Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 24 dec 2012 00:18

essieee schreef:Sporten en gezond eten.....

Hoe ist Jannoek? En andere afvallers?

Ik sta in verband met de winter (geen energie) en iets te fanatiek overwerken (nog minder energie) alweer een hele tijd stil. Zo erg dat ik echt weer begin te merken dat ik weer wat moet gaan doen. Hoeveel '+' ik sta weet ik niet, maar het zal niet minder dan +10 zijn, vrees ik. Maar goed, nu de dagen weer langzaam langer worden, heb ik er wel weer zin in het sporten weer op te pakken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 24 dec 2012 09:36

Nu ik niet meer hardloop word ik zwaarder, maar doordat ik nog wel gewichttraining doe word ik niet dikker. Het nadeel met de gewichten is dat ik gewoon vast zit op psychologische grenzen Deadlift lukt 97.5, maar 100 net niet. Squat 77.5, maar 80 net niet. Shoulderpress 37.5 maar 40 net niet. (Pull up nog steeds niet). Ik blijf nog maar even volhouden met braaf goed eten en trainen, daarna proberen af te vallen zonder kracht te verliezen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 dec 2012 10:13

misschien een rare vraag, maar hoe kan je 'zomaar' 10 kg aankomen? Dan moet er toch ook iets grondig mis zijn met je eetpatroon?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 dec 2012 14:39

ajl schreef:misschien een rare vraag, maar hoe kan je 'zomaar' 10 kg aankomen? Dan moet er toch ook iets grondig mis zijn met je eetpatroon?

Mwa... niet als je het over 4 maanden uitspreidt...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 dec 2012 15:12

Ik zit nu op 70 kg. Nog 5 te gaan.

Het is leuk als mensen het zien, maar soms gaan ze te ver door met hun opmerking (continu herhalen).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 dec 2012 21:08

Mortlach schreef:

Mwa... niet als je het over 4 maanden uitspreidt...[/quote]

Ik vind dat juist een hele korte periode. Dat is 2,5 kg per maand en ongeveer 600 gram per week! Je moet echt structureel veel calorieën wegwerken om elke week aan te komen. Natuurlijk kan je in een aantal weken of een weekend wat aankomen, maar als je vervolgens weer 'normaal'gaat eten, moet dan er toch weer afgaan. Bij 10 kg aankomen in zo'n korte periode lijkt het mij meer raadzaam dat je je eetpatroon onder de loep neem en een regelamtiger leven gaat leiden. Dus elke week ongeveer hetzelfde eten, ongeacht of je sport of niet.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 dec 2012 00:41

ajl schreef:Ik vind dat juist een hele korte periode. Dat is 2,5 kg per maand en ongeveer 600 gram per week! Je moet echt structureel veel calorieën wegwerken om elke week aan te komen. Natuurlijk kan je in een aantal weken of een weekend wat aankomen, maar als je vervolgens weer 'normaal'gaat eten, moet dan er toch weer afgaan. Bij 10 kg aankomen in zo'n korte periode lijkt het mij meer raadzaam dat je je eetpatroon onder de loep neem en een regelamtiger leven gaat leiden. Dus elke week ongeveer hetzelfde eten, ongeacht of je sport of niet.

O, ik weet precies waar het aan ligt hoor. Ik maak me er alleen niet zo heel druk om. Het is een jaarlijks terugkerend fenomeen in de winter. Nu de dagen weer langer gaan worden, is het ook zo weer opgelost.

mezelf
Mineur
Mineur

Berichtdoor mezelf » 28 dec 2012 14:18

haha, jij bent wel positief hoor: nu de dagen weer langer worden, Daar merk ik helaas nog niets van.
Maar het klopt wel, met beter weer ,langere avonden is het veel makkelijker om te sporten.Ik merk het ook aan mezelf, met dit weer heb ik helemaal geen zin om eruit te gaan, en in het voorjaar als het weer wat beter is heb ik echt weer zin om te sporten.
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 dec 2012 14:36

Evelien schreef:Ik zit nu op 70 kg. Nog 5 te gaan.

Het is leuk als mensen het zien, maar soms gaan ze te ver door met hun opmerking (continu herhalen).

Wees voorzichtig met diëten of snel vermageren. Het is vaak een tijdelijke oplossing en leidt tot jojoeffect.
10 eraf en 20 erbij.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 dec 2012 14:42

ajl schreef:misschien een rare vraag, maar hoe kan je 'zomaar' 10 kg aankomen? Dan moet er toch ook iets grondig mis zijn met je eetpatroon?

Dat niet alleen, maar ook met de manier van eten. Hoeveel mensen ik niet gedachteloos zie eten. Op de markt een zak patat of dikke frikadel in hun handen, ze hebben niet eens in de gaten dat ze dingen in hun mik stoppen.
Ik ga altijd apart zitten om te eten, ook al ben ik alleen thuis.
Ik proef met smaak en aandacht, al is het maar een boterham met hagelslag.
Als ik in een gezelschap mee-eet, ben ik vrijwel altijd als laatste klaar, terwijl ik het minste op mijn bord heb. Ik kan nl niet snel eten.
Ik heb in mijn hele leven nog nooit gelijnd, hoefde ook niet. Al automatisch dacht ik: er komt een verjaardag aan, dus ervoor en erna even op de plaats rust. En mijn motto is: wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af. Overgenomen van de smeerkaasreclame. :wink:
Ga niet hongeren, maar gewoon matig eten, van alles de helft bijv. regelmatig bewegen, hoeft echt geen uitputtende sport te zijn, maar een badkamer flink schrobben kost al veel kcal.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 dec 2012 15:13

Wilsophie schreef:Wees voorzichtig met diëten of snel vermageren. Het is vaak een tijdelijke oplossing en leidt tot jojoeffect.
10 eraf en 20 erbij.

Ik ben 2,5 jaar geleden begonnen toen woog ik bijna 90 kilo, ben toen begonnen met mijn eet en leefpatroon te veranderen. Ik werd een half jaar later zwanger (toen woog ik 81 kilo) aan het einde van de zwangerschap woog ik 92 kilo. Die 12 kilo's waren er direct af toen de kleine is geboren.
Vorig jaar woog ik dus 80 kilo. En nu 70.

Snel vermageren nee dat doe ik niet, dieet ook niet echt (in het begin wel gedaan om die stap te zetten).

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 dec 2012 22:36

Mijn dochter heeft ten einde raad een GBP dus een Gastric Bypass laten doen.
Ze was zich een verkeerd eetpatroon heel bewust geworden en alle honderd diëten leidden tot gewichtsvermeerdering op termijn.
Ik ken inmiddels wat vrouwen die dat hebben laten doen en heb er diep respect voor.
Er gaat heel wat verdriet aan vooraf, neem dat van mij aan, en je beslist zoiets na lange tijd en onder deskundige begeleiding.
Meestal gaat het juist niet om die frikandel of maar raak eten, dat is te makkelijk gezegd als je zelf slank bent, maar ik wil er verder niets meer over zeggen, behalve dat we niet zomaar moeten stellen dat het om een zak patat of een kroket of een zak drop gaat en zeg ook niet dat deze mensen geen discipline hebben en dat zij niet uitkijken op verjaardagen, ik word daar heel boos om.
Dan heb je weinig verstand van wat obesitas inhoudt en doet met iemand.

Het gaat niet om bewust die boterham met hagelslag te eten, het is mij prima dat je jezelf zo op de borst slaat, Schelpje, maar ongepast in dit topic.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 dec 2012 08:52

Nou ik wil wel zeggen dat mensen hun eet/leefpatroon om moeten gooien.
Ik ken iemand die na een GBP, dus gewoon cola bleef drinken, chips bleef eten, alleen maar gebakken aardappelen, elke week bij de MAC gaat eten, en chocoladekoekjes zit te eten.
Tsja, dan denk ik van volgens mij moet zo'n iemand zijn eetpatroon veranderen. Lijkt me niet goed voor zo'n lichaam.

Als ik alleen maar cola, chips, koek, gebakken aardappelen etc. ga eten dan val ik ook niet af.

Hier mee wil ik niet zeggen dat iedereen met een GBP dit voor heen deed of doet.

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 29 dec 2012 09:00

Mijn buurman heeft een GBP gekregen en het is een uitkomst voor hem. Heel veel afgevallen en daardoor hoeft hij voor bepaalde aandoeningen veel minder medicijnen te gebruiken.
Wat jij beschrijft (dooreten na GBP) gebeurt wel maar is toch uitzondering.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 dec 2012 09:31

Je bedoelt ongezond door blijven eten?

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”