Droom jij maar lekker verder

Moderator: Moderafo's
Lichtzwaard schreef:Betekenis van de Hoogfeesten en feesten heeft niets te maken met gelovig of ongelovig men dient dat gewoon te weten daar het onze Cultuur is en onze wortels en behoort bij een algemene ontwikkeling en opvoeding.Arme man /vrouw die zijn/haar wortels niet meer weet ,geen wonder dat NL een hufterig land is geworden en er steeds meer barbaren op straat lopen.
Arm volk dat niet meer trots is op eigen land cultuur en godsdienst.
Lichtzwaard schreef:Het raakt me niet en het verbaasd me ook niet. Waarom? Nederland word steeds minder gelovig, dan is het ook logisch dat er minder mensen zich verdiepen in de traditionele religie, in dit geval het christendom. En nee, het raakt me niet, ik hoop dat de secularisatie zich door zet tot er geen enkele gelovige meer in Nederland is. Niet dat ik ze haat of zo, of niet mag. Maar ik zie religie als een illusie. En mensen kunnen beter de waarheid omarmen dan in een illusie geloven.-----CITAAT.
Droom jij maar lekker verder![]()
![]()
![]()
salty schreef:......@Sjaak - angst is een slechte raadgever- inderdaad ja ,dat is zo . maar weet je - een mens is nu eenmaal geboren met een spirit. die hoort in deze wereld --- met we kregen wel de belofte voor de hogere Holy Spirit - die behoort aan de Eeuwige Enige Schepper:Er bestaat geen spiritueel vacuum . onze geest is dagene wat overblijft - en uiteindelijk teruggaat naar de Schepper die hem ons gegeven heeft --- of niet. Mensen die zich niet willen openstellen voor de Heilige Geest ,zullen dus deze ook nooit ervaren- en dit missen daarin zit dus het verschil --- maar angst is dus niet de achterliggende gedachte - wel : het streven naar----en het ervaren van --het doel ---van ons zijn .
Lichtzwaard schreef:Juist je hebt het begrepen dat er meer is dan het atheistenleventje van haat en verderf.
salty schreef:Yeshua is het Licht---- Het vleesgeworden Woord ! Hij is onze Leider.
dit is geen religie !
salty schreef:@sjaak----De geest kent functies als "intuïtie", "geweten", en godbewustzijn.">>
De ziel kent functies als "voelen," "willen" en "denken."![]()
Sjaak84 schreef:Niemand heeft ooit kunnen aantonen dat er zoiets als een ziel bestaat. Alle aanwijzingen in hersenonderzoek laten zien dat het brein het zelf doet, zonder externe hulp van buitenaf. Maar dat is weer een andere discussie.
JHM schreef:Heeft iemand ooit kunnen aantonen dat er geen ziel bestaat?
JHM schreef:Heeft iemand ooit kunnen aantonen dat er geen ziel bestaat?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten