Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Dippie » 01 jan 2013 10:54

Allereerst allemaal de beste wensen voor het komende jaar! Hebben de kids er allemaal doorheen geslapen of niet? Hier gelukkig wel!

V was twee dagen koortsvrij, nog wel jengelig en iets minder eetlust, maar het ging dacht ik de goede kant op... Vannacht ook een nacht gemaakt van 13 uur, dus lekker! Alleen vanmorgen getempt voordat ze in bad ging, en wéér 39,1. Ze is ook nog steeds snotverkouden en nu ook erg aan het hoesten. Hoop dat het toch wel meealt, want we moeten vanmiddag toch echt op pad naar de families... Gelukkig kan ze bij mijn ouders gewoon lekker slapen ;)
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 jan 2013 11:51

ach... wat een sleepende.ziektes allemaal. hier voor marijn weer druppels ivm oorotsteking. gelukkig mag ik van xe kno.zelf.de.medicatie.bestellen als het weer mis is, scheelt weer huisartsbezoek. met de zaklamp gezien dat de buisnes nog zitten. maar buikgriep komt ook telkens opzetten hier, gister.weer.overgeven ed.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jan 2013 13:51

beterschap voor Vianne en M!
frederiek heeft heerlijk doorgeslapen vannacht. Jurian had 2 logeetjes in zijn kamer, dus die sliep om half 9 pas, en kon amper wakker worden om half 12. Dus ik wilde hem al laten liggen, maar mijn man vond het niet eerlijk, omdat we beloofd hadden hem eruit te halen. Dus toch maar wakker gemaakt, en hij vond het prachtig. Hij had 's middags al een poos op straat gestaan met zijn knalerwten (mama, ik ga even vuurwerken buiten) en 's nachts heeft hij sterretjes gebrand tot hij een ons woog ;)

Nu is hij moe, vanavond maar op tijd naar bed :D

Jullie ook allemaal een leuke oud&nieuw gehad?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 jan 2013 16:36

@Ppm: kan jij zien of de buisjes nog goed zitten? Hier krijg ik dat echt niet voor elkaar, dus moet als ik twijfel langs de huisarts. Die constateerde pas dat de buisjes gewoon los in de oren zitten, dus hier staat inmiddels weer een KNO-afspraak.

Hier hebben de kids lekker door het vuurwerk heen geslapen, en Timon heeft vanmiddag buiten zijn sterretjes gebrand. Zolang ze er zelf nog niet over beginnen ga ik ze niet uit bed halen ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 jan 2013 21:34

Ik weet niet hoe de toestand van de buisjes zijn, maar ik kan wel zien dat ze gewoon nog in zijn oor zitten. Of ze los zijn of vast zitten geen idee.
M heeft geen diepe gehoorgangen denk ik! gewoon met een zaklamp schijnen in zijn oor, iets aan het schelpje trekken zodat je een recht zicht hebt. Het is niet heel duidelijk maar wel te zien!

Ik doe het niet dagelijks hoor :)...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 02 jan 2013 17:54

Vanmiddag mocht ik langskomen bij de ha, had vanmorgen toch even de assistente gebeld om te overleggen. Ze blijkt toch een (beginnende?) oorontsteking te hebben en we hebben een abkuur meegekregen. Ik hoop dat deze aan gaat slaan, want de koorts liep aardig op... Ze is ook echt écht ziek. Ik zit werkelijk al de gehele dag met een half slapend meisje op schoot... Ze slaapt nu in de box, wat ze denk ik als laatst heeft gedaan toen ze een paar weken was ;)
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jan 2013 21:03

Beterschap!!
hier met kerst ziek geweest, allemaal alleen EL niet. Nu nog een jochie met ontstoken oogjes, verder allemaal gelukkig weer opgeknapt. Vind het zo sneu als de kinders ziek zijn.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 jan 2013 19:02

Alle kindjes weer opgeknapt?

Nina heeft sinds gisterenavond diarree (gelukkig niet elk uur) tot nu toe 3 flinke vieze broeken echt van de knieen tot aan haar nek :shock:
Ik heb ze net maar in de douche uitgekleed en afgespoeld. Voor de rest is ze volgens mij niet ziek ze wil alleen geen avondeten eten de laatste 2 dagen.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 07 jan 2013 10:34

Bah wat vervelend, hopelijk is ze er snel weer vanaf.

Azrit
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Azrit » 09 jan 2013 16:49

Hi, ik ben Azrit en ik ben nieuw hier. Heb al een beetje door dit topic heen gelezen en ik vind het interessant om te lezen hoe jullie omgaan met kids en opvoeden. Ik heb zelf een kindje van een half jaar oud dus tips en ervaringen uitwisselen zijn welkom :)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 09 jan 2013 17:13

Welkom!
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2013 18:25

Welkom Azrit, en leuk een kleintje van een half jaar. Is het een meisje of jongetje?

Ik heb zelf een zoontje van 15 maanden. Qua ontwikkeling leert hij nu ineens ontzettend veel. Het is wel een handenbindertje: klimt echt werkelijk overal op. Vindt het heel leuk om na te praten (bepaalde woordjes als hij iets op pikt) en kletst de hele dag.

Hier is S. weer helemaal de oude. Hij slaapt weer lekker, soms komt hij nog wel 's nachts. Maar pas had hij al weer drie nachten achter elkaar door geslapen.

En hij eet nu trouwens Brintapap 's ochtends. Dat hapt hij heerlijk weg.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 jan 2013 19:03

joehoe, maar niet heus. Vandaag gaf de huisarts ws het ei van columbus. Ik denkend dat hij ovr zijn melk intellerantie over was, maar dat is helaas niet waar. Ipv dat ik dacht dat hij nog steeds buikgriep had, heeft hij dus last van de melk.
Ook zijn buisje is uit zijn oor, nu hopen dat het meevalt met een ontsteking, maar weer bellen naar de kno voor een nieuw buisje.

We hebben een abbo in het voorjaar voor buisjes! :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2013 19:13

PPM, hebben ze bij jullie in de buurt een geitenboerderij? Hier drinken de mannen alleen maar geitenmelk (dus rauw). Je zou eens kunnen proberen om dat te laten drinken?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 09 jan 2013 19:14

Welkom Azrit! Leuk dat je hier ook mee komt kletsen.

Vervelend ppm, dat hij er nog niet overheen is, maar wel fijn dat je nu weet wat hij mankeerde.

Hebben de buisjes bij M ook een jaar gezeten? Bij Sylke moeten ze nu na precies een jaar ook weer opnieuw (denk ik tenminste, hoop dat ze daarna weer een beetje beter luistert ;)). Morgen naar de orthoptist voor weer een ogentest. Beetje jammer dat ze niet gewoon de resultaten van de test van het CB overnemen, maar perse zelf weer moeten testen. We zitten weer lekker in de doktersafspraken de komende tijd, dus had het voor Sylke wel fijn gevonden als deze niet nodig was geweest maar daar gingen ze in het zkhs niet mee akkoord.

Timon is ineens druk met Engels leren, hij vindt zelf dat ie al bijna alles weet :mrgreen: . Wel leuk om te zien hoe snel zo'n kind dingen oppikt, en ik kan meteen mijn eigen Engels weer een beetje bijspijkeren ;)

Terug naar “Archief”