Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 14 dec 2012 10:35

Ik heb nooit een potje gebruikt, ik vind die dingen erg vies en wil ook niet dat ze in de kamer plassen o.i.d. Rond de periode dat ze het gaan aangeven zet ik ze gewoon om te oefenen 's avonds op de wc. De eerste periode komt er dan niets en zo geleidelijk aan lukt het.

@ jannoek ik vind het ook heel zielig als ze ziek zijn, maar ik werk wel dat ik nu met 3 kinderen die regelmatig ziek zijn wel wat makkelijker wordt. Ik moet soms wat en als je al 3 weken met je in allemaal bochten gewrongen hebt met je werk en de ridel begint weer van voor af aan dan moet je soms was. Een beetje verhoging 's morgens rond de 38 is voor mij geen reden meer om ze thuis te houden. Terwijl ik dat eerder wel deed.

Hier zitten wij met een mannetje dat 's avonds vertikt om warm te eten, maar 's nachts een berehonger heeft en net zolang krijst totdat hij een fles krijgt. En ik heb er eigenlijk weinig zin in om weer structureel naar nachtvoedingen te gaan. Iemand tips?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 dec 2012 11:46

Ajl, kan je die fles niet voor het slapen geven dan? Dan heeft ie iig iets binnen...
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 14 dec 2012 11:49

@ ajl; hier ook een jongetje wat s middags wel goed eet maar s avonds ook niet. Voor het naar bed gaan een fles (gelijk vocht binnen) en geen nachtvoeding.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 14 dec 2012 12:05

ajl schreef:Hier zitten wij met een mannetje dat 's avonds vertikt om warm te eten, maar 's nachts een berehonger heeft en net zolang krijst totdat hij een fles krijgt. En ik heb er eigenlijk weinig zin in om weer structureel naar nachtvoedingen te gaan. Iemand tips?

's middags zijn warme prak?
's avonds een boterham als hij dat lekkerder vind?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 dec 2012 12:17

Hij krijgt nog een fles voor het slapen gaan. Juist daarom. Tot voor een maand at hij zijn warme prak enorm goed en van de een op de andere dag is hij ermee gestopt. Het maakt niet uit hoe ik het hem voorzet, geprakt, in stukjes, zelf laten eten. Ik heb alles al geprobeerd. Hij weigert het gewoon.

's Middags warm geven dat gaat qua planning met de anderen niet en dan moet ik twee keer koken. 's Avonds een boterham geven wil ik ook niet, omdat ik nog met 2 anderen aan tafel zit, die ook wel eens wat anders willen dan hun warme maaltijd en dat ook niet krijgen. :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 dec 2012 13:23

Als Nina niet lekker is kan ik niet thuis blijven van mijn werk (of het moet natuurlijk iets heel ernstigs zijn) maar voor een griepje of zo kan ik dat niet maken (vind ik zelf)
Mijn man kan ook niet zomaar thuis blijven. Gelukkig past mijn zusje,vriendin, en als die echt niet kunnen mijn moeder op.

AJL Nina heeft 3 maanden slecht gegeten door tandjes is het dat niet? En anders zou ik gewoon een nachtfles geven hebben wij toen ook gedaan.. Liever een fles geven en weer lekker gaan slapen dan allemaal gemieter in de nacht.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 14 dec 2012 13:36

Wat een zieke kindjes allemaal. Hier ook helaas. Eerst N met keel-, oor en longonsteking, kuurtje gehad en die is er weer door. En nu H met het RS-virus. Iemand ervaring mee? Ze is echt een zielig hoopje mens.

Hier kan ik altijd calamiteitenverlof opnemen bij ziekte van de kinderen, tenminste de eerste dag. Maar ik heb nog een maandje verlof, dus dat kwam nu wel mooi uit!

Beterschap allemaal!

@ajl. Vervelend zeg. N eet ook al zeker 9 maand geen of weinig warm eten, maar wordt gelukkig niet 's nachts wakker van de honger. Een flesje water bij hem in bed? Dat vult misschien nog wat...
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 dec 2012 14:04

@ liefie Het zal mij niets verbazen als het zijn tanden/kiezen zijn. Het probleem bij hem alleen is dat hij van nature erg hongerig is en de rest ( brood, fruit, rijstewafel etc) wel gewoon eet. Hij heeft daar gewoon niet genoeg aan. En het punt is niet alleen de fles; hij is witheet van woede als die op is en wil dan nog niet gaan slapen. Het liefst gaat hij daarna door met zijn boterham en fruit. :D En daar heb ik rond 4 uur echt geen zin in. Het koste mij een jaar gelden niet voor niets zoveel moeite om hem van de nachtfles af te krijgen. Een smulpaap, maar nu wel in de dreumespubertijd

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 dec 2012 14:56

Oke Nina at toen alles heel slecht en niet warm eten.. Vervelend zeg en jammer dat hij aan een fles pap niet genoeg heeft.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 14 dec 2012 17:16

@stip: Calamiteitenverlof is toch ook wettelijk geregeld? Idd wel handig als je (vrij) makkelijk thuis kunt blijven van je werk. Ikzelf sta voor de klas en kan niet zomaar een uur van tevoren zeggen dat ik niet kom. Mijn man is wat flexibeler, maar die zit ook vaak met afspraken.

@ajl: Jouw kinderen zitten toch op een kdv? Mag je ze daar met een zetpil heen doen? Het kdv waar mijn jongste zat mocht dat echt niet. En bij 38.5 werd je gebeld.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 dec 2012 10:35

@merisja, je vroeg het wel niet aan mij, maar wil toch even reageren. De meeste dagverblijven willen idd niet dat een kindje met een zetpil gebracht wordt, maar helaas wordt dit maar al te vaak gedaan. En de meeste ouders zeggen dat er dan ook niet bij natuurlijk, maar dan weten ze bijna zeker dat ze rond de middag gebeld worden om hun kindje te komen halen. Bij 38.5 is het idd verplicht om je kindje op te halen. Op het kdv mag ook geen zetpil gegeven worden door de leidsters. Uitzondering voor de kindjes van collega's, maar die geven de mama's vaak zelf dan.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 dec 2012 11:28

@ marisja Ik geef ze wel eens een zetpil en zeg het er dan ook bij als ik ze breng. Dan vertel ik eveneens dat ik ze niet zo fit vind, maar ook niet ziek genoeg om thuis te blijven en als er iets is dat ze mij mogen bellen. Soms bellen ze en dan haal ik ze gelijk op en ook vaak genoeg bellen ze niet. Ik vertel dus wel altijd eerlijk hoe de vlag ervoor staat.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 dec 2012 13:31

ik ben toch blij met mijn kdv! ze hadden anders vaak kunnen bellen, maar ze kijken ook naar de bewerkbaarheid van het kind. Toen m vanwege oorontsteking weer 40graden had, en gewoon speelde tussen de driftbuien door, dan lieten ze hem gewoon. Laatst was ik daar, jongetje met 38,2 maar zo enorm jengelig, de hele dag al, als ze hem neerzetten dan huilde hij al weer, die hebben ze toen wel op laten halen.
K hoorde dat omdat ik moest wachten op de hoofdleidster ivm gesprek over m. Hij valt nl in zijn drift wel op dat hij bijzonder enorm veel driftig is tov gemiddeld :) joh.. vertel mij wat haha! ze hebben een aantekening gemaakt, en dat wilden ze melden :) ik vind het prima.... want ik zie het thuis ook.

Ik bracht m ook gewoon met zetpil en ging ook regelmatig tussen de middzg een nieuwe zetten!

Hier zit ik ook in het onderwijs en ik kan ook niet stel en sprong weg, en zomaar ziekteverlof opnemen terwijl er een klas zit waar je verantwoordelijk voor het eindresultaat bent lijkt mij ook geen succes!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 dec 2012 13:42

Op het vorige kdv waar ze op zaten keken ze ook altijd naar het kind. Zolang hij nog lekker rondliep was het prima. Nu meet ik zelf ook zelden koorts bij de kinderen, dus misschien hebben ze het echt wel eens gehad, maar wist niemand er van. En zolang ze dan niet ziek op de bank hangen is het ook geen probleem.
Op het kdv waar Frederiek nu op zit, weet ik het niet. Ze is nog niet ziek geweest in die 3 maanden die ze erop zit.
Dat vind ik wel heerlijk aan een gastouder hoor. Ik belde pas dat Frederiek 20 x had overgegeven en dus niet zou komen. Ze zei meteen: nou, als jullie het niet rond krijgen met je werk, dan mag ze gewoon komen hoor, dan vertroetel ik haar lekker.' We brengen haar dan niet, want ik ga geen overgevend kind wegbrengen, maar in geval van nood en ze zou koorts hebben, dan is ze daar in geweldig goede handen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 15 dec 2012 15:35

paprikameisje2 schreef: Toen m vanwege oorontsteking weer 40graden had, en gewoon speelde tussen de driftbuien door, dan lieten ze hem gewoon.

Maar waar komen die driftbuien dan vandaan? Wil hij dan niet gewoon lekker bij mama zijn, lekker bij mama hangen, op schoot zitten en vertroeteld worden...?
Sowieso lijkt het mij goed om te kijken wat de oorzaak is van driftbuien. Elk kind is anders. Kan hij wel tegen 'weg zijn bij mama', in zo'n drukke groep zijn, nu al zo veel aandacht delen, gehaald en gebracht worden enz?

Ik vind het sowieso enorm zielig dat een kind wat niet fit is weggebracht word.
Kan mij voorstellen dat een vaste, vertrouwde gastouder dan iets fijner is, die heeft gewoon 1 op 1 aandacht en tijd voor het kind.

Mijn persoonlijke mening is dat je gezin altijd voor je werk moet gaan. En als je een gezin hebt kan dat dus consequenties hebben voor je 'baan keuze'.

Terug naar “Archief”