De Wijzen uit het oosten.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: De Wijzen uit het oosten.

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2013 22:44

De satan had al toegang toen hij Job mocht verleiden en als hij de aanklager is dan moet hij toch ergens kunnen klagen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat satan niet in de hemel der hemelen kan komen want je weet dat er 3 hemelen zijn. Geen 7, dat zegt de Koran en die kletsen maar wat.

Na Job is er nooit een moment geweest dat de satan uit de hemel is geworpen, dus hij komt er gewoon regelmatig, zonder zeggenschap, maar wel om aan te klagen.

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 03 jan 2013 01:53

@wilsophie: het verschil tussen jouw en mijn geloof is echt heel, heel groot. Onoverbrugbaar. We zijn op een zijpad terechtgekomen, vol met stenen met scherpe randjes en hobbels door boomwortels. De lantaarns zijn uit. De Wijzen lopen onbegrepen aan de overkant van het ravijn, op een tamelijk geplaveide weg, goed verlicht, ook door de maan en de sterren. Weer terug naar huis, in het land van de zonen van Ketura.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 03 jan 2013 10:31

Ja die zonen laten mij ook niet los, maar na enige informatie van mensen die het kunnen weten, zijn die mannen naar Midian vertrokken en dat is wat anders dan waar de Wijzen vandaan kwamen heb ik begrepen.

Maar dit alles heeft niets met ons geloof te maken, het bestuderen van dit soort zaken is de honing die de Bijbel ook toedient en jij en ik zijn verzadigd van de melk en willen naar de honing toe, en zo er al raakvlakken waren ...doet niets daarvan af... wat mij betreft. Jij jouw keus en ik de mijne. En voor mij is de lantaarn nooit uit, want het Woord is een Licht op mijn pad.De Wijzen wachten rustig tot ze straks weer in beeld mogen komen.
Stenen met scherpe randjes kan ik als ezel moeiteloos vermijden. En op de geplaveide weg liggen slechts voornemens en die hebben voor mij geen enkele waarde.
De maan is tamelijk verduisterd, want Israël leeft in duisternis en de 28 dagen van de cyclus zijn blijkbaar nog niet om.
Ik leef in het licht van de zon en heb de maan niet nodig, want ik wandel in het Licht met de Zonne der Gerechtigheid.
En de sterrren spreken.... dus laat hen rustig spreken, wie hen hore...achte erop.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 04 jan 2013 11:00

Balthasar ,Casper en Melchior zijn nu heel dicht bij zij volgen getrouw de Ster van het Licht nog even kunnen deze Drie Wijzen hun geschenken aan bieden Goud Wierook en Mirre aan het Christuskind onze Verlosser.
Laatst gewijzigd door Lichtzwaard op 04 jan 2013 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
VERITAS VOS LIBERABIT.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 jan 2013 11:50

Lichtzwaard schreef:Balthasar ,Casper en Melchior zijn nu heel dicht bij zij volgen getrouw de Ster van het Licht nog even kunnen deze Drie Wijzen hun geschenken aan bieden Goed Wierook en Mirre aan het Christuskind onze Verlosser.

Christus is al lang geen kind meer (Hos 11,1) hoe leest u?

Trajecto
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Trajecto » 04 jan 2013 15:40

Lichtzwaard schreef:Balthasar ,Casper en Melchior zijn nu heel dicht bij zij volgen getrouw de Ster van het Licht nog even kunnen deze Drie Wijzen hun geschenken aan bieden Goed Wierook en Mirre aan het Christuskind onze Verlosser.

mohamed schreef:Christus is al lang geen kind meer (Hos 11,1) hoe leest u?

In Mattheüs 2:11 is Jezus een kind.
Nulla aetas ad discendum sera

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 jan 2013 01:14

mohamed schreef:Christus is al lang geen kind meer (Hos 11,1) hoe leest u?

Trajecto schreef:In Mattheüs 2:11 is Jezus een kind.

Dan is Christus een heeeel oud kind!

Trajecto
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Trajecto » 05 jan 2013 02:23

mohamed schreef:Lichtzwaard:
Balthasar ,Casper en Melchior zijn nu heel dicht bij zij volgen getrouw de Ster van het Licht nog even kunnen deze Drie Wijzen hun geschenken aan bieden Goed Wierook en Mirre aan het Christuskind onze Verlosser.

mohamed:

Trajecto:

mohamed:

:lol: :lol: :lol:

O, jij wilt alle herdenkings-feestdagen afschaffen(?).
Dat gedoe met die Wijzen die elk jaar weer komen... :roll:
Jij hebt zeker ook maar een paar keer gebeden hè?
God weet echt wel dat je zijn naam heiligt als je het paar maal gezegd hebt, toch?
Nou ja vooruit, zeven keer dan, maar dan is het ook genoeg zeker?

Nou, ik vind dit "ergens" wel verfrissend, zo even ertussendoor! :lol: ::))

Trajecto
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Trajecto » 05 jan 2013 02:33

Nou, op zich is dat misschien wel een mooi onderwerp voor een topic:
Waarom doen wel zoveel steeds weer opnieuw en doorlopen we cycli steeds weer opnieuw?
En in de Bijbel wordt zoiets ook al opgedragen. Het is vast niet zomaar. 8)

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 jan 2013 10:20

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 05 jan 2013 10:31

Dat gedoe met die Wijzen die elk jaar weer komen-------------CITAAT.

Maar wel een heerlijk gedoe elk jaar weer;elke jaar komen ze Morgen zullen ze daadwerkelijk in de Kerststallen in de Kerken en thuis bij de mensen aanwezig zijn;wat een rijke theologie zit er in deze geschiedenis ten voor beeld van alleen die weet hebben buiten Jezus Christus en de Kerk Zijn Kerk geen zaligheid.Alleen in het Christuskind is eeuwige behoudenis en dat wisten ook de Drie Wijzen uit het Oosten. zon6 zon6 zon6 zon10 zon10 zon10 zon10
VERITAS VOS LIBERABIT.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 jan 2013 12:49

mohamed schreef:Lichtzwaard:
Balthasar ,Casper en Melchior zijn nu heel dicht bij zij volgen getrouw de Ster van het Licht nog even kunnen deze Drie Wijzen hun geschenken aan bieden Goed Wierook en Mirre aan het Christuskind onze Verlosser.

mohamed:

Trajecto:

mohamed:

Trajecto schreef::lol: :lol: :lol:
O, jij wilt alle herdenkings-feestdagen afschaffen(?).
Dat gedoe met die Wijzen die elk jaar weer komen... :roll:
Jij hebt zeker ook maar een paar keer gebeden hè?
God weet echt wel dat je zijn naam heiligt als je het paar maal gezegd hebt, toch?
Nou ja vooruit, zeven keer dan, maar dan is het ook genoeg zeker?

Nou, ik vind dit "ergens" wel verfrissend, zo even ertussendoor! :lol: ::))

:clown:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 jan 2013 12:56

Trajecto schreef:Nou, op zich is dat misschien wel een mooi onderwerp voor een topic:
Waarom doen wel zoveel steeds weer opnieuw en doorlopen we cycli steeds weer opnieuw?
En in de Bijbel wordt zoiets ook al opgedragen. Het is vast niet zomaar. 8)

Volgens mij had Paulus het helemaal niet zo staan op dergelijke riten (Gal 4,10-11) en frustreerde het hem nogal dat mensen oude tradities in ere bleven houden. Nee, als Paulus vandaag had geleefd denk ik niet dat hij erg welkom zou zijn in de meeste kerken.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 jan 2013 13:09

Lichtzwaard schreef:Dat gedoe met die Wijzen die elk jaar weer komen-------------CITAAT.

Maar wel een heerlijk gedoe elk jaar weer;elke jaar komen ze Morgen zullen ze daadwerkelijk in de Kerststallen in de Kerken en thuis bij de mensen aanwezig zijn;wat een rijke theologie zit er in deze geschiedenis ten voor beeld van alleen die weet hebben buiten Jezus Christus en de Kerk Zijn Kerk geen zaligheid.Alleen in het Christuskind is eeuwige behoudenis en dat wisten ook de Drie Wijzen uit het Oosten. zon6 zon6 zon6 zon10 zon10 zon10 zon10

Toch vergeten ze het ieder jaar net zo snel weer. :lol:

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 jan 2013 15:05

Volgens mij had Paulus het helemaal niet zo staan op dergelijke riten (Gal 4,10-11) en frustreerde het hem nogal dat mensen oude tradities in ere bleven houden. Nee, als Paulus vandaag had geleefd denk ik niet dat hij erg welkom zou zijn in de meeste kerken.

Misschien de Here Jezus ook niet. Helaas.

Als ik hoor dat de bekende dominees die de naam van een boom dragen ( hoe kan het ook anders) niet geloven in de opstanding dan laat het zich raden dat dat niet "des Heeren" is.

En in de roomse kerk zou de Here Jezus zeer verbaasd rondkijken denk ik.

Terug naar “[Religie] - Open forum”