Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Riska schreef:Pinnen vraagt om discipline. De meeste dingen gaan bij mij - en mijn kinderen doen het ook - via incasso weg: huur, gas en licht, water, verzekeringen.
Dan kan er niks mis gaan met verplichte dingen.
En verder noteren, elke dag, wat je hebt uitgegeven via pinpas (of de volgende morgen kijken wat er is afgeschreven), zodat er geen verrassingen zijn.
Wilsophie schreef:En zo ervaar ik het ook.
Eerst leren als kind van je ouders maar ook wat je ouders je voordoen ( en ik had dat geluk) en daarna kun je niet anders meer en is het routine.
schelpje3 schreef: Daarom is het belangrijk dat wanneer de ene partner de financiële zaken beheert, de ander er i.i.g. wel vanaf weet.
Wilsophie schreef:Daarom zette ik er wat achter tussen haakjes, want mijn schoonouders konden ook niet met geld omgaan.
Marloes1g schreef:Jammer Mortlach dat je geen lieve partner hebt die leuke dingen voor je koopt.
Is je van harte gegund.
Marloes1g schreef:
Mijn man weet niks van internetbankieren en wil het niet weten ook![]()
Zijn stelling is: 'We komen nog steeds niks te kort, dus je doet het allemaal wel goed'.![]()
Marloes1g schreef:Er loopt hier nog een zoon rond die alles weet van internetbankieren en anders helpen de uitwonende kinderen wel.
Die rekeningen worden echt wel betaald hoor.
Marloes1g schreef:
Jaja ik schaam me diep, maar ik ben van de 'vorige eeuw'.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten