Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Kvinna » 01 jan 2013 13:47

Toch is het wel waar dat normale, gezonde maaltijden en zon min mogelijk tussendoor goed is voor de lijn. En als je dan ook voldoende beweegt, is dat goed voor je lichaam.

Ik zou niet aan zo'n sportschooltoestand moeten dénken. Zou me daar zeer ongelukkig voelen. Maar een flink stuk lopen is ook goed voor me, en makkelijker haalbaar.
Sinds ik weer meer wandel, is de bloeddruk omlaag gegaan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jan 2013 13:59

Het is sowieso beter om vaker iets te eten, niet 2 keer per dag. Dan gaat je verbranding omlaag. Ik val af als ik 5 keer per dag eet. 's morgens 2 beschuitjes, tussendoor een plak ontbijtkoek, tussen de middag 2 boterhammen, 'smiddags een stuk fruit en 's avonds een gewone avondmaaltijd. Dan heb ik geen honger en val ik eerst iets af en blijf daarna keurig op gewicht.
Helaas gaat het bij mij mis zodra ik wel iets anders ga eten, zoals in het weekend een extra boterham met pure pasta of een tucjes ofzo. Ik zit nu aardig goed in het ritme van door de weeks 5 keer per dag minder eten, en dan in het weekend iets extra's. Dan blijf ik heel netjes op gewicht.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 01 jan 2013 18:44

Kvinna schreef:Toch is het wel waar dat normale, gezonde maaltijden en zon min mogelijk tussendoor goed is voor de lijn. En als je dan ook voldoende beweegt, is dat goed voor je lichaam.

Ik zou niet aan zo'n sportschooltoestand moeten dénken. Zou me daar zeer ongelukkig voelen. Maar een flink stuk lopen is ook goed voor me, en makkelijker haalbaar.

Je hebt het begrepen een goede arts zal dat ook altijd voorschrijven en de mensen die gewoon twee keer per dag eten niet te veel maar wel gezond en elke dag aan de wandel gaan dus bewegen zijn gezond en slank.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jan 2013 23:31

Kvinna schreef:Toch is het wel waar dat normale, gezonde maaltijden en zon min mogelijk tussendoor goed is voor de lijn. En als je dan ook voldoende beweegt, is dat goed voor je lichaam.

Nee. Gezond is als je evenveel caloriën opneemt als dat je verbruikt. Als ik op een dag 3500 kcal verbruik (omdat ik heb gesport) en ik eet er maar 2500, dan is dat niet gezond.

Je voeding moet afhangen van je activiteit. Daarbij is regelmatig kleine maaltijden veel beter voor je bloedsuikerspiegel.

Dan moet je het niet doen... alhoewel ik me afvraag in hoeverre het vooroordelen zijn waarop je dat gevoel baseert. Wel goed van je bloeddruk! Dat is een flinke opsteker.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 01 jan 2013 23:47

Uiteindelijk draait het om de balans, dat ben ik met je eens. Als je wil afvallen, moet je minder energie innemen dan je gebruikt.
Ik weet ook dat meerdere malen per dag wat gebruiken ook goed is, maar voor mij is het lastig om iets kleins tussendoor te nemen en het daar bij te laten. Het is makkelijker om niets te nemen dan om weinig te nemen.

Ik geef plasma dus heb een regelmatige bloeddrukcontrole. Leuke bijkomstigheid.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 02 jan 2013 10:50

Lichtzwaard schreef:

Je hebt het begrepen een goede arts zal dat ook altijd voorschrijven en de mensen die gewoon twee keer per dag eten niet te veel maar wel gezond en elke dag aan de wandel gaan dus bewegen zijn gezond en slank.

Waaruit bestaan je maaltijden dan? hoe je het ook bij elkaar wilt praten, met 1500 kcal per dag heb je geen normaal bewegend leven. Een gemiddeld model in Milan eet meer en die krijgen al vaak commentaar dat ze ongezond mager zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 02 jan 2013 13:45

Lichtzwaard schreef:

.[/quote]

Een gezonde stofwisseling vraagt om 6 (!) verantwoorde, kleine maaltijden per dag (dit is dus inclusief een gezond tussendoortje). Dat is de meest ideale situatie, gecombineerd met voldoende bewegen, waarvan gewoon stevig wandelen bewezen het beste is.
De gemiddelde hoeveelheid calorieën is voor iedereen anders. Een zwaar lichaam gebruikt meer dan een licht lichaam. Gemiddeld is 1500 Kcal het absolute minimum voor een volwassen vrouw met normale bezigheden. Ga je daar onder zitten, dan functioneert je stofwisseling niet optimaal. Dan krijg je van die vrouwen die meteen 5 kilo aankomen na vakanties of feestdagen of een weekend. Niet zo handig dus.

Veel vrouwen eten te weinig, en komen daardoor heel snel aan als ze eens iets anders eten. Op den duur ga je met je "normale"eten dan ook al aankomen, en is het hek van de dam. Je zult uiteindelijk steeds dikker worden, en dan krijg je dus de klacht dat je nauwelijks iets eet en toch niet afvalt. Nier erg verstandig dus, om te matig te zijn met eten.

2 maaltijden is absoluut te weinig.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2013 14:23

Allemaal cliché's waar ik niets aan heb. Want hoezo meer bewegen als je niet kunt lopen?

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 02 jan 2013 14:27

Wilsophie schreef:Allemaal cliché's waar ik niets aan heb. Want hoezo meer bewegen als je niet kunt lopen?

Dat maakt het meteen drie keer zo moeilijk, ja. Maar bovenstaande verhalen gaan wel in algemene zin op.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 02 jan 2013 19:56

Maar bovenstaande verhalen gaan wel in algemene zin op-----------CITAAT.

VERITAS VOS LIBERABIT.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 02 jan 2013 20:41

Lichtzwaard schreef:Maar bovenstaande verhalen gaan wel in algemene zin op-----------CITAAT.

Hej een echo. Je praat nog steeds onzin, tenzij je maaltijden gigantisch zijn. Je hebt nog steeds niet aangegeven waaruit je maaltijden bestaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 02 jan 2013 20:53

Uiteindelijk draait het om de balans, dat ben ik met je eens. Als je wil afvallen, moet je minder energie innemen dan je gebruikt.
Ik weet ook dat meerdere malen per dag wat gebruiken ook goed is, maar voor mij is het lastig om iets kleins tussendoor te nemen en het daar bij te laten. Het is makkelijker om niets te nemen dan om weinig te nemen.-----CITAAT.

Ik geef plasma dus heb een regelmatige bloeddrukcontrole. Leuke bijkomstigheid.-----CITAAT.

Juist het draait om de balans en die balans heeft tijd nodig om zich te vestigen in het lichaam.En het lichaam is in gesteld op schaarste.Twee maaltijden per dag en dan niet te veel maar wel gezonde voeding kan geheel volstaan als de beoogde balans er is.Een arts zal altijd zeggen niet snoepen elke dag bewegen en een gezonde maaltijd een keer per dag en in de avonduren een kleine maaltijd;mensen die dat doen zijn gezond voelen zich goed en zijn slank. :!: :!: :!: :!: :!:
VERITAS VOS LIBERABIT.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 02 jan 2013 22:08

Lichtzwaard schreef:
Juist het draait om de balans en die balans heeft tijd nodig om zich te vestigen in het lichaam.En het lichaam is in gesteld op schaarste.Twee maaltijden per dag en dan niet te veel maar wel gezonde voeding kan geheel volstaan als de beoogde balans er is.Een arts zal altijd zeggen niet snoepen elke dag bewegen en een gezonde maaltijd een keer per dag en in de avonduren een kleine maaltijd;mensen die dat doen zijn gezond voelen zich goed en zijn slank. :!: :!: :!: :!: :!:

Die vlieger gaat dus echt niet altijd op...ik eet drie keer per dag, eet tussendoor koek en snoep en s avonds vrijwel altijd koek en wat chips...en ik ben slank :wink: Soms heeft het dus ook gewoon met je aanleg te maken. E o ja, ik voel me gewoon gezond...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 jan 2013 22:19

Ach Merisja, laat hem toch. Je kunt beter tegen een muur praten dat dat je met Lichtzwaard in gesprek gaat. Hij herhaalt slechts letterlijk steeds hetzelfde en verstoort wat mij betreft daarmee behoorlijk de thread.

Reden voor een time-out, beste mods?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2013 22:38

Deze man woont in een huis van oudere pastores en er wordt voor hem gekookt, elke dag een lekker menu met een glas wijn enz..
Dat staat nooit in verhouding met de huismoeder die voor een gezin moet koken naast haar werk soms ook nog buitenshuis en dan zelf wat moet afslanken, dus dat betekent soms dubbele menu's en dat is heel veel werk.

Ik heb diep respect voor al die mensen, mannen en vrouwen die er alles aan doen om niet te dik te worden en ook nog lekkere dingen voor hun gezin moeten klaarmaken in de keuken en er dan alleen maar naar mogen kijken, bij wijze van spreken.

Het is echt van toepassing dat de beste stuurlui aan de wal staan, behalve mensen die eerlijk zeggen dat ze raak snoepen en lekker slank blijven en zich prima voelen. Dank voor die eerlijkheid.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”