Wilsophie schreef:Ik vind persoonlijk kritiek op leerstelligheden die de kerk bedacht heeft geheel gerechtvaardigd, welke kerk danook, het gaat mij niet om de roomse kerk uitsluitend, maar daar liggen wel veel grondgedachten die door de reformatie is overgenomen, ik noem dat erook bij.
Van mij mag je overal kritiek op hebben. Jij hebt het steeds over roomsche dit en roomsche dat terwijl het werkelijk nergens op slaat. Je haalt gebeurtenissen uit tijden aan waarin er nog niet eens sprake was van een roomsche kerk. Dat je dat nu na een aantal reacties die daarop zinspelen nog steeds niet doorhebt is vreemd.
Maar kritiek op het Woord van God die je gelijk stelt met die dogma's gedachten, filosophiën wijs ik af.
Het Woord van God is Jezus Christus. In de Bijbel staat het leven van Jezus Christus.
De namen van de drie wijzen/koningen zijn echt geen dogma oid, ook dat Jezus geboren zou zijn (nog zo'n algemeen terugkerend flut argument) op eerste kerstdag is geen dogma. Leer eerst eens wat een dogma betekend.
Als je googlet dan lees je dat het feest van de Drie Koningen ook op roomse leest is geschoeid.
Dat zeg ik niet als verwijt, maar als een feit.
Citeer dan maar eens van Wikipedia, dat zou je al vaker doen maar tot op heden schijnt het je niet echt te lukken.