Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor lammetje » 17 dec 2012 20:12

Lastig laura, als de een wakker wordt van de ander... Hoop voor jullie dat ze zich snel beter voelen, dan slapen ze vaak ook beter.
Kom hier maar lekker klagen en je hart luchten, dat helpt ook!

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 17 dec 2012 20:25

Waarom zou je kinderen met dit weer niet buiten kunnen laten spelen? Hier spelen ze gewoon elke dag buiten, weer of geen weer. Alleen in stromende regen hou ik ze binnen, maar verder niet.

Ik vind het wel gezellig dat het zo vroeg donker is, lekker de kerstboom aan, kaarsjes aan, en even voorlezen, heerlijk! Wat dat betreft denk ik dat ik deze tijd toch net iets leuker vind dan de zomer.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 dec 2012 20:35

lastig is dat laura he, hier slapen matteo en manoel bij elkaar op de kamer en manoel was ziek en vaak wakker en matteo daardoor dus ook..

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 dec 2012 20:37

@ hieke Natuurlijk kunnen ze buiten spelen, alleen zomers zijn mijn kinderen al om 7.30 uur buiten om pas rond slaaptijd weer binnen te komen. En is minder te doen, zandbak is nu niet leuk, er zijn geen planten, stoepkrijten lukt niet goed, met water rommelen is te koud.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 dec 2012 20:46

M komt in het weekend zeker wel buiten. Hij is pas uit school als het donker wordt, dus doordeweeks komt hij alleen op school buiten. Maar in het weekend gaan we altijd naar de speeltuin als het weer het toelaat. Wat ajl ook zegt: zandbak is vies en nat, de trampoline te koud (zegt hij) en de tuin te saai.

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 17 dec 2012 20:55

MissF schreef:Op zich mag iedereen idd een mening hebben, dat maakt me niks uit, maar helaas worden er ook dingen gezegd als: God wil dat je thuis blijft als moeder' iets in die trant, en dat vind ik zo kwalijk.

Ik dacht hier nog eens over, en ik denk dat mensen die dit zeggen wel heel erg raar opkijken als alle moeders in het onderwijs en in de zorg opeens Gods wil zouden gaan doen dan. Ik vrees dat Nederland dan een enorm probleem heeft :mrgreen:

Weet je, ik heb de "luxe"dat ik beide kanten ken. Fulltime werken, thuis blijven, en alles daar tussen in. Ik ken dus ook alle commentaren, en heb alles wel over me heen (of achter mijn rug om) gekregen.
Feministe en goddeloos versus je niet kunnen ontwikkelen als thuisblijfmoeder (en dat laatste met een psychologieboek in de hand he :-oo
Alle twee grote flauwekul natuurlijk. Alsof het zo zwart/wit is. ](*,)

Ik ben op dit vlak niemand verantwoording schuldig, alleen God, mijn kinderen en mijn man. Kinderen zijn zo kostbaar, te kostbaar om mee te experimenteren in dit geval. Ik merkte dat mijn kinderen blijer waren met mij thuis. Dus dat ben ik nu. Maar dat geldt voor mijn kinderen, en wie ben ik dan om te beweren dat dit voor alle kinderen zo is?
En dat wil ook niet zeggen dat ik nooit meer zal werken, of dat ik me niet meer ontwikkel, integendeel! Ik ontwikkel me nu juist veel meer dan tijdens mijn werkende bestaan, simpelweg omdat ik meer vrije tijd heb nu. Ik studeer, doe vrijwilligerswerk, help op school, werk onder schooltijd soms mee in de praktijk van mijn man. Ik was "gewoon" juf, nu ben ik bijna afgestudeerd als orthopedagoog, en heb tussendoor ook nog bij de LOI mijn diploma voor doktersassistente gehaald, en doe een cursus voor begeleiding van hoogbegaafde kinderen.......allemaal dingen die ik heel erg leuk vind, en niet kon doen toen ik fulltime werkte. :wink: Wat dat betreft ben ik heel blij met die paar jaar er tussen uit.

Tegenwoordig glimlach ik alleen maar even vriendelijk bij commentaar van anderen, en tel mijn zegeningen 8)

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 17 dec 2012 20:56

ajl schreef:@ hieke Natuurlijk kunnen ze buiten spelen, alleen zomers zijn mijn kinderen al om 7.30 uur buiten om pas rond slaaptijd weer binnen te komen. En is minder te doen, zandbak is nu niet leuk, er zijn geen planten, stoepkrijten lukt niet goed, met water rommelen is te koud.

Ja, de buitenspeeltijd is wel korter natuurlijk, maar niet onmogelijk, zoals ik ergens las.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 17 dec 2012 20:59

De kids hier zijn echte binnenkinderen, en ik ben eigenlijk ook wel een binnenmens. Ik geniet dus volop van deze tijd van het jaar :) Alleen voor de fietsritjes naar school is mooi weer wel fijn ;)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 dec 2012 21:54

onze kerstkaart dit jaar:

Afbeelding

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 17 dec 2012 22:22

Wat een leuke mannen!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 18 dec 2012 06:56

@ TJ; leuk die foto! Staat ook schattig dat ze alle drie een andere geruite blouse aan hebben!

Hier waren er volgens mij een paar die hun kind ook in de safe t sleep liet slapen. Tot welke leeftijd slapen ze daar bij jullie in?? Hoe gaan jullie er mee om als ze het zelf elke keer los maken en ze ook niet echt zonder kunnen slapen?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 dec 2012 09:07

Leuke jongens Tj!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 dec 2012 10:06

@Juffiejuf Nina heeft er van ongeveer 9 maanden tot 16 maanden mee geslapen... Nina lag op haar buik in de safe t sleep en die heeft nooit geprobeerd om hem los te maken. Ze deed altijd zelf die banden al om haar middel als wij haar neer legden.
Tijden de zomervakantie hebben we hem nog gebruikt en toen we thuiskwamen hebben we hem van haar bedje afgehaald en sinds dien gaat het echt super.

Ik kreeg wel de tip van iemand die de safe t sleep vast zette met een veiligheidsspeld maar ik denk niet dat ik dat zo snel zou doen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 dec 2012 10:06

mooie foto TJ!

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 18 dec 2012 13:05

Ik lees in het zwanger topic over iemand die de 7e verwacht. Natuurlijk heel mooi wonder maar ik vraag me af: ben ik nu de enige die het zo moeilijk vind de opvoeding van kinderen? Het gaat hier zo vaak niet goed, zoveel gezeur en geschreeuw terwijl ik alle geduld van de wereld heb, heel rustig blijv maar altijd is er wat.

Terug naar “Archief”