toeval noemen, althans je wordt niet bewogen er veel betekenis aan te geven
maar er zijn een tiental meer uitdrukkingen die bijbelse taferelen uitbeelden
Laatst gewijzigd door antoon op 11 jan 2013 17:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jan 2013 17:38

antoon schreef:Neem nu het oude Chinese schrift dat moet niet lang na de Babylonische spraakverwarring zijn ontstaan, bij het opzetten van hun woordenschat hebben zij gebruik gemaakt van de geschiedenis, schepping vloed en spraakverwarring tot aan hen toe. al die aspecten vind je terug in hun schrift, ik zal er morgen over verder gaan

Neeee, niet die nonsens dat Chinese karakters voor man en boot samen regen vormen of wat voor malligheid creationisten uit hun duim hebben gezogen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Berichtdoor antoon » 11 jan 2013 17:42

Code: Selecteer alles

Neeee, niet die nonsens dat Chinese karakters voor man en boot samen regen vormen of wat voor malligheid creationisten uit hun duim hebben gezogen...

Je wordt knap vervelend, gebruik eens een beetje reden en je moet toegeven dat het geen toeval is nogmaals als dit alles is dan kan je gelijk hebben, nonsens zijn het zeer beslist niet, je moet het ook zien in het totaal plaatje van overleveringen en volken die met verschillende linken uit de geschiedenis terug te voeren zijn tot Noach en zijn nakomelingen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jan 2013 17:51

antoon schreef:Je wordt knap vervelend,

Wat? omdat ik je aanspreek op je voorspelbare bullsh*t? Vervelend hè?

gebruik eens een beetje reden en je moet toegeven dat het geen toeval is nogmaals als dit alles is dan kan je gelijk hebben, nonsens zijn het zeer beslist niet, je moet het ook zien in het totaal plaatje van overleveringen en volken die met verschillende linken uit de geschiedenis terug te voeren zijn tot Noach en zijn nakomelingen.

http://www.talkorigins.org/indexcc/CG/CG101.html

Al die beesten aan boord van die ark hadden blijkbaar geen monden...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jan 2013 17:56

Mortlach schreef:Zonde van je tijd, want die zaken zijn irrelevant.

Dat is aan dovemansoren gericht. Het moge wel duidelijk zijn dat de wetenschap (wat dat ook moge zijn) heel erg belangrijk is voor Antoon.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jan 2013 17:58

antoon schreef:Je wordt knap vervelend, gebruik eens een beetje reden en je moet toegeven dat het geen toeval is nogmaals als dit alles is dan kan je gelijk hebben, nonsens zijn het zeer beslist niet, je moet het ook zien in het totaal plaatje van overleveringen en volken die met verschillende linken uit de geschiedenis terug te voeren zijn tot Noach en zijn nakomelingen.

Dat moet hij helemaal niet en als je je dat nou eens realiseert scheelt je een hoop frustratie. ;)

antoon

Berichtdoor antoon » 11 jan 2013 18:00

Moeten niet, klopt het is alleen maar goede raad.
Frustratie heb ik niet of alleen even, maar dan is het algemeen niet bijzonder naar iemand, dat probeer ik te ontwijken althans , ik ga rustig door met onderzoeken, en sceptisme van ongelovigen dat heb ik al een beetje ingecalculeertl.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jan 2013 18:10

Als het jou manier van vertier is wens ik je veel plezier!

antoon

Berichtdoor antoon » 11 jan 2013 18:21

Als het jou manier van vertier is wens ik je veel plezier!

Zo zie je het toch een beetje vreemd aan denk ik , vertier is het niet helemaal, maar onderzoeken of de dingen zo zijn zoals het in de bijbel staat en dat levert vaak positieve resultaten op.
De gelovigen uit de tijd van de apostelen, ik meen Bereers onderzochten ook alles wat zij hoorden van de apostelen of de dingen echt wel zo waren.
Daarmee zeg ik niet dat iedereen dat maar moet gaan doen, als het je niet boeit hoef je er niet aan te beginnen, het is geen geloofs vereiste maar volgens mij mis je dan enkele dingen, die ik/wij dan wel hebben.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jan 2013 18:43

mohamed schreef:Als het jou manier van vertier is wens ik je veel plezier!

antoon schreef:Zo zie je het toch een beetje vreemd aan denk ik , vertier is het niet helemaal, maar onderzoeken of de dingen zo zijn zoals het in de bijbel staat en dat levert vaak positieve resultaten op.
De gelovigen uit de tijd van de apostelen, ik meen Bereers onderzochten ook alles wat zij hoorden van de apostelen of de dingen echt wel zo waren.
Daarmee zeg ik niet dat iedereen dat maar moet gaan doen, als het je niet boeit hoef je er niet aan te beginnen, het is geen geloofs vereiste maar volgens mij mis je dan enkele dingen, die ik/wij dan wel hebben.

Paulus hield zich er ook niet mee bezig. Waarom zou je wetenschap met je geloof willen mengen? Een beetje zuurdesem maakt het hele deeg zuur.

antoon

Berichtdoor antoon » 22 jan 2013 16:14

Ik kan je even niet volgen wetenschap is onomstotelijk met de bijbel verbonden of men het nu leuk vind of niet
Denk aan archeologie volkerenkunde wetenschappen met oude schriften zoals de dodezee rollen.
Een goed gebruik van wetenschap hoeft geen zuurdeeg te zijn.
Wie zegt dat Paulus zich niet ook verdiepte in de toenmalige kennis

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 jan 2013 16:28

antoon schreef:Ik kan je even niet volgen wetenschap is onomstotelijk met de bijbel verbonden of men het nu leuk vind of niet
Denk aan archeologie volkerenkunde wetenschappen met oude schriften zoals de dodezee rollen.

Ja, precies, daarom zijn de geschiedenissen van allerlei volken ook gewoon ononderbroken terug te voeren naar perioden voor de zondvloed. Daarom hebben alleen cheetahs last van een genetische bottleneck (God houdt blijkbaar niet van cheetahs). Daarom wijst alles in de biologie op evolutie. Daarom wijst alles in de sterrenkunde op een miljarden jaren oud universum...

Inderdaad hoor. Onomstotelijk met de bijbel verbonden...

antoon

Berichtdoor antoon » 22 jan 2013 17:43

Ja, precies, daarom zijn de geschiedenissen van allerlei volken ook gewoon ononderbroken terug te voeren naar perioden voor de zondvloed. Daarom hebben alleen cheetahs last van een genetische bottleneck (God houdt blijkbaar niet van cheetahs). Daarom wijst alles in de biologie op evolutie. Daarom wijst alles in de sterrenkunde op een miljarden jaren oud universum...

Inderdaad hoor. Onomstotelijk met de bijbel verbonden...

Het is juist andersom niets bewijs voor evo, ik en anderen hebben onderhand genoeg voorbeelden gegeven dat ook de geschiedenis in de bijbel op knelpunten steeds gelijk heeft.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 jan 2013 18:46

antoon schreef:Het is juist andersom niets bewijs voor evo, ik en anderen hebben onderhand genoeg voorbeelden gegeven dat ook de geschiedenis in de bijbel op knelpunten steeds gelijk heeft.

Alleen in jouw hoofd, beste Antoon, alleen in jouw hoofd.

antoon

Berichtdoor antoon » 23 jan 2013 06:48

Het gaat niet om wat er in mijn hoofd afspeelt het gaat om de duidelijke gegevens, mocht je de gegevens niet begrijpen of heb je er geen interesse in dan moet je dat zeggen, en niet argumentloos door gaan

2+2 is nog altijd 4 beste Mortlach de onlosmakelijke historische data die wetenschap levert t.o.v. de bijbel liegt er echt niet om.
Maar.......heb jij een weerwoord dat binnen mijn argumentatie valt en kan jij uit de doeken doen dat ik ergens fout zit dan hoor ik het graag ik wens je sterkte
Maar noem dan dus wel het punt.

Om maar een voorbeeld aan te halen zie hieronder.
De geleerde kaN nogelijk de bijbel mede ook aangehaald hebben, maar hij kon niet weten wat wij nu wel weten namelijk dat er zeer sterke aanwijzingen naar Farao Djoser zijn dat hij de Farao was waar Jakob en zijn familie voor stonden.
Niet alleen aanwijzingen naar hem maar het past ook bij de andere gebeurtenissen dat kan je echt geen toeval meer noemen

Afbeelding

Terug naar “[Religie] - Open forum”