Versterking in Jezus Christus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ellentje1971
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor ellentje1971 » 29 nov 2012 20:40

xsidd schreef:[color=#4000FF'
Vertrouw op Hem, en Zijn Geest zal u leren wat Hij u leren wil. Het is Genade, en alles blijft Genade, maar door de Genade heen, geeft de Heere Zijn Geest aan hen die tot Hem daarom vragen.

De weg van de Genade is door Jezus Christus geopend tot de Vader voor Zijn Kinderen

Jezus Christus openbaart Zichzelf door de Heilige Geest door het Woord van God aan u, kinderen van Hem.
Vaak is het zo dat God waar u de Bijbel opendoet en daar leest, God u daarmee iets wil zeggen.

Maar ziet u het ook?

Wilt u anders vragen aan de Heere of Hij u ziende wil maken voor wat Hij te zeggen heeft tot u?

Zegen, en een hartelijke groet

Prachtig verwoord
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 30 nov 2012 00:15

Broeders en zusters in de Heere,

Zoals u misschien weet is er nogal wat gebeurd afgelopen dagen. @Arathon, je bent welkom:)

Ik hoop de aankomende dagen verder te mogen gaan met het Topic!

Hartelijke groet en Zegen

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 30 nov 2012 11:55

Geliefde Broeders en Zusters in de Heere.

Heeft u twijfel over het feit of u uitverkoren bent door God, omdat er in uw kerk zoveel over gesproken word?

U weet in uw hart dat u Jezus liefheeft, en Hij u. Maar die twijfel blijft maar tot nu toe. Tot nu toe...

Wat is uitverkiezing?

Het is een deel wat aan God toebehoort en niet de mensen. Als Paulus het er over heeft zegt hij er ook direckt achteraan. Maar wie bent u o mens?

Wat is onze verantwoordelijkheid die God ons geeft?

Bekeer u, en geloof het Evangelie. Is dit uit de mens? Nee, het is uit God. Het is door Genade alleen.

In sommige kerken is het onderwerp uitverkiezing tussen de mens en God in komen te staan. Niet de uitverkiezing is de weg tot behoud, maar Jezus Christus is de weg de Waarheid en het Leven.

Richt u op Hem, en Hij zal u niet laten staan. Want wie zoekt zal vinden, en wie klopt zal worden opengedaan is een belofte van Jezus Christus Zelf.

Achteraf zult u dan door geloof mogen weten dat u uitverkoren bent. Geloof is een gave van God voor de Kinderen van Hem.

Gods Zegen, en een hartelijke groet

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 04 dec 2012 23:35

Geliefde broeders en zusters in de Heere Jezus Christus.

1 Petrus 4 vers 12 t/m 19 (Herziene Statenvertaling)

12 Geliefden, laat de hitte van de verdrukking onder u, die tot uw beproeving dient, u niet bevreemden, alsof u iets vreemds overkwam.
13 Maar verblijd u naar de mate waarin u gemeenschap hebt aan het lijden van Christus, opdat u zich ook in de openbaring van Zijn heerlijkheid mag verblijden en verheugen.
14 Als u smaad wordt aangedaan om de Naam van Christus, dan bent u zalig, want de Geest van de heerlijkheid en van God rust op u.Wat hen betreft wordt Hij wel gelasterd, maar wat u betreft wordt Hij verheerlijkt.
15 Maar laat niemand van u lijden als een moordenaar of dief, of kwaaddoener, of als iemand die zich met de zaken van iemand anders bemoeit.
16 Als iemand echter als christen lijdt, laat hij zich daarvoor niet schamen, maar God in dit opzicht verheerlijken.
17 Want nu is het de tijd dat het oordeel begint bij het huis van God; en als het eerst bij ons begint, wat zal het einde zijn van hen die het Evangelie van God ongehoorzaam zijn?
18 En als de rechtvaardige nauwelijks zalig wordt, waar zal de goddeloze en de zondaar verschijnen?
19 Daarom, laten ook zij die lijden naar de wil van God, hun zielen aan Hem, als de getrouwe Schepper, toevertrouwen in het doen van het goede.

Zegen en een hartelijke groet,

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 19 dec 2012 14:01

Geliefde broeder en zuster in de Heere Jezus Christus,

Hebreeën 4 vers 15 (Herziene Statenvertaling)
Want wij hebben geen Hogepriester Die geen medelijden kan hebben met onze zwakheden, maar Een Die in alles op dezelfde wijze als wij is verzocht, maar zonder zonde.

Hebreeën 5 vers 10 (Herziene Statenvertaling)
Door God is Hij Hogepriester genoemd naar de ordening van Melchizedek.

Hebreeën 6 vers 20 (Herziene Statenvertaling)
Daar is de Voorloper voor ons binnengegaan, namelijk Jezus, Die naar de ordening van Melchizedek Hogepriester geworden is tot in eeuwigheid.

Hebreeën 7 vers 17 (Herziene Statenvertaling)
Hij getuigt immers: U bent Priester in eeuwigheid, naar de ordening van Melchizedek.

Het is Genade van God dat we deze Hogepriester mogen dienen door Genade. Zoals er geschreven staat in de eerste tekst uit het Woord. Hij heeft medelijden met onze zwakheden. Met onze zwakheden!! En Hij wil ons helpen door Genade! Hij werd verzocht, en Hij was, en is zonder zonde.

Steun op Hem en ken Hem in AL uw wegen en Hij zal uw paden rechtmaken. Ook al lijkt de weg nu kronkelend en gaat de weg door diepe dalen, Hij zal de paden rechtmaken, en eens achteraf zult u het zien!

Hartelijke groet en zegen

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 20 dec 2012 13:55

Geliefde broeders en zusters in de Heere,

Spreuken 3 vers 6 (Herziene Statenvertaling)
Ken Hem in al je wegen, dan zal Híj je paden rechtmaken.

Is het geen Heilige Prachtige belofte dat we Hem mogen kennen in AL onze wegen? En is het geen prachtige vervulling van deze belofte dat Hij dan je paden recht zal maken? Het is een belofte, en een Garantie van Hem als u hieraan gehoor geeft.

Hoe kan dat dan beginnen?

Psalm 139 vers 23 (Herziene Statenvertaling)
Doorgrond mij, o God, en ken mijn hart, beproef mij en ken mijn gedachten.

U mag weten uit het Woord van God dat God u begrijpt.

Psalm 139 vers 2 (Herziene Statenvertaling)
Ú kent mijn zitten en mijn opstaan, U begrijpt van verre mijn gedachten.

Palm 94 vers 11 (Herziene Statenvertaling)
De HEERE kent de gedachten van de mens: vluchtig zijn ze.

God vertroost u en mij ook.

Psalm 94 vers 19 (Herziene Statenvertaling)
Toen mijn gedachten binnen in mij zich vermenigvuldigden, verkwikten Uw vertroostingen mijn ziel.

De wegen Zijn voor de Ogen van God al Bekend.

Spreuken 5 vers 21 (Herziene Statenvertaling)
Want de wegen van een man zijn vóór de ogen van de HEERE, Hij weegt al zijn sporen.

Nog een belofte uit het Woord van God.

Filippenzen 4 vers 6 en 7 (Herziene Statenvertaling)
6 Wees in geen ding bezorgd, maar laat uw verlangens in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God;
7 en de vrede van God, die alle begrip te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten bewaken in Christus Jezus.

Uw verlangens in alles...

1 Petrus 5 vers 7 (Herziene Statenvertaling)
Werp al uw zorgen op Hem, want Hij zorgt voor u.

Zegen

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 30 dec 2012 12:45

Geliefde, ja hartelijke geliefde broeders en zusters in de Heere.

Hieronder een link van Dominee Vreugdenhil uit Vlissingen uit de Gereformeerde gemeente.

Het is en was voor mij zeer bemoedigend, en ik hoop van harte voor u allen die in in geestelijke strijd bent verwikkeld.

http://www.prekenweb.nl/index.php?optio ... serid=5638

Hartelijke groet, en zegen!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 30 dec 2012 13:12

Beste broeder Cees, kun je er iets van samenvatten in je eigen woorden, want ik heb net een prachtige Bijbelstudie gehoord over de voorvervullingen van de Kerst in de geschiedenis van Abraham en Izak enz...Dus moet nog een hoop studie nazoeken en uitwerking, maar ben wel geinteresseerd. Maar moet ook intussen koken. Snap je.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 30 dec 2012 19:41

@Willsophie

Ik vraag je om vergeving, dat ik je in het openbaar zo behandeld

Groet

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 30 dec 2012 22:11

Natuurlijk beste man. Geen probleem hoor!

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 31 dec 2012 12:28

Dankje:)

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 31 dec 2012 12:57

Mij is alles vergeven door genade, hoeveel te meer zouden we dan onze broeders en zusters niet vergeven.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 01 jan 2013 02:01

Broeders en zusters in de Heere,

Jakobus 5 vers 16 (Herziene Statenvertaling)
Belijd elkaar de overtredingen en bid voor elkaar, opdat u gezond wordt. Een krachtig gebed van een rechtvaardige brengt veel tot stand.

Ik geloof dat elkaar de zonde belijden heel belangenrijk is omdat je dan wat aan leugen of duisternis aan het licht brengt, door de waarheid te vertellen en het openbaar te maken.

We zijn gerechtvaardigd door Jezus Christus, maar word er niet meer bedoeld in de contekst van deze tekst?

Jakobus 5 vers 17 en 18 (Herziene Statenvertaling)
17 Elia was een mens net zoals wij en hij deed een vurig gebed dat het niet zou regenen, en het regende niet op de aarde, drie jaar en zes maanden.
18 En hij bad opnieuw, en de hemel gaf regen en de aarde bracht haar vrucht voort.

Er word op een Profeet van God gewezen, die zeer dicht bij God leefde. Hoe kon dat? Omdat hij heel zuiver leefde voor God.
Ik geloof dat het gebed van een rechtvaardige in deze contekst staat.

Hartelijke groet en zegen.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 08 feb 2013 10:47

Lieve Kinderen,

Willen jullie weten wie Jezus Christus is?

Hij is vol liefde, en kent al je moeilijkheden, en ook je verdriet. Ja ook je vreugde, en Jezus weet hoe de wereld aan je trekt..

Ik zie Hem niet letterlijk, maar ik weet wel wie Hij is voor mij.

Hij is geduldig, liefdevol, zachtmoedig, en wat Hij het liefst doet is mensen redden!

Jezus wacht op jou, totdat je komt naar Hem. Hij houd van jou omdat je door Hem heen geschapen bent zoals de Bijbel zegt.

Als je je afvraagd hoe doe ik dat dan?

Je kunt bidden tot Hem, en Hem vragen of Hij jou wil laten zien wat goed voor je is. Je kunt tot Hem bidden, en als je dat doet laat Hij je nooit staan. Je kunt tot Hem bidden ook al voel je jezelf daar niet goed genoeg voor. Je kunt ook vertellen aan Hem wat je voelt in je hart. Je mag Hem ook vertellen waar je mee zit.

De HEERE JEZUS is geen wetboek, of een berg regels.

Hij is een Persoon, en Leeft.

Hij weet de weg, en ook de beste weg voor jou en mij!

Voor Hem is niets onbekend, en ik wens jullie van harte toe dat je naar Hem mag gaan in gebed, en dat Hij jullie zal leiden!

Groet

Terug naar “Archief”