Maar 3,2 procent begrijpt betekenis Pasen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Re: Maar 3,2 procent begrijpt betekenis Pasen

Berichtdoor Lichtzwaard » 05 jan 2013 11:40

Het raakt me niet en het verbaasd me ook niet. Waarom? Nederland word steeds minder gelovig, dan is het ook logisch dat er minder mensen zich verdiepen in de traditionele religie, in dit geval het christendom. En nee, het raakt me niet, ik hoop dat de secularisatie zich door zet tot er geen enkele gelovige meer in Nederland is. Niet dat ik ze haat of zo, of niet mag. Maar ik zie religie als een illusie. En mensen kunnen beter de waarheid omarmen dan in een illusie geloven.-----CITAAT.

Droom jij maar lekker verder :yahoooo: :yahoooo: :yahoooo: :yahoooo:
VERITAS VOS LIBERABIT.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 05 jan 2013 11:41

Lichtzwaard schreef:Betekenis van de Hoogfeesten en feesten heeft niets te maken met gelovig of ongelovig men dient dat gewoon te weten daar het onze Cultuur is en onze wortels en behoort bij een algemene ontwikkeling en opvoeding.Arme man /vrouw die zijn/haar wortels niet meer weet ,geen wonder dat NL een hufterig land is geworden en er steeds meer barbaren op straat lopen.

Dit is gewoon echt de grootste onzin. In Amerika is men veel christelijker als hier, maar daar is veel meer criminaliteit als in Nederland of andere seculiere landen. Men zou juist minder gelovig moeten worden, dan worden mensen aardiger. Deze conclusie slaat natuurlijk nergens op. Hoe crimineel een land is hangt van vele factoren af.

Arm volk dat niet meer trots is op eigen land cultuur en godsdienst.

Cultuur veranderd. We hebben nu ook een andere cultuur dan de Germanen die hier vroeger leefden. Toen kwam het christendom in Europa, hadden we dan ook niet moeten zeggen, wij zijn trots op onze eigen cultuur en godsdienst, ga weg!?
Laatst gewijzigd door Sjaak84 op 05 jan 2013 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 05 jan 2013 11:43

Lichtzwaard schreef:Het raakt me niet en het verbaasd me ook niet. Waarom? Nederland word steeds minder gelovig, dan is het ook logisch dat er minder mensen zich verdiepen in de traditionele religie, in dit geval het christendom. En nee, het raakt me niet, ik hoop dat de secularisatie zich door zet tot er geen enkele gelovige meer in Nederland is. Niet dat ik ze haat of zo, of niet mag. Maar ik zie religie als een illusie. En mensen kunnen beter de waarheid omarmen dan in een illusie geloven.-----CITAAT.

Droom jij maar lekker verder :yahoooo: :yahoooo: :yahoooo: :yahoooo:

Goed argument weer met je smilies...... Nederland word steeds minder gelovig, bekijk de cijfers van het CBS maar.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Religie_in ... an_het_CBS

Christopher Hitchens

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 07 jan 2013 15:21

......@Sjaak - angst is een slechte raadgever- inderdaad ja ,dat is zo . maar weet je - een mens is nu eenmaal geboren met een spirit. die hoort in deze wereld --- met we kregen wel de belofte voor de hogere Holy Spirit - die behoort aan de Eeuwige Enige Schepper:Er bestaat geen spiritueel vacuum . onze geest is dagene wat overblijft - en uiteindelijk teruggaat naar de Schepper die hem ons gegeven heeft --- of niet. Mensen die zich niet willen openstellen voor de Heilige Geest ,zullen dus deze ook nooit ervaren- en dit missen daarin zit dus het verschil --- maar angst is dus niet de achterliggende gedachte - wel : het streven naar----en het ervaren van --het doel ---van ons zijn .
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 07 jan 2013 15:31

Nederland wordt minder gelovig- ja helaas- grote vraag hoe is dat zo gekomen- omdat mensen God de rug toekeren. de kerk denkt dat zij het woord van God draagt- wat niet zo is !Het is Het Woord van YHWH wat -is- was -en altijd zal zijn !!!,
Het is de lamp op ons levenspad Het Licht dat ons leidt naar waar we voor zijn bestemd Volg het....
Yeshua is het Licht---- Het vleesgeworden Woord ! Hij is onze Leider.
dit is geen religie !

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 07 jan 2013 21:04

salty schreef:......@Sjaak - angst is een slechte raadgever- inderdaad ja ,dat is zo . maar weet je - een mens is nu eenmaal geboren met een spirit. die hoort in deze wereld --- met we kregen wel de belofte voor de hogere Holy Spirit - die behoort aan de Eeuwige Enige Schepper:Er bestaat geen spiritueel vacuum . onze geest is dagene wat overblijft - en uiteindelijk teruggaat naar de Schepper die hem ons gegeven heeft --- of niet. Mensen die zich niet willen openstellen voor de Heilige Geest ,zullen dus deze ook nooit ervaren- en dit missen daarin zit dus het verschil --- maar angst is dus niet de achterliggende gedachte - wel : het streven naar----en het ervaren van --het doel ---van ons zijn .

Ik heb geen ziel hoor, jij ook niet. Niemand heeft ooit kunnen aantonen dat mensen een ziel hebben. De enige geest die we hebben word gegenereerd door ons brein.

Christopher Hitchens

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 07 jan 2013 21:16

angst is een slechte raadgever- inderdaad ja ,dat is zo . maar weet je - een mens is nu eenmaal geboren met een spirit. die hoort in deze wereld --- met we kregen wel de belofte voor de hogere Holy Spirit - die behoort aan de Eeuwige Enige Schepper:Er bestaat geen spiritueel vacuum . onze geest is dagene wat overblijft - en uiteindelijk teruggaat naar de Schepper die hem ons gegeven heeft --- of niet. Mensen die zich niet willen openstellen voor de Heilige Geest ,zullen dus deze ook nooit ervaren- en dit missen daarin zit dus het verschil --- maar angst is dus niet de achterliggende gedachte - wel : het streven naar----en het ervaren van --het doel ---van ons zijn .------------CITAAT.

Juist je hebt het begrepen dat er meer is dan het atheistenleventje van haat en verderf.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 07 jan 2013 21:49

Lichtzwaard schreef:Juist je hebt het begrepen dat er meer is dan het atheistenleventje van haat en verderf.

Je laat nu echt wel goed zien dat je een troll bent. Ik haat gelovigen niet, dat heb ik al meerdere malen gezegd, dat maak jij er van.

Christopher Hitchens

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 07 jan 2013 23:23

@sjaak----De geest kent functies als "intuïtie", "geweten", en godbewustzijn.">>
De ziel kent functies als "voelen," "willen" en "denken." :idea:

Verandering van geest dat is wat voor iemand die Yeshua als Messias heeft leren kennen iets heel wezenlijks.
Iemand die dit niet heeft gekend weet daarom ook niet waarover wij spreken. daarom begrepen de meesten van zijn tijdgenoten zelfs Jezus woorden niet en vonden het alleen fascinerend om Zijn wonderen te zien. Maar daar ging het uiteindelijk niet om !

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 jan 2013 01:00

salty schreef:Yeshua is het Licht---- Het vleesgeworden Woord ! Hij is onze Leider.
dit is geen religie !

Waarom woon je dan in Jeruzalem als het geen religie voor je is?

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 08 jan 2013 22:02

salty schreef:@sjaak----De geest kent functies als "intuïtie", "geweten", en godbewustzijn.">>
De ziel kent functies als "voelen," "willen" en "denken." :idea:

Niemand heeft ooit kunnen aantonen dat er zoiets als een ziel bestaat. Alle aanwijzingen in hersenonderzoek laten zien dat het brein het zelf doet, zonder externe hulp van buitenaf. Maar dat is weer een andere discussie.

Christopher Hitchens

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 08 jan 2013 22:23

Sjaak84 schreef:Niemand heeft ooit kunnen aantonen dat er zoiets als een ziel bestaat. Alle aanwijzingen in hersenonderzoek laten zien dat het brein het zelf doet, zonder externe hulp van buitenaf. Maar dat is weer een andere discussie.

Heeft iemand ooit kunnen aantonen dat er geen ziel bestaat?
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 08 jan 2013 22:36

Heeft iemand ooit kunnen aantonen dat er geen ziel bestaat?------CITAAT.

Dat kan men ook niet daar de ziel gewoon bestaat;de mens die zich zelf kent en zijn oorsprong weet dat hij/zij uit ziel bestaat en een stoffelijk lichaam.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 08 jan 2013 23:07

JHM schreef:Heeft iemand ooit kunnen aantonen dat er geen ziel bestaat?

Nee, maar dat is nog geen goede reden om in iets te geloven als je het tegendeel niet kan aantonen. Kan je aantonen dat er geen kabouters bestaan? Nee dat kan niet. Is het waarschijnlijk dat kabouters bestaan? Nee, aangezien er geen positief bewijs voor is. Maar goed, ik geloof dat we offtopic gaan.

Christopher Hitchens

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 jan 2013 00:35

JHM schreef:Heeft iemand ooit kunnen aantonen dat er geen ziel bestaat?

Ik kan ook niet aantonen dat er geen theekopje in een baan rond de zon zweeft. Een negatief bewijzen is over het algemeen nogal lastig, maar daarop terugvallen als positief bewijs is je bouwwerk wel op heel erg los zand zetten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”