Ehm... Ik mis eigenlijk de huishoudelijke bijdrage van je man in dit verhaal

. Ik lees dat hij de kinderen naar bed brengt, maar doet hij verder niets in huis? Als je samen zoveel werkt, lijkt het me slim om het huishouden ook samen te doen. Verdeel de taken! Je man zal vast niet graag strijken etc. Maar stofzuigen en de boodschappen doen, of de badkamer schoonmaken kan hij toch wel doen af en toe? Dat scheelt jou alweer wat werk.
Hier doen we het samen (als manlief tenminste niet in het buitenland zit). Ik heb wel de regie over het huishouden

. Maar vraag hem gewoon een aantal dingen te doen en dan bespreken we samen wie wat doet. Nu is hij 2 weken in het buitenland, dus komt alles op mij neer. Dan doe ik ook echt alleen het nodige. Doe ik sowieso ook als hij wel thuis is. Ik ga echt niet elke dag stofzuigen en dweilen, dat doe ik 1x per week. Boodschappen doe ik ook 1x per week. Badkamer doe ik alleen als hij zichtbaar vies is. WC doe ik net hoe het uitkomt of als hij vies is. Strijken doe ik zo min mogelijk, let daar ook op met kleding kopen. Wassen doe ik gewoon als de wasmand vol is. Ramen zemen doe ik pas als ik er niet meer doorheen kan kijken

. Ik heb geen vast schema ofzo. En voor het geval jullie nu denken dat het vies is hier in huis, dat valt reuze mee

. Als ik het op deze manier een beetje doe zoals het uitkomt, hou ik ook nog genoeg tijd over om leuke dingen te doen met het gezin of alleen of samen met mijn man.
Je moet jezelf echt niet teveel eisen stellen! Dat is niet goed voor je gezondheid en die van je gezin! Kijk eerst of iets wel echt nodig is voordat je het gaat doen!