Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 22 dec 2012 21:23

Hoe oud zijn jouw meiden Laura? Ik heb eens ergens gelezen dat je de speen rond de 8-9 mnd af kan bouwen. Daarna is het vaak 'te laat'.
Hoe je de speen vast kan maken weet ik eigenlijk niet. Wij hebben bij de jongste de speen met 8 mnd afgebouwd en de andere 2 hebben een duim en daar wordt nog hartstochtelijk gebruik van gemaakt 8-[

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 dec 2012 21:28

Ze waren zondag 9 maanden. Manlief is erg van het laten jammeren en ze zoekt het zelf maar uit. Maar we hebben er nog 2 die liggen te slapen dus dat vind ik dan niet eerlijk t.o. hen.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 22 dec 2012 22:03

@Laura; vind je het niet wat om de onrustigste slaper een tijdje bij jullie op de kamer te leggen? Zodat ze even niet elkaar wakker maken en een veranderde situatie doet soms ook wonderen.

Zijn ze beide onrustige slapers? Misschien een safe t sleep proberen? Vaste knuffelvriendjes in bed?

Hebben ze overdag vaste slaapjes op vaste tijden (meestal nog 2 op die leeftijd)? Is ook heel belangrijk.
Vind je het niet fijn om ze dan apart te leggen, standaard bijv. een campingbedje op jullie/ M's kamer?

Wat speen betreft: proberen om er een stuk of 3 in bed te leggen en inderdaad een doekje ofzo eraan. 9 maanden is misschien nog best een beetje jong om de speen zelf te pakken. 't Heeft vaak ook meer met onrust te maken dat met de speen.

Hoorde pas van iemand dat Kindival van VSM (tegen onrust en slapeloosheid) zoveel baat had gehad (???).

Sterkte ermee, jullie zijn vast heel moe?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 dec 2012 22:56

@ laura Vervelend is dat. Mocht je de speen af willen wennen, moet je het nu ongeveer doen en inderdaad laten jammeren. Het kost je 2 weken, maar dan ben je er wel van af. En je hebt grote kans dat M er gewoon doorheen slaapt. Hier zijn ze ook nog nooit wakker geworden van de jongste telg en dat is ook een nachtbraker. Al begint hij nu wel door te krijgen dat hij weer moet gaan slapen als ik hem, zonder iets te zeggen rechtleg.

@ 654321 slaapjes op vaste tijden is inderdaad de norm, maar ik heb het hier met de jongste nog nooit gered. De andere twee gaapten 10 minuten voordat het tijd was en keken geërgerd als niet gelijk aan hun verzoek voldaan werd, maar met de jongste is mij dat nooit gelukt. Ik stop hem gewoon in bed als hij gaat gapen, soms om 9 uur, maar vandaag dus pas om 12 uur.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 dec 2012 09:01

Qua speen, wij hebben het hier niet afgebouwd maar gewoon direct mee gestopt. Heb toen alle drie de spenen weg gegooid. Geen problemen mee gehad (1 nachtje wel wat huilerig). Hij had hem dan ook alleen in als hij ging slapen.

Wat kun je een kind geven dat een enorm zere keel heeft? Hij blaft enorm. Iemand een tip? (hij drinkt wel water).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 dec 2012 10:57

thee met een schepje honing erdoor. Koude vla/yoghurt. Fruit gepureerd en het liefst een beetje koud. Ik merkte hier bij zoonlief dat hij toen vooral zachte dingen wilde eten.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 dec 2012 11:18

654321 schreef:@Laura; vind je het niet wat om de onrustigste slaper een tijdje bij jullie op de kamer te leggen? Zodat ze even niet elkaar wakker maken en een veranderde situatie doet soms ook wonderen.

Zijn ze beide onrustige slapers? Misschien een safe t sleep proberen? Vaste knuffelvriendjes in bed?

Hebben ze overdag vaste slaapjes op vaste tijden (meestal nog 2 op die leeftijd)? Is ook heel belangrijk.
Vind je het niet fijn om ze dan apart te leggen, standaard bijv. een campingbedje op jullie/ M's kamer?

Wat speen betreft: proberen om er een stuk of 3 in bed te leggen en inderdaad een doekje ofzo eraan. 9 maanden is misschien nog best een beetje jong om de speen zelf te pakken. 't Heeft vaak ook meer met onrust te maken dat met de speen.

Hoorde pas van iemand dat Kindival van VSM (tegen onrust en slapeloosheid) zoveel baat had gehad (???).

Sterkte ermee, jullie zijn vast heel moe?

Bedankt voor jullie idee-en. Helaas hebben wij geen ruimte in onze kamer of in die van M. De dames hebben de grootste kamer in ons arbeidershuisje uit 1880, dus dan snap je wel hoe groot wij wonen ;-) Overdag hebben ze een heerlijk ritme. Met inderdaad 2 slaapjes. Verder zijn ze in principe niet onrustig, je kunt ze 's avonds neerleggen en uren later liggen ze nog precies zo. Het lijkt echt puur om het speentje te gaan.
Ik weet niet of speentje weghalen nu een goed idee is omdat ze nog geen maand bij ons wonen en misschien toch die zekerheid nodig heeft, ipv dat weg te halen. Ach...ik ga dat doekje eens proberen en anders een spenenkoord.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 24 dec 2012 11:50

Bedankt voor jullie idee-en. Helaas hebben wij geen ruimte in onze kamer of in die van M. De dames hebben de grootste kamer in ons arbeidershuisje uit 1880, dus dan snap je wel hoe groot wij wonen ;-) Overdag hebben ze een heerlijk ritme. Met inderdaad 2 slaapjes. Verder zijn ze in principe niet onrustig, je kunt ze 's avonds neerleggen en uren later liggen ze nog precies zo. Het lijkt echt puur om het speentje te gaan.
Ik weet niet of speentje weghalen nu een goed idee is omdat ze nog geen maand bij ons wonen en misschien toch die zekerheid nodig heeft, ipv dat weg te halen. Ach...ik ga dat doekje eens proberen en anders een spenenkoord

Een spenenkoord mag maar een bepaalde lengte hebben, en kan lang niet om het nekje heen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 dec 2012 13:02

speciale.speendoekjes zijn er ook met een knuffeltje eraan

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 dec 2012 14:17

Wat bij nina goed hielp is een grotere speen... Nina is nu bij mijn ouders en mijn man had geen speen ingepakt en nu is ze vanmiddag gewoon zonder speen gaan slapen :lol: dat gaan we vanavond ook maar een proberen ik ben erg benieuwd!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 dec 2012 15:51

Zo, ik had al een meisje die wel van uitslapen hield, kwam eigenlijk nooit eerder dan half 8, maar de laatste dagen maakt ze het wel heel bar ;-) zZaterdag was het 10.00! Gister half 10 en vanmorgen kwart voor 9. Ze gaat savonds gewoon optijd naar bed. Overdag slaapt ze niet bijzonder veel, maar dat haalt ze snachts dus lekker in. Ik ga eens even testen met prei. Heb het idee dat als ze dat op heeft, ze savonds last van dr buikje heeft en dus erg moet huilen en niet gelijk gaat slapen. Als ze dan een half uurtje beneden heeft gezeten en ik leg haar weer weg, slaapt ze gekukkig ook wel weer gelijk. Even in de gaten houden dus.
Mijn vriendin heeft eergister ook een dochtertje gekregen, gister even wezen kijken en oei...wat is dat dan weer klein zeg!!! Heerlijk :)
Hier is de speen ook echt favoriet! Ze heeft hem iig met slapen en vaak krijgt ze em rond een uurtje of 5. Manlief is altijd laat thuis, dus eten we ook laat. Zij soms wel wat eerder, maar merk toch wel dat ze het dan een beetje zat is. Ik vind het geen probleem, ga hem wel afbouwen als ze het een beetje snapt.
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 dec 2012 15:53

voel me.zo.wel slecht, m hier is.een.echt speenkindje. zodra er iets niet gaat of.als hij boos.wordt is dat ding noodzaak 1. dN wordt hij tenminste weer rustig!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 dec 2012 18:02

Hier ook echt een spenenkind. Zonder speen hebben we echt een probleem. Pas was manlief 'm ook vergeten mee te geven naar m'n ouders, maar meneer vertikte het om te gaan slapen...

In principe heeft hij 'm ook alleen als hij gaat slapen, maar als hij niet fit is vind ik het niet zo'n probleem. Verder neem ik de speen vaak mee voor noodgevallen. Met speen gaat hij automatisch in de slaapmodus :mrgreen: zo grappig om te zien... Bijvoorbeeld bij de kapper, dan gaat hij heel relaxed in de stoel zitten als hij z'n speen heeft en vindt hij alles prima.
Weet niet hoe we 't ooit moeten afbouwen, maar komt tijd, komt raad ;-)

Sterkte Laura! Kan me voorstellen dat het in jullie situatie extra lastig is. Ik zou dan denk ik ook niet kiezen voor afbouwen, maar voor een of meerdere ander opties. Floris heeft ook min. 2 spenen in bed, waarvan één aan een speenkoord, voor 't geval dat. ;-) Maar meestal is het niet nodig, als hij eenmaal slaapt komt het wel goed.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 dec 2012 19:23

ik heb het al vaker gemeld hier, onze tandarts geeft aan, wanneer speengebruik niet de hele dag is. Dus met praten speen uit de mond, bij voorkeur proberen speen inb ed vanaf twee jaar dat je gerust met speen kon laten slapen. Het vooruit staan van tanden is een genetisch bepaald iets en met speen wordt dit niet erger.

Daarbij kan m echt niet zonder speen.. dan zou het helemaal een groot dramatisch probleem zijn. Vooral met auto rijden kan ik dan rustig ff vijf minuten rijden.

K ga hier eens een ziek meisje in bed mikken! Ze heeft al twee dagen alleen op de bank gelegen met enorm hoge koorts, maar verder niks. Ze begint wat te hoesten... De apotheker waarschuwde mij wel, na drie dagen koorts echt bellen, bijna half stadje heeft longonsteking veroorzaakt door een besmettelijk virus oid... dus we houden haar wel in de gaten.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 24 dec 2012 19:46

Ik vind dat zelf altijd wel lastig, wanneer bel je nou de dokter?
Vinden jullie dat ook?

Ik ben zelf erg opgevoed zonder dokter. Tot m'n twintigste nog nooit bij een dokter geweest. Andere broers en zussen ook niet, behalve keer met gebroken arm en hersenvliesontsteking.
Nu vind mijn moeder het nog altijd onzin om een dokter te bellen, 't gaat vanzelf wel weer over is haar mening.
Of het nu gaat om wekenlang hoesten, nachten wakker liggen van de oorpijn, hoge koorts enz.

Nu kijk is ook wel eens op waar mensen mee naar de dokter gaan (waar komen toch die torenhoge ziektekosten vandaan...???) maar ik denk dat het hierdoor (opvoeding) voor mij een hele hoge drempel is om naar een dokter te gaan. Ben altijd bang dat ik ga terwijl er niets aan de hand is... Nog nooit gebeurd maar wat zou ik mij dan dom/ overdreven voelen...
Laatst gewijzigd door 654321 op 24 dec 2012 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”