Discussie: Een pedofiel is welkom in de kerk.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Discussie: Een pedofiel is welkom in de kerk.

Berichtdoor Wilsophie » 11 jan 2013 15:06

Kijk dat is nu juist het onvermogen en de onkunde van de kennis van de Bijbel en ook een onderschatting van de bediening van Jezus van Nazareth die al onze zonden heeft vergeven.
Wij hebben geen statische God, maar een dynamische God.

Men kent helaas niet het huidige werk van Christus als Hogepriester, en dat is geen Werk aan de wereld want dat is allang volbracht, het is een Werk aan gelovigen. Aan Zijn Lichaam!

maran
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maran » 11 jan 2013 15:12

Lichtzwaard schreef:Zonden zijn natuurlijk wel zonden of het grote of kleine zonden zijn dus zullen mensen die ze bedrijven vergeving moeten krijgen bij en van de Allerhoogste naar oprecht berouw en boete.

nou, er zit nogal wat verschil tussen die twee voorbeelden.

maar dit topic gaat over pedofilie en niet over het stelen van een brood of het plegen van een moord.
heeft er niets mee te maken.

verder is de stelling vrij neutraal, want er wordt neutraal gesproken over een pedofiel.
of deze nu wel eens veroordeeld is voor het misbruiken van kinderen wordt niet vermeld.
dat kan m.i. ook nog een verschil maken in de "beoordeling'

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 11 jan 2013 15:21

verder is de stelling vrij neutraal, want er wordt neutraal gesproken over een pedofiel.
of deze nu wel eens veroordeeld is voor het misbruiken van kinderen wordt niet vermeld.
dat kan m.i. ook nog een verschil maken in de "beoordeling'------CITAAT.

Verschil is er dat is waar,maar zonden zijn zonden op zich;als een persoon een rol drop steelt zal dat anders beoordeeld worden dan dat een persoon zich aan kleine kinderen vergrijpt of vijf moorden pleegt.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 11 jan 2013 15:53

De stelling...
Toch moeilijk... vind ik.
In onze gemeente is er een jongen geemigreerd omdat zijn verkrachter 'even' schuldbelijdenis gedaan had en weer in de diensten kwam en die jongen de confrontatie niet van elke zondag zijn verkrachter zien niet aan kon.
Hij is letterlijk en figuurlijk op de vlucht geslagen.

Ik ben er van overtuigd als iemand echt berouw heeft hij of zij er alles aan zal doen om het het slachtoffer makkelijk te maken en de pijn te verzachten

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jan 2013 16:29

Lichtzwaard schreef:verder is de stelling vrij neutraal, want er wordt neutraal gesproken over een pedofiel.
dat kan m.i. ook nog een verschil maken in de "beoordeling'------CITAAT.

Verschil is er dat is waar,maar zonden zijn zonden op zich;als een persoon een rol drop steelt zal dat anders beoordeeld worden dan dat een persoon zich aan kleine kinderen vergrijpt of vijf moorden pleegt.

Daar zijn we het roerend mee eens! d:)b

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jan 2013 16:36

Samanthi schreef:De stelling...
In onze gemeente is er een jongen geemigreerd omdat zijn verkrachter 'even' schuldbelijdenis gedaan had en weer in de diensten kwam en die jongen de confrontatie niet van elke zondag zijn verkrachter zien niet aan kon.

Ik ben er van overtuigd als iemand echt berouw heeft hij of zij er alles aan zal doen om het het slachtoffer makkelijk te maken en de pijn te verzachten

Natuurlijk, iedereen zondigt, maar wie de tempel van God schendt roept het oordeel over zichzelf af. Ook onder het nieuwe verbond zal God diezelfden schenden die oproepen om Christus te lasteren dus moeten we hen uit de gemeente verwijderen.
Laatst gewijzigd door mohamed op 11 jan 2013 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

maran
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maran » 11 jan 2013 16:39

Samanthi schreef:De stelling...

juist, dat kan ik me heel goed voorstellen en dan wordt het wel heel moeilijk voor het slachtoffer.
dan maakt het niet uit [voor hem] of de dader schuld heeft beleden, [of zoals jij het zegt 'even' schuldbelijdenis heeft gedaan] aangezien de wonden veel te diep zijn voor het slachtoffer.

tevens is het zo, dat een pedofiel niet te genezen is, dat maakt het nog moeilijker om steeds weer met hem geconfronteerd te worden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jan 2013 16:44

maran schreef:juist, dat kan ik me heel goed voorstellen en dan wordt het wel heel moeilijk voor het slachtoffer.
dan maakt het niet uit [voor hem] of de dader schuld heeft beleden, [of zoals jij het zegt 'even' schuldbelijdenis heeft gedaan] aangezien de wonden veel te diep zijn voor het slachtoffer.

tevens is het zo, dat een pedofiel niet te genezen is, dat maakt het nog moeilijker om steeds weer met hem geconfronteerd te worden.

Absoluut, wat mij betreft is een pedofiel dus NIET welkom in de kerk en zelfs in het geheel niet in de gemeenschap, noch dorp of stad.

maran
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maran » 11 jan 2013 16:55

oooooh en wat dan?
wat moet er dan met hem gebeuren volgens jou?
opsluiten of zo - ook al heeft hij zich nog nooit vergrepen aan een kind?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jan 2013 16:58

maran schreef:oooooh en wat dan?
wat moet er dan met hem gebeuren volgens jou?
opsluiten of zo - ook al heeft hij zich nog nooit vergrepen aan een kind?

Dan bedoel jij een pedofiel in de kast! Hoe moet ik nou weten of iemand een pedofiel in de kast is? Zolang hij er niet uitkomt heb ik er niks van te vinden.

maran
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maran » 11 jan 2013 17:03

nou, eerder zei je dat deze nergens welkom is.
de stelling gaat n.l. over iemand die als pedofiel bekend staat.

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 11 jan 2013 17:12

maran schreef:nou, eerder zei je dat deze nergens welkom is.
de stelling gaat n.l. over iemand die als pedofiel bekend staat.

Dat staat anders nergens in de openingsvraag hoor

Voor mijn opleiding, Journalistiek, moeten wij een soort krant in elkaar zetten met het thema religie en samenleving. Nu hadden we bedacht om een stelling te doen en daar christenen op te laten reageren. Toelichting: ik bedoel hiermee dat hij een volwaardige plaats heeft in de kerk, dezelfde rechten als andere gemeenteleden en eventueel lidmaatschap.

Stelling: Een pedofiel mag een plek hebben in de kerk.

Willen jullie je onderbouwde mening geven over deze stelling? Graag leeftijd + kerkgenootschap vermelden.Alvast bedankt!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jan 2013 17:41

Inderdaad maran, dat staat nergens. Ik doelde specifiek op overtreders van de wet die zich aan een- of meerdere kinderen hebben vergrepen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 jan 2013 18:37

Natuurlijk, iedereen zondigt, maar wie de tempel van God schendt roept het oordeel over zichzelf af. Ook onder het nieuwe verbond zal God diezelfden schenden die oproepen om Christus te lasteren dus moeten we hen uit de gemeente verwijderen.

Denk jij dat de tempel van God,( dus de Gemeente ), die onberispelijk en rein voor God staat (volgens vele verzen uit de Bijbel) door mensen geschaad kan worden? Dan heb je de mens erg hoog zitten.
Daar waar God niet meer rekent met de zonden?
Dat geloof ik niet. Ik zou het nooit op mijn geweten willen hebben om iemand noch het avondmaal te ontzeggen, noch de toegang tot de dienst aan God waar die dan ook plaats vindt.

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 11 jan 2013 20:21

Absoluut, wat mij betreft is een pedofiel dus NIET welkom in de kerk en zelfs in het geheel niet in de gemeenschap, noch dorp of stad.

Volgens mij is voor God geen zonde te groot, ook niets onmogelijk dus dat een pedofiel niet te genezen is lijkt mij sterk.

Vervolgens ben ik het eens met mohamed zolang de pedofiel volhard in zijn zonden. Sterker nog dit is ook geldig voor mensen die overspel doen, dronkaards, knapenschenders, etc.

Tot dat ze het zich hebben laten afwassen want sommigen van u zijn dat geweest (vers 6.11 1kor)

Met groet Byte :-)
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Terug naar “Archief”