Stelling: TV kijken is leeg

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 19 nov 2002 15:18

T.V. kijken leeg.. net zoals over zinloze dingen praten, sporten, zinloze boeken lezen enz.. Dus niet meer of minder lijkt me.
Time flies when you have none!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 19 nov 2002 15:26

Sporten hoeft niet zinloos te zijn, beweging is goed voor je gezondheid! (Horen wie het zegt...)

Maar je hebt gelijk dat het lezen van lege boeken zinloos is...

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 19 nov 2002 15:36

Tja, voor ontspanning TV-kijken... En als er nu gevloekt wordt in die programma's? Godonterend. En geweld in films? Is dat niet mensonterend? Je kan natuurlijk ook natuurfilms kijken ter ontspanning...
ik kijk zelden natuurfilms. Maar volgens mij kijk ik vooral 'fatsoendelijke' programma's.

henkie
Beheerder

Re: Stelling: TV kijken is leeg

Berichtdoor henkie » 20 nov 2002 02:10

TheKeimpe schreef:Kijken naar de TV maakt je niet gelukkiger, brengt je niet dichter bij God en is zinloos tijdverdrijf.
Veelal is het zelfs Godonterend, mensonterend en een verzameling van leugen en bedrog.
Afblijven van dat ding, ja zelfs opruimen.

grotendeels mee eens. Op 'dat zinloos tijdverdrijf' en 'Afblijven van dat ding, ja zelfs opruimen' na.

Denk eens aan de enorme journalistieke voordelen die de tv biedt. Door een TV programma is de Puttense moordzaak pas geleden nog heropend en zijn mensen die 10 jaar vast zaten alsnog vrijgelaten. Denk aan programma's als 'Opsporing verzocht', 'Vermist', Spoorloos' en aan alle actualiteiten- en consumentenprogramma's: de positieve resultaten zijn niet meer te tellen. Kijk eens naar een programma als Zembla die regelmatig prima zaken boven tafel haalt (t.a.v. de bouwfraude, bijvoorbeeld)
Het is vandaag de dag bijna onmogelijk om nog dingen in de doofpot te stoppen door de macht van de tv.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan...

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 20 nov 2002 02:27

of zoals vanaaf bij opgelicht Arie Stok de refooplichter. Details zoals op tv verneem je niet in de kranten want dat wordt de krant te dik

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 20 nov 2002 15:07

Misschien zijn die details ook heel niet belangrijk om te weten.

Terug naar “Archief”